Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Opbouw startpagina

1.1 Opbouw startpagina

De startpagina is opgebouwd uit drie delen. Het linker-, het midden- en het rechterdeel.

Het linkerdeel bestaat uit een aantal links waarmee u snel naar het betreffende deel in FysioOne komt. Het middendeel is per gebruiker te configureren en bevat voornamelijk acties waar u iets mee moet. Het rechterdeel bevat uw gebruikersgegevens en eventueel een pushbericht vanuit SpotOnMedics.

In deze handleiding nemen we u door de verschillende onderdelen van de startpagina mee. Daarnaast staan we in het laatste hoofdstuk stil bij de gebruikers instellingen.

2. Linkerdeel

2.1 Online registratie desk

Onder de Online registratie desk ziet u hoeveel mensen zich hebben aangemeld. U  kunt deze optie zien als een snelkoppeling naar de wachtlijst met een specifiek filter op “binnen via”. In de wachtlijst kunt u nieuwe patiënten, bestaande patiënten met een nieuw klacht of patiënten die 3 maanden niet zijn behandeld in plannen. Meer informatie over het inplannen in de wachtlijst vindt u in de handleiding FysioOne Agenda.

2.2 Zorgdomein

Onder ZorgDomein meldingen ziet u welke nieuwe patiënten/berichten zijn binnengekomen via ZorgDomein. Ziet u deze instelling niet? Dan kunt u deze per gebruiker activeren via Configuratie – algemeen – gebruikers. Hier kunt u een vinkje plaatsen bij Zorgdomein meldingen tonen (indien koppeling actief).

   

 

 

2.3 Nuttige links

De praktijk heeft de mogelijkheid om nuttige links te tonen op de startpagina. Nuttige links zijn snelkoppelingen naar bijvoorbeeld websites of applicaties die door de medewerkers van de praktijk regelmatig geraadpleegd worden.

Nuttige links worden beheerd door het ‘management’ of de ‘kwaliteitsmanager’ van de praktijk. Klik op Configuratie – intranet – nuttige links om het overzicht van nuttige links op te vragen. Klik op de groene plus om een nuttige link toe te voegen.

 

2.4 Handboeken

De praktijk kan zelf handboeken aanmaken welke via FysioOne beschikbaar worden gesteld aan de medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan een handboek voor bepaalde procedures of handleiding van een specifiek apparaat. Je kunt dit dus zien als een Word bestand welke gemaakt en gedeeld wordt binnen FysioOne. Het is mogelijk om een onderscheid te maken om een handboek beschikbaar te stellen voor een specifieke rol (kwaliteitsmanager of medewerker). Het aanmaken van zo’n handboek gaat via configuratie – kwaliteitshandboek – overzicht.

Via configuratie – kwaliteitshandboek – kunt u middels de groene + een nieuwe handboek aanmaken. U dient een omschrijving in te geven, het type handboek te kiezen en aan te geven voor wie het handboek beschikbaar mag zijn.

Voeg via de groene plus een nieuw hoofdstuk/paragraaf toe.

U heeft diverse mogelijkheden om het hoofdstuk aan te passen. Middels het kladblok icoon kunt u de titel aanpassen en middels het rode kruisje kunt u het hoofdstuk verwijderen.

Middels het plus icoon kunt u een document toevoegen.

Middels de groene + achter document verwijzingen heeft u de mogelijkheid om een verwijzing te maken naar een bestaande bijlage uit een handboek. Ook kun je aanvinken of het document een bijlage is door een vinkje te zetten achter ‘document is een bijlage’.

2.5 Acties

Onder het menu Acties kunt u, zoals de naam al doet vermoeden, een aantal acties uitvoeren. Dit bestaat uit:

2.5.1 Dossier

In het elektronisch dossier kunnen documenten geplaatst worden die intern in een praktijk gebruikt worden. De documenten worden ingedeeld in een mappenstructuur en zijn via de startpagina te benaderen. De mappen kunnen beschikbaar gemaakt worden voor kwaliteitsmanagers en/of medewerkers.

