Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Agenda gebruik

1.1 Agenda benaderen

U kunt de agenda benaderen via de knop “agenda” in het hoofdnavigatiemenu. De agenda wordt geopend in de laatste gekozen weergave.

De agenda kent zes verschillende weergaven, te weten;

–    Dagagenda
–    Groepenagenda
–    Ruimte agenda
–    Week agenda
–    Medewerker agenda
–    Apparaten agenda

U kunt zelf bepalen welke periode wordt weergegeven in de agenda.
Met de dubbele blauwe pijtjes springt u direct een volledige maand terug of vooruit en met de enkele blauwe pijltjes springt u direct een week terug of vooruit.
Met ‘deze week’ keert u terug terug naar de actuele datum/week wanneer u vooruit of achteruit heeft gekeken in de agenda. Daarnaast kunt u gebruik maken van het kalander-icoon om een specifieke datum te selecteren, dit kunt u ook in de balk intypen. Druk vervolgens op Go om ook daadwerkelijk naar de datum te navigeren.

Tot slot kunt u ook gebruik maken van een aantal sneltoetsen om door de agenda te navigeren:

Sneltoetsen
Alt + RightWeek verder
Alt + LeftWeek terug
Ctrl + RightMaand verder
Ctrl + LeftMaand terug
Ctrl + UpDeze week
Alt + UpDag terug
Alt + DownDag verder

1.2 Verschillende weegaven

Dagagenda
De dagagenda geeft een overzicht van de afspraken in de agenda van de ingelogde gebruiker. Standaard is de actuele dag geselecteerd, de gebruiker ook een andere dag of datum selecteren. In de dagagenda wordt rechts aangegeven welke mutaties zijn doorgevoerd in uw agenda vandaag, bijvoorbeeld dat een afspraak is vervallen door afzegging van een patiënt. Welke type mutaties u laat zien bepaalt u via de tab agenda bij de persoonlijke instellingen (startpagina – persoonlijke instellingen).

De dagagenda is ook beschikbaar op uw startpagina.

Alle patiëntgegevens in onderstaande screenshots zijn fictief. 

Groepenagenda
Deze weergave laat enkel de groepsbehandelingen zien. Voor meer informatie over het gebruik van behandelgroepen verwijzen wij u naar deze handleiding.

Ruimte agenda
Deze weergave geeft een overzicht van de geplande afspraken per ruimte. Bij het plannen van een afspraak kunt u een ruimte selecteren. Desgewenst kunt u uw therapeuten in vaste ruimtes plaatsen zodat de ruimte agenda automatisch wordt gevuld.

Weekagenda
De weekagenda geeft voor een geselecteerde gebruiker alle dagen van de week weer. Via startpagina – persoonlijke instellingen – agenda kunt u het aantal dagen welke getoond moeten worden in de weekweergave zelf bepalen. Wilt u een andere gebruiker selecteren dan kunt u dit ook in het selectiemenu doen.  Klik op “Medewerkers” om de gebruikerslijst te openen en selecteer een andere gebruiker.

Medewerker agenda
Dit is een dagweergave van alle gebruikers.

Apparaten agenda
Maakt u in de praktijk gebruik  van specifieke apparatuur, zoals een shock wave, dan kan het handig zijn een agenda in gebruik te nemen. Bij het plannen van de afspraak kunt u aangeven welke apparaat/apparaten gereserveerd moeten worden. De apparaten weergave laat zien wanneer de verschillende apparaten gereserveerd zijn.

1.3 Afspraak inplannen

Wachtlijst
De laatste stap in het proces van de wachtlijstregistratie is het inplannen van de afspraak. Navigeer hiervoor naar het derde tabblad (Agenda) vanuit de wachtlijst registratie.

Als in de wachtlijstregistratie een voorkeur voor therapeut was opgegeven, zal automatisch deze agenda worden geopend. Door op het tijdstip te klikken of dubbelklikken op de tekstregel kan de afspraak in de agenda worden gepland.

De prestatiecode en opmerking/klacht wordt meegenomen op basis van de wachtlijstregsitratie.