Iedere gebruiker die toegang heeft tot de map kan een document toevoegen aan het elektronisch dossier. Klik vanuit de startpagina op dossier – klik vervolgens op het cloud-icoon om een document toe te kunnen voegen. Browse hiervoor naar het desbetreffende bestand op uw lokale pc of server en selecteer de map van het elektronisch dossier waarin het document geplaatst moet worden.

Let op: u kunt tot 5 documenten tegelijkertijd uploaden naar het elektronisch dossier.

Wanneer het juiste document en de map zijn gekozen dan kunt u klikken op uploaden om het document toe te voegen.

Beheer mappenstructuur
De mappenstructuur voor het elektronisch dossier wordt vastgesteld door het ‘management’ of door de ‘kwaliteitsmanager’. Onder configuratie-intranet-mappenstructuur kunt u de structuur aanpassen c.q. uitgebreiden.

Klik op de groene plus achter de tekst ‘mappen’ om een nieuwe hoofdmap toe te voegen. Klik op een hoofdmap of een submap om de gegevens van de map aan te passen of een supmap te definiëren.

Per map kan aangegeven worden of de documenten in de map beschikbaar zijn voor ‘medewerkers’ of de ‘kwaliteitsmanager’. Het management heeft toegang tot alle mappen en documenten. Ook kunt u een vinkje zeker achter ‘beschikbaar voor maatschap leden’.

Klik op het diskette icoon om de wijzigingen vast te leggen, klik op de groene plus om een submap toe te voegen. De map verschijnt onder de hoofdmap.

2.5.2 Jaarplanning

Onder de jaarplanning vindt u de planning die u als praktijk hanteert. Wanneer u onder ‘nieuw kwaliteitsitem’ op de startpagina een nieuw jaarplan item aanmaakt dan vindt u dit terug op de jaarplanning.

 

2.5.3 Nieuw kwaliteitsitem

Onder een nieuw kwaliteitsitem kunt u een item toevoegen aan uw kwaliteitssysteem. Deze punten vindt u terug onder kwaliteitssysteem – verbetercyclus. Hier heeft u ook de mogelijkheid om een jaarplan item toe te voegen. Wilt u meer weten over het kwaliteitssysteem, bekijk dan deze handleiding.

 

2.5.4 Wachtlijst

U  kunt deze optie zien als een snelkoppeling naar de wachtlijst. In de wachtlijst kunt u nieuwe patiënten, bestaande patiënten met een nieuw klacht of patiënten die 3 maanden niet zijn behandeld inplannen. Meer informatie over het inplannen in de wachtlijst vindt u in de handleiding FysioOne Agenda.

2.5.5 Inschrijvingen

Via de knop inschrijvingen op de startpagina kunt u direct een abonnement aan een patiënt hangen. Er worden geen traject en dossier aangemaakt zoals u wel gewend bent bij de wachtlijst. Wanneer inschrijvingen wordt gebruikt dan maakt het systeem een patiëntenkaart aan en koppelt onder de tab verkoop in de patiëntenkaart het abonnement.

Inschrijving aanmaken
Klik op de knop inschrijvingen, voor het aanmaken van een nieuwe inschrijving klikt u op de groene plus. Vul de gegevens in en klik op de tab formulier om het inschrijfformulier uit te printen en mee te geven aan de patiënt. Klik vervolgens links bovenaan op het blauwe pijltje. U wordt teruggestuurd naar het startscherm van de inschrijvingen. Klik op de dubbele blauwe pijltjes achter de inschrijving om de inschrijving definitief te maken.

Heeft u de knop inschrijvingen niet? Deze kunt u activeren in uw omgevingsinstellingen: Configuratie – algemeen – omgevingsinstellingen. 

Wilt u meer weten over het gebruik van abonnementen, bekijk dan deze handleiding.

2.5.6 To Do lijst

Hiermee navigeert u rechtstreeks naar uw eigen To Do lijst. Hier kunt u acties voor uzelf of een collega toevoegen. Deze komt in de agenda en op de startpagina.

2.5.7 Intern bericht

Hiermee gaat u naar de berichtenmodule van FysioOne. Dit kunt u zien als een mailbox binnen het systeem. Voordeel hiervan is dat eventuele informatie over de patiënt het systeem niet verlaat, wel zo veilig!

2.5.8 E-mail versturen

Met deze functie kunt u e-mails versturen aan uw patiënten of specialisten (zonder zorgmail). Wanneer u klikt op e-mail versturen vanuit de startpagina dan krijgt u een overzicht van alle mails die zijn verstuurd (ook de e-mails vanuit de tab e-mail in de patiëntenkaart). Een bijlage kan geplaatst worden met de volgende extensies: doc, docx, xls, xlsx, pdf, txt, gif, ppt, tif, jpeg, jpg, png, zip. E-mails worden verstuurd met als afzender uw eigen e-mailadres dat u kunt terugvinden op de startpagina onder persoonlijke instellingen.

2.5.9 Vakantierooster

Onder de knop vakantierooster kunt u een vakantierooster aan een medewerker koppelen. Dit rooster wordt direct zichtbaar op de startpagina van de therapeuten. Klik op de groene plus om een vakantierooster aan te maken en vul de gevraagde gegevens in.

De code die geselecteerd kan worden bij de vakantieregistratie kunt u zelf inrichten. Ga hiervoor naar Configuratie – declareren – uurtypen. 

Let op: het vakantierooster aangemaakt op de startpagina doet niets in de agenda, dit is puur ter informatie voor uw collega’s in de praktijk. Wanneer u een afwijkend of vakantierooster wil koppelen in uw agenda dient u dit te doen onder configuratie – algemeen – gebruikers – roosters.

3. Middendeel

3.1 Nieuwsberichten

Nieuwsberichten zijn berichten die u wilt delen met de gebruikers van uw praktijk, met de gebruikers van de praktijken binnen uw keten of met uw patiënten via het patiëntenportaal. Daarbij komen onder nieuwsberichten ook berichten te staan die door het team van SpotOnMedics aangemaakt worden. Deze nieuwsberichten bevatten belangrijke informatie omtrent FysioOne, denk hierbij aan: aankondigen releases, webinars, storingen, informatie vanuit zorgverzekeraars enz. De nieuwsberichten worden getoond op de startpagina van de gebruikers.

Let op: de therapeut dient de nieuwsberichten zichtbaar te hebben op de startpagina door middel van de persoonlijke instellingen. Elke therapeut kan dit controleren in zijn/haar eigen persoonlijke instellingen via: persoonlijke instellingen – mijn voorkeuren (= tabblad intranet). 

Klik op “lees meer. . . . “ achter het nieuwsbericht om het gehele bericht te lezen. Nieuwsberichten worden niet meer getoond op de startpagina als de termijn is verstreken die door de beheerde is aangegeven.

Nieuwsberichten beheren
De optie nieuwsberichten is niet voor iedere gebruiker beschikbaar. Alleen wanneer de gebruiker de licentie ‘management’ of ‘kwaliteitsmanager’ heeft, krijgt hij/zij toegang tot deze optie.

Kies voor ‘configuratie – intranet – nieuws‘ om het overzicht met nieuwsberichten te openen.

Nieuwsbericht aanmaken
Klik in het overzicht nieuwsberichten op de groene plus  om een nieuwsbericht aan te maken. U voert in eerste instantie alleen een omschrijving in en klikt op het diskette icoontje.

–    Omschrijving: de titel van het nieuwsbericht
–    Datum: dit is de systeemdatum, de datum van vandaag
–    Beschikbaar: u kunt een vinkje zetten achter ‘beschikbaar’, zodat het nieuwsbericht direct zichtbaar is onder nieuwsberichten
–    Startpagina:  door een vinkje te zetten achter ‘startpagina’ is het nieuwsbericht direct zichtbaar op de startpagina
–    Op startpagina vanaf:  in deze periode wordt het nieuwsbericht op de startpagina/patiëntenportaal getoond.
–    In nieuwsbrief opnemen: deze functie is nog niet actief
–    Beschikbaar voor de keten: het nieuwsbericht wordt ook getoond bij andere praktijken in uw keten wanneer deze optie staat aangevinkt.
–    Zichtbaar in portaal: wanneer deze optie staat aangevinkt dan is het nieuwsbericht ook zichtbaar in het portaal van de patiënten.
–    Alleen voor management zichtbaar: alleen gebruikers met de licentie ‘management’ kunnen het nieuwsbericht openen en lezen

Eventueel kunnen dossierstukken uit het elektronisch dossier of documenten uit handboeken worden toegevoegd aan het nieuwsbericht. Zo bent u in staat nieuwe versies van documenten actief te delen met uw collega’s. Klik hiervoor op de groene plus onderaan in het nieuwsbericht.