Na het opslaan krijgt u de afspraakbevestiging en kunt u aangeven of de Intake vragenlijst via het portaal aangeboden moet worden.

Voor alle informatie over de wachtlijstregistratie, verwijzen wij u naar deze handleiding.

Agenda
Aan de linkerkant ziet u welke patiënt u heeft geselecteerd, wanneer u op een tijdstip in de agenda klikt, plant u voor deze patiënt een afspraak.

In onderstaand voorbeeld is de actieve patiënt dhr. Bongers en zal er voor hem een afpsraak gepland kunnen worden op een vrij tijdstip.

U kunt eenvoudig van patiënt wijzigen door in de zoekbalk bij Geselecteerde patiënt te zoeken op naam, BSN, geboortedatum of postcode. Drukt u op enter, dan wordt een lijst met patiënten getoond die aan de criteria voldoet. U kunt ook rechtsreeks in de agenda (op een beschikbaar tijdstip) zoeken op naam, BSN, geboortedatum of postcode zoeken. Drukt u in dit geval niet op het tijdstip maar op het tekstveld ernaast.

U komt vervolgens in het cliëntoverzicht. Druk op het blauwe pijltje om de patiënt te selecteren.

Vervolgens kunt u de afspraak invoeren.

+ enter
Wilt u een nieuwe patiënt rechtstreeks vanuit de agenda inplannen, dan kunt op het groene plusje drukken bij Geselecteerde patiënt. U komt dan in de wachtlijstregistratie en kunt de gebruikelijke stappen doorlopen.

Een andere manier is door op het tekstveld naast het beschikbare tijdstip een + te typen. Druk vervolgens op enter.

 

1.4 Afspraak wijzigen, verplaatsen, doorplannen of verwijderen

Afspraak wijzigen of verwijderen
U kunt op de naam van de patiënt klikken. Vervolgens komt u in de agenda details terecht en kunt u middels de verschillende kladblok-iconen de afspraak wijzigen. Met de knop “verwijderen” verwijdert u de ingeplande afspraak.

Afspraak verplaatsen/vervolg afspraak inplannen
U kunt een afspraak eenvoudig verplaatsen of doorplannen door de betreffende afspraak te selecteren via het plus icoon in de agenda.

Selecteer vervolgens het tijdstip (of dubbelklik op de tekstregel) waarnaar u de afspraak zou willen verplaatsen of waarop u de vervolg afspraak zou willen plannen.

U krijgt onderaan de afspraak de knoppen “opslaan” of “verplaats”.

Reeks inplannen
Wilt u voor een patiënt in één keer een reeks afspraken inplannen, dan kan dat door de eerste afspraak te openen (hiervoor klikt u op de patiëntnaam). U ziet bovenin de knop Doorplannen. Hierna worden een aantal gegevens uitgevraagd zoals het herhaal patroon. Op deze manier kunt u in één keer een reeks inplannen.

Let op: er wordt niet gekeken naar beschikbaarheid. Staat er in de toekomst al een andere patiëntafspraak, dan zal deze er gewoon naast worden gepland. Ook wordt er geen afspraakbevestiging verstuurd. Deze dient u handmatig te versturen middels het envelop -icoontje in de agenda details.

In onderstaand voorbeeld wordt de afspraak 4x om de week ingepland.

1.5 Notities, to do en agenda afspraak

U kunt notities bij de patiënt maken en losse notities/to do in de agenda zetten:

Notitie/opmerking bij de patiënt
Wanneer u een afspraak in de agenda maakt, kunt een notitie (opmerking) toevoegen. In de agenda afspraak komt een uitroeptekentje te staan. Zo weet u dat er een notitie bij de patiënt gemaakt is. Als u bij de wachtlijstregistratie een klacht/opmerking heeft geregistreerd, zal dit ook als opmerking (uitroepteken) worden weergegeven.

Losse notitie
Het maken van een notitie in de agenda kan op twee manieren:
1. Een notitie maken kan door in een leeg tijdvak van de agenda te gaan staan en hier het /-teken te typen en vervolgens de notitie. Wilt u bijvoorbeeld in uw agenda zetten dat u de oefenzaal moet afsluiten dan gaat u op een leeg tijdvak in de agenda staan en typt u ” /oefenzaal afsluiten ” en klikt vervolgens op enter.
2. Als u dubbelklikt op een leeg tijdstip kan u middels de verschillende tabjes kiezen wat voor item u wilt inbrengen in de agenda. Hier kunt u kiezen voor ‘notitie’.