3.2 Acties

Dit geeft u een overzicht van uw eigen To Do items en de voortgang van de punten waar u verantwoordelijk voor bent vanuit de verbetercyclus. Via persoonlijke instellingen kan de periode van de acties ingesteld worden. U geeft aan hoeveel weken vanaf vandaag wordt weergegeven.  Zet u dit bijv. op 4 dan worden de acties vanaf vandaag tot en met 4 weken later weergegeven.

3.3 Interne berichten

Geeft een overzicht van de binnen gekomen interne berichten. Dit kunnen berichten zijn die verstuurd zijn vanuit het linkerdeel of automatisch gegenereerde berichten. Denk bijvoorbeeld aan de berichten die u krijgt vanuit de dossier controle of wijzigingen in een kwaliteitsitem.

3.4 Door patiënt ingevulde formulieren

Geeft een overzicht van de formulieren die de patiënt heeft ingevuld via zijn of haar patiëntportaal. Dit zijn bijvoorbeeld klinimetrie vragenlijsten. Op deze manier kunt u de nieuw ingevulde formulieren meteen controleren en afvinken.

3.5 Kalender / Vakantierooster

Geeft een weergave van de geregistreerde vakanties/afwezigheid. Zie ook hoofdstuk linkerdeel – acties hoe u deze kunt aanmaken.

4. Rechterdeel

4.1 Gebruiker gegevens en pushbericht

In het rechterdeel van de startpagina ziet u uw eigen gebruiker gegevens en kan er een bericht worden weergegeven vanuit SpotOnMedics.

FysioOne Startpagina

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 26-07-2023 - 11:51:23
  • Algemeen
  • Opstarten
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

In deze handleiding worden de verschillende onderdelen van de startpagina uitgelegd.

Alle patiëntgegevens in deze handleiding zijn fictief.

Inhoudsopgave

1. Opbouw startpagina

1.1 Opbouw startpagina

De startpagina is opgebouwd uit drie delen. Het linker-, het midden- en het rechterdeel.

Het linkerdeel bestaat uit een aantal links waarmee u snel naar het betreffende deel in FysioOne komt. Het middendeel is per gebruiker te configureren en bevat voornamelijk acties waar u iets mee moet. Het rechterdeel bevat uw gebruikersgegevens en eventueel een pushbericht vanuit SpotOnMedics.

In deze handleiding nemen we u door de verschillende onderdelen van de startpagina mee. Daarnaast staan we in het laatste hoofdstuk stil bij de gebruikers instellingen.

2. Linkerdeel

2.1 Online registratie desk

Onder de Online registratie desk ziet u hoeveel mensen zich hebben aangemeld. U  kunt deze optie zien als een snelkoppeling naar de wachtlijst met een specifiek filter op “binnen via”. In de wachtlijst kunt u nieuwe patiënten, bestaande patiënten met een nieuw klacht of patiënten die 3 maanden niet zijn behandeld in plannen. Meer informatie over het inplannen in de wachtlijst vindt u in de handleiding FysioOne Agenda.

2.2 Zorgdomein

Onder ZorgDomein meldingen ziet u welke nieuwe patiënten/berichten zijn binnengekomen via ZorgDomein. Ziet u deze instelling niet? Dan kunt u deze per gebruiker activeren via Configuratie – algemeen – gebruikers. Hier kunt u een vinkje plaatsen bij Zorgdomein meldingen tonen (indien koppeling actief).

   

 

 

2.3 Nuttige links

De praktijk heeft de mogelijkheid om nuttige links te tonen op de startpagina. Nuttige links zijn snelkoppelingen naar bijvoorbeeld websites of applicaties die door de medewerkers van de praktijk regelmatig geraadpleegd worden.