To do
1. U kunt een To Do toevoegen vanuit het groene plusje bovenaan de dag.
2. Wanneer u dubbelklikt op een leeg tijdstip kunt u middels de verschillende tabjes kiezen wat voor item u wilt inbrengen in de agenda. Hier kunt u kiezen voor ‘to do item’.

Het item staat dan in de agenda en eveneens op uw startscherm van FysioOne. Door op het to-do item te klikken in de agenda opent deze, hier kunt ook aangeven indien deze afgerond is. Dan verdwijnt hij uit de agenda en van de to do lijst.

Klik hier voor meer informatie over de verschillen tussen een notitie en to do.

Agenda afspraak
Het is mogelijk om een afspraak in uw agenda te plannen zonder patiënt. U volgt dezelfde stappen voor het inplannen van een afspraak, maar navigeert dan naar het tabje “agendaafspraak”. Hiermee kunt u bijvoorbeeld een vergadering inplannen of afwezigheid.

2. Agenda inrichting

2.1 Locatie, ruimte en apparaten beheer

Voordat roosters aangemaakt kunnen worden is het belangrijk dat alle locaties, ruimtes en apparaten zijn ingericht. Dit kunt u allemaal inrichten via configuratie – declareren.

Locatie
Geef de locatie een code en omschrijving. Let op hou voor de omschrijving de adresgegevens aan, dit wordt weergegeven op de afspraakbevestiging en -herinnering!

Ruimte
Geef een code en omschrijving op. Koppel de juiste locatie aan de ruimte! Dit is belangrijk voor de afspraakbevestiting en -herinnering. U kunt aangeven hoeveel mensen tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de ruimte. Indien het een “aan huis”  locatie betreft,  kunt u ervoor kiezen om het vinkje “adres van de patiënt tonen bij ruimte/locatie van de behandeling”.

Apparaten
Het is mogelijk om apparaten toe te voegen, bijvoorbeeld een shockwave. Geef het apparaat een code en omschrijving en geef aan hoeveel apparaten er aanwezig zijn.

 

2.2 Afspraak type

Type afspraken worden op diverse manieren gebruikt:

1. Om in het rooster van de fysiotherapeut aan te geven welke afspraken gepland mogen worden (met en zonder patiënten).
2. Om afspraken (zonder patiënten) in de agenda te plannen.
3. Voor het  online inplannen van afspraken door de patiënt.

Ook deze inrichting kunt u vinden onder Configuratie – declareren.

2.3 Rooster aanmaken

Via Configuratie – declareren kunt u de roosters toevoegen en bewerken. U voegt een rooster toe door op het groene plusje te klikken

U geeft meteen aan in welke tijdsblokken het rooster weergegeven moet worden. Dit is dan ook het uitgangspunt voor alle afspraken. Mocht het nodig zijn dat het rooster een wisselende tijdsblok indeling moet hebben, dan kunt u dit wijzigen door op het kladblok te drukken. Belangrijk dat u hierbij altijd vanaf starttijd tot en met eindtijd inricht, anders bestaat er een kans dat er ‘gaten’ ontstaan. Hier kan FysioOne niet mee omgaan.

In bovenstaand voorbeeld zou u bijvoorbeeld een 25 minuten rooster kunnen toevoegen vanaf 07:00 uur.  Vanaf 8:40 (= 4x 25 minuten) kunt u dan weer een half uur rooster toevoegen voor de rest van de dag. Zorg dat dit altijd precies uitkomt! Dat ziet er dan als volgt uit:

Vervolgens kunt u via het vergrootglas de inhoud van het rooster bepalen.

U krijgt het overzicht van het rooster te zien en kunt door op de Klik hier te klikken de inhoud bepalen van het blok. Wij adviseren het rooster altijd ruimer open te zetten, zodat er voor de eerste en na de laatste patiënt ook altijd nog ruimte is voor een notitie of een to do.

Let op koppel, waar kan, altijd een ruimte aan het rooster. Dan wordt de afspraak op die locatie gepland en gaat dit ook direct goed in de afspraakbevestiging en/of -herinnering.

Een ingericht rooster ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:

De laatste stap is het koppelen van het rooster aan de betreffende gebruiker/therapeut. Dit doet u via Configuratie – Algemeen – Gebruikers. Bij de basisgegevens kunt u het standaardrooster selecteren.

2.4 Afwijkend rooster

U kunt op twee manieren een afwijkend rooster invoeren. Dit kan per dag dat er een afwijkend rooster nodig is of voor een langere periode.

Per dag
Ga hiervoor naar de betreffende dag in de agenda. Klik bovenaan op het agenda icoon er opent zich dan een rooster die gevuld kan worden, deze kunt u naar wens aanpassen. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden bij een ziekmelding.

Langere periode
Indien er voor langere periode een afwijkend rooster nodig is, dan is bovenstaande methode behoorlijk wat werk. Bij de tweede optie maakt u een volledig nieuw rooster aan zoals in bovenstaand hoofdstuk uitgelegd. Vervolgens kunt u bij Configuratie – algemeen – gebruikers dit afwijkende rooster koppelen voor een bepaalde periode.

Ga hiervoor binnen een gebruiker naar het tabblad Roosters, hier geeft u de tijdsperiode op en het benodigde rooster. Denk bijvoorbeeld aan een vakantie rooster waarbij de gehele dag op “Afwezig” is ingericht.

3. Contact

3.1 Hulp nodig?

Heeft u nog vragen of wilt u extra ondersteuning, dan kunt u altijd een melding aan (laten) maken via Freshdesk. Onze collega’s van het Klant Contact Center staan graag voor u klaar!

Kijk daarnaast ook eens bij de veelgestelde vragen over de agenda.

FysioOne Agenda

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 31-03-2023 - 12:45:25
  • Agenda
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

In deze handleiding nemen we u mee in het gebruik en het beheer van de agenda module.

Voor informatie over de wachtlijst verwijzen we u naar deze handleiding.

 

Inhoudsopgave

1. Agenda gebruik

1.1 Agenda benaderen

U kunt de agenda benaderen via de knop “agenda” in het hoofdnavigatiemenu. De agenda wordt geopend in de laatste gekozen weergave.

De agenda kent zes verschillende weergaven, te weten;

–    Dagagenda
–    Groepenagenda
–    Ruimte agenda
–    Week agenda
–    Medewerker agenda
–    Apparaten agenda

U kunt zelf bepalen welke periode wordt weergegeven in de agenda.
Met de dubbele blauwe pijtjes springt u direct een volledige maand terug of vooruit en met de enkele blauwe pijltjes springt u direct een week terug of vooruit.
Met ‘deze week’ keert u terug terug naar de actuele datum/week wanneer u vooruit of achteruit heeft gekeken in de agenda. Daarnaast kunt u gebruik maken van het kalander-icoon om een specifieke datum te selecteren, dit kunt u ook in de balk intypen. Druk vervolgens op Go om ook daadwerkelijk naar de datum te navigeren.

Tot slot kunt u ook gebruik maken van een aantal sneltoetsen om door de agenda te navigeren:

Sneltoetsen
Alt + RightWeek verder
Alt + LeftWeek terug
Ctrl + RightMaand verder
Ctrl + LeftMaand terug
Ctrl + UpDeze week
Alt + UpDag terug
Alt + DownDag verder

1.2 Verschillende weegaven

Dagagenda
De dagagenda geeft een overzicht van de afspraken in de agenda van de ingelogde gebruiker. Standaard is de actuele dag geselecteerd, de gebruiker ook een andere dag of datum selecteren. In de dagagenda wordt rechts aangegeven welke mutaties zijn doorgevoerd in uw agenda vandaag, bijvoorbeeld dat een afspraak is vervallen door afzegging van een patiënt. Welke type mutaties u laat zien bepaalt u via de tab agenda bij de persoonlijke instellingen (startpagina – persoonlijke instellingen).