Nuttige links worden beheerd door het ‘management’ of de ‘kwaliteitsmanager’ van de praktijk. Klik op Configuratie – intranet – nuttige links om het overzicht van nuttige links op te vragen. Klik op de groene plus om een nuttige link toe te voegen.

 

2.4 Handboeken

De praktijk kan zelf handboeken aanmaken welke via FysioOne beschikbaar worden gesteld aan de medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan een handboek voor bepaalde procedures of handleiding van een specifiek apparaat. Je kunt dit dus zien als een Word bestand welke gemaakt en gedeeld wordt binnen FysioOne. Het is mogelijk om een onderscheid te maken om een handboek beschikbaar te stellen voor een specifieke rol (kwaliteitsmanager of medewerker). Het aanmaken van zo’n handboek gaat via configuratie – kwaliteitshandboek – overzicht.

Via configuratie – kwaliteitshandboek – kunt u middels de groene + een nieuwe handboek aanmaken. U dient een omschrijving in te geven, het type handboek te kiezen en aan te geven voor wie het handboek beschikbaar mag zijn.

Voeg via de groene plus een nieuw hoofdstuk/paragraaf toe.

U heeft diverse mogelijkheden om het hoofdstuk aan te passen. Middels het kladblok icoon kunt u de titel aanpassen en middels het rode kruisje kunt u het hoofdstuk verwijderen.

Middels het plus icoon kunt u een document toevoegen.

Middels de groene + achter document verwijzingen heeft u de mogelijkheid om een verwijzing te maken naar een bestaande bijlage uit een handboek. Ook kun je aanvinken of het document een bijlage is door een vinkje te zetten achter ‘document is een bijlage’.

2.5 Acties

Onder het menu Acties kunt u, zoals de naam al doet vermoeden, een aantal acties uitvoeren. Dit bestaat uit:

2.5.1 Dossier

In het elektronisch dossier kunnen documenten geplaatst worden die intern in een praktijk gebruikt worden. De documenten worden ingedeeld in een mappenstructuur en zijn via de startpagina te benaderen. De mappen kunnen beschikbaar gemaakt worden voor kwaliteitsmanagers en/of medewerkers.

Iedere gebruiker die toegang heeft tot de map kan een document toevoegen aan het elektronisch dossier. Klik vanuit de startpagina op dossier – klik vervolgens op het cloud-icoon om een document toe te kunnen voegen. Browse hiervoor naar het desbetreffende bestand op uw lokale pc of server en selecteer de map van het elektronisch dossier waarin het document geplaatst moet worden.

Let op: u kunt tot 5 documenten tegelijkertijd uploaden naar het elektronisch dossier.

Wanneer het juiste document en de map zijn gekozen dan kunt u klikken op uploaden om het document toe te voegen.

Beheer mappenstructuur
De mappenstructuur voor het elektronisch dossier wordt vastgesteld door het ‘management’ of door de ‘kwaliteitsmanager’. Onder configuratie-intranet-mappenstructuur kunt u de structuur aanpassen c.q. uitgebreiden.

Klik op de groene plus achter de tekst ‘mappen’ om een nieuwe hoofdmap toe te voegen. Klik op een hoofdmap of een submap om de gegevens van de map aan te passen of een supmap te definiëren.

Per map kan aangegeven worden of de documenten in de map beschikbaar zijn voor ‘medewerkers’ of de ‘kwaliteitsmanager’. Het management heeft toegang tot alle mappen en documenten. Ook kunt u een vinkje zeker achter ‘beschikbaar voor maatschap leden’.

Klik op het diskette icoon om de wijzigingen vast te leggen, klik op de groene plus om een submap toe te voegen. De map verschijnt onder de hoofdmap.

2.5.2 Jaarplanning

Onder de jaarplanning vindt u de planning die u als praktijk hanteert. Wanneer u onder ‘nieuw kwaliteitsitem’ op de startpagina een nieuw jaarplan item aanmaakt dan vindt u dit terug op de jaarplanning.

 

2.5.3 Nieuw kwaliteitsitem

Onder een nieuw kwaliteitsitem kunt u een item toevoegen aan uw kwaliteitssysteem. Deze punten vindt u terug onder kwaliteitssysteem – verbetercyclus. Hier heeft u ook de mogelijkheid om een jaarplan item toe te voegen. Wilt u meer weten over het kwaliteitssysteem, bekijk dan deze handleiding.