De dagagenda is ook beschikbaar op uw startpagina.

Alle patiëntgegevens in onderstaande screenshots zijn fictief. 

Groepenagenda
Deze weergave laat enkel de groepsbehandelingen zien. Voor meer informatie over het gebruik van behandelgroepen verwijzen wij u naar deze handleiding.

Ruimte agenda
Deze weergave geeft een overzicht van de geplande afspraken per ruimte. Bij het plannen van een afspraak kunt u een ruimte selecteren. Desgewenst kunt u uw therapeuten in vaste ruimtes plaatsen zodat de ruimte agenda automatisch wordt gevuld.

Weekagenda
De weekagenda geeft voor een geselecteerde gebruiker alle dagen van de week weer. Via startpagina – persoonlijke instellingen – agenda kunt u het aantal dagen welke getoond moeten worden in de weekweergave zelf bepalen. Wilt u een andere gebruiker selecteren dan kunt u dit ook in het selectiemenu doen.  Klik op “Medewerkers” om de gebruikerslijst te openen en selecteer een andere gebruiker.

Medewerker agenda
Dit is een dagweergave van alle gebruikers.

Apparaten agenda
Maakt u in de praktijk gebruik  van specifieke apparatuur, zoals een shock wave, dan kan het handig zijn een agenda in gebruik te nemen. Bij het plannen van de afspraak kunt u aangeven welke apparaat/apparaten gereserveerd moeten worden. De apparaten weergave laat zien wanneer de verschillende apparaten gereserveerd zijn.

1.3 Afspraak inplannen

Wachtlijst
De laatste stap in het proces van de wachtlijstregistratie is het inplannen van de afspraak. Navigeer hiervoor naar het derde tabblad (Agenda) vanuit de wachtlijst registratie.

Als in de wachtlijstregistratie een voorkeur voor therapeut was opgegeven, zal automatisch deze agenda worden geopend. Door op het tijdstip te klikken of dubbelklikken op de tekstregel kan de afspraak in de agenda worden gepland.

De prestatiecode en opmerking/klacht wordt meegenomen op basis van de wachtlijstregsitratie.

Na het opslaan krijgt u de afspraakbevestiging en kunt u aangeven of de Intake vragenlijst via het portaal aangeboden moet worden.

Voor alle informatie over de wachtlijstregistratie, verwijzen wij u naar deze handleiding.

Agenda
Aan de linkerkant ziet u welke patiënt u heeft geselecteerd, wanneer u op een tijdstip in de agenda klikt, plant u voor deze patiënt een afspraak.

In onderstaand voorbeeld is de actieve patiënt dhr. Bongers en zal er voor hem een afpsraak gepland kunnen worden op een vrij tijdstip.

U kunt eenvoudig van patiënt wijzigen door in de zoekbalk bij Geselecteerde patiënt te zoeken op naam, BSN, geboortedatum of postcode. Drukt u op enter, dan wordt een lijst met patiënten getoond die aan de criteria voldoet. U kunt ook rechtsreeks in de agenda (op een beschikbaar tijdstip) zoeken op naam, BSN, geboortedatum of postcode zoeken. Drukt u in dit geval niet op het tijdstip maar op het tekstveld ernaast.

U komt vervolgens in het cliëntoverzicht. Druk op het blauwe pijltje om de patiënt te selecteren.

Vervolgens kunt u de afspraak invoeren.

+ enter
Wilt u een nieuwe patiënt rechtstreeks vanuit de agenda inplannen, dan kunt op het groene plusje drukken bij Geselecteerde patiënt. U komt dan in de wachtlijstregistratie en kunt de gebruikelijke stappen doorlopen.

Een andere manier is door op het tekstveld naast het beschikbare tijdstip een + te typen. Druk vervolgens op enter.

 

1.4 Afspraak wijzigen, verplaatsen, doorplannen of verwijderen

Afspraak wijzigen of verwijderen
U kunt op de naam van de patiënt klikken. Vervolgens komt u in de agenda details terecht en kunt u middels de verschillende kladblok-iconen de afspraak wijzigen. Met de knop “verwijderen” verwijdert u de ingeplande afspraak.