 

2.5.4 Wachtlijst

U  kunt deze optie zien als een snelkoppeling naar de wachtlijst. In de wachtlijst kunt u nieuwe patiënten, bestaande patiënten met een nieuw klacht of patiënten die 3 maanden niet zijn behandeld inplannen. Meer informatie over het inplannen in de wachtlijst vindt u in de handleiding FysioOne Agenda.

2.5.5 Inschrijvingen

Via de knop inschrijvingen op de startpagina kunt u direct een abonnement aan een patiënt hangen. Er worden geen traject en dossier aangemaakt zoals u wel gewend bent bij de wachtlijst. Wanneer inschrijvingen wordt gebruikt dan maakt het systeem een patiëntenkaart aan en koppelt onder de tab verkoop in de patiëntenkaart het abonnement.

Inschrijving aanmaken
Klik op de knop inschrijvingen, voor het aanmaken van een nieuwe inschrijving klikt u op de groene plus. Vul de gegevens in en klik op de tab formulier om het inschrijfformulier uit te printen en mee te geven aan de patiënt. Klik vervolgens links bovenaan op het blauwe pijltje. U wordt teruggestuurd naar het startscherm van de inschrijvingen. Klik op de dubbele blauwe pijltjes achter de inschrijving om de inschrijving definitief te maken.

Heeft u de knop inschrijvingen niet? Deze kunt u activeren in uw omgevingsinstellingen: Configuratie – algemeen – omgevingsinstellingen. 

Wilt u meer weten over het gebruik van abonnementen, bekijk dan deze handleiding.

2.5.6 To Do lijst

Hiermee navigeert u rechtstreeks naar uw eigen To Do lijst. Hier kunt u acties voor uzelf of een collega toevoegen. Deze komt in de agenda en op de startpagina.

2.5.7 Intern bericht

Hiermee gaat u naar de berichtenmodule van FysioOne. Dit kunt u zien als een mailbox binnen het systeem. Voordeel hiervan is dat eventuele informatie over de patiënt het systeem niet verlaat, wel zo veilig!

2.5.8 E-mail versturen

Met deze functie kunt u e-mails versturen aan uw patiënten of specialisten (zonder zorgmail). Wanneer u klikt op e-mail versturen vanuit de startpagina dan krijgt u een overzicht van alle mails die zijn verstuurd (ook de e-mails vanuit de tab e-mail in de patiëntenkaart). Een bijlage kan geplaatst worden met de volgende extensies: doc, docx, xls, xlsx, pdf, txt, gif, ppt, tif, jpeg, jpg, png, zip. E-mails worden verstuurd met als afzender uw eigen e-mailadres dat u kunt terugvinden op de startpagina onder persoonlijke instellingen.

2.5.9 Vakantierooster

Onder de knop vakantierooster kunt u een vakantierooster aan een medewerker koppelen. Dit rooster wordt direct zichtbaar op de startpagina van de therapeuten. Klik op de groene plus om een vakantierooster aan te maken en vul de gevraagde gegevens in.

De code die geselecteerd kan worden bij de vakantieregistratie kunt u zelf inrichten. Ga hiervoor naar Configuratie – declareren – uurtypen. 

Let op: het vakantierooster aangemaakt op de startpagina doet niets in de agenda, dit is puur ter informatie voor uw collega’s in de praktijk. Wanneer u een afwijkend of vakantierooster wil koppelen in uw agenda dient u dit te doen onder configuratie – algemeen – gebruikers – roosters.

3. Middendeel

3.1 Nieuwsberichten

Nieuwsberichten zijn berichten die u wilt delen met de gebruikers van uw praktijk, met de gebruikers van de praktijken binnen uw keten of met uw patiënten via het patiëntenportaal. Daarbij komen onder nieuwsberichten ook berichten te staan die door het team van SpotOnMedics aangemaakt worden. Deze nieuwsberichten bevatten belangrijke informatie omtrent FysioOne, denk hierbij aan: aankondigen releases, webinars, storingen, informatie vanuit zorgverzekeraars enz. De nieuwsberichten worden getoond op de startpagina van de gebruikers.