Afspraak verplaatsen/vervolg afspraak inplannen
U kunt een afspraak eenvoudig verplaatsen of doorplannen door de betreffende afspraak te selecteren via het plus icoon in de agenda.

Selecteer vervolgens het tijdstip (of dubbelklik op de tekstregel) waarnaar u de afspraak zou willen verplaatsen of waarop u de vervolg afspraak zou willen plannen.

U krijgt onderaan de afspraak de knoppen “opslaan” of “verplaats”.

Reeks inplannen
Wilt u voor een patiënt in één keer een reeks afspraken inplannen, dan kan dat door de eerste afspraak te openen (hiervoor klikt u op de patiëntnaam). U ziet bovenin de knop Doorplannen. Hierna worden een aantal gegevens uitgevraagd zoals het herhaal patroon. Op deze manier kunt u in één keer een reeks inplannen.

Let op: er wordt niet gekeken naar beschikbaarheid. Staat er in de toekomst al een andere patiëntafspraak, dan zal deze er gewoon naast worden gepland. Ook wordt er geen afspraakbevestiging verstuurd. Deze dient u handmatig te versturen middels het envelop -icoontje in de agenda details.

In onderstaand voorbeeld wordt de afspraak 4x om de week ingepland.

1.5 Notities, to do en agenda afspraak

U kunt notities bij de patiënt maken en losse notities/to do in de agenda zetten:

Notitie/opmerking bij de patiënt
Wanneer u een afspraak in de agenda maakt, kunt een notitie (opmerking) toevoegen. In de agenda afspraak komt een uitroeptekentje te staan. Zo weet u dat er een notitie bij de patiënt gemaakt is. Als u bij de wachtlijstregistratie een klacht/opmerking heeft geregistreerd, zal dit ook als opmerking (uitroepteken) worden weergegeven.

Losse notitie
Het maken van een notitie in de agenda kan op twee manieren:
1. Een notitie maken kan door in een leeg tijdvak van de agenda te gaan staan en hier het /-teken te typen en vervolgens de notitie. Wilt u bijvoorbeeld in uw agenda zetten dat u de oefenzaal moet afsluiten dan gaat u op een leeg tijdvak in de agenda staan en typt u ” /oefenzaal afsluiten ” en klikt vervolgens op enter.
2. Als u dubbelklikt op een leeg tijdstip kan u middels de verschillende tabjes kiezen wat voor item u wilt inbrengen in de agenda. Hier kunt u kiezen voor ‘notitie’.

To do
1. U kunt een To Do toevoegen vanuit het groene plusje bovenaan de dag.
2. Wanneer u dubbelklikt op een leeg tijdstip kunt u middels de verschillende tabjes kiezen wat voor item u wilt inbrengen in de agenda. Hier kunt u kiezen voor ‘to do item’.

Het item staat dan in de agenda en eveneens op uw startscherm van FysioOne. Door op het to-do item te klikken in de agenda opent deze, hier kunt ook aangeven indien deze afgerond is. Dan verdwijnt hij uit de agenda en van de to do lijst.

Klik hier voor meer informatie over de verschillen tussen een notitie en to do.

Agenda afspraak
Het is mogelijk om een afspraak in uw agenda te plannen zonder patiënt. U volgt dezelfde stappen voor het inplannen van een afspraak, maar navigeert dan naar het tabje “agendaafspraak”. Hiermee kunt u bijvoorbeeld een vergadering inplannen of afwezigheid.

2. Agenda inrichting

2.1 Locatie, ruimte en apparaten beheer

Voordat roosters aangemaakt kunnen worden is het belangrijk dat alle locaties, ruimtes en apparaten zijn ingericht. Dit kunt u allemaal inrichten via configuratie – declareren.

Locatie
Geef de locatie een code en omschrijving. Let op hou voor de omschrijving de adresgegevens aan, dit wordt weergegeven op de afspraakbevestiging en -herinnering!

Ruimte
Geef een code en omschrijving op. Koppel de juiste locatie aan de ruimte! Dit is belangrijk voor de afspraakbevestiting en