Let op: de therapeut dient de nieuwsberichten zichtbaar te hebben op de startpagina door middel van de persoonlijke instellingen. Elke therapeut kan dit controleren in zijn/haar eigen persoonlijke instellingen via: persoonlijke instellingen – mijn voorkeuren (= tabblad intranet). 

Klik op “lees meer. . . . “ achter het nieuwsbericht om het gehele bericht te lezen. Nieuwsberichten worden niet meer getoond op de startpagina als de termijn is verstreken die door de beheerde is aangegeven.

Nieuwsberichten beheren
De optie nieuwsberichten is niet voor iedere gebruiker beschikbaar. Alleen wanneer de gebruiker de licentie ‘management’ of ‘kwaliteitsmanager’ heeft, krijgt hij/zij toegang tot deze optie.

Kies voor ‘configuratie – intranet – nieuws‘ om het overzicht met nieuwsberichten te openen.

Nieuwsbericht aanmaken
Klik in het overzicht nieuwsberichten op de groene plus  om een nieuwsbericht aan te maken. U voert in eerste instantie alleen een omschrijving in en klikt op het diskette icoontje.

–    Omschrijving: de titel van het nieuwsbericht
–    Datum: dit is de systeemdatum, de datum van vandaag
–    Beschikbaar: u kunt een vinkje zetten achter ‘beschikbaar’, zodat het nieuwsbericht direct zichtbaar is onder nieuwsberichten
–    Startpagina:  door een vinkje te zetten achter ‘startpagina’ is het nieuwsbericht direct zichtbaar op de startpagina
–    Op startpagina vanaf:  in deze periode wordt het nieuwsbericht op de startpagina/patiëntenportaal getoond.
–    In nieuwsbrief opnemen: deze functie is nog niet actief
–    Beschikbaar voor de keten: het nieuwsbericht wordt ook getoond bij andere praktijken in uw keten wanneer deze optie staat aangevinkt.
–    Zichtbaar in portaal: wanneer deze optie staat aangevinkt dan is het nieuwsbericht ook zichtbaar in het portaal van de patiënten.
–    Alleen voor management zichtbaar: alleen gebruikers met de licentie ‘management’ kunnen het nieuwsbericht openen en lezen

Eventueel kunnen dossierstukken uit het elektronisch dossier of documenten uit handboeken worden toegevoegd aan het nieuwsbericht. Zo bent u in staat nieuwe versies van documenten actief te delen met uw collega’s. Klik hiervoor op de groene plus onderaan in het nieuwsbericht.

3.2 Acties

Dit geeft u een overzicht van uw eigen To Do items en de voortgang van de punten waar u verantwoordelijk voor bent vanuit de verbetercyclus. Via persoonlijke instellingen kan de periode van de acties ingesteld worden. U geeft aan hoeveel weken vanaf vandaag wordt weergegeven.  Zet u dit bijv. op 4 dan worden de acties vanaf vandaag tot en met 4 weken later weergegeven.

3.3 Interne berichten

Geeft een overzicht van de binnen gekomen interne berichten. Dit kunnen berichten zijn die verstuurd zijn vanuit het linkerdeel of automatisch gegenereerde berichten. Denk bijvoorbeeld aan de berichten die u krijgt vanuit de dossier controle of wijzigingen in een kwaliteitsitem.

3.4 Door patiënt ingevulde formulieren

Geeft een overzicht van de formulieren die de patiënt heeft ingevuld via zijn of haar patiëntportaal. Dit zijn bijvoorbeeld klinimetrie vragenlijsten. Op deze manier kunt u de nieuw ingevulde formulieren meteen controleren en afvinken.

3.5 Kalender / Vakantierooster

Geeft een weergave van de geregistreerde vakanties/afwezigheid. Zie ook hoofdstuk linkerdeel – acties hoe u deze kunt aanmaken.

4. Rechterdeel

4.1 Gebruiker gegevens en pushbericht

In het rechterdeel van de startpagina ziet u uw eigen gebruiker gegevens en kan er een bericht worden weergegeven vanuit SpotOnMedics.

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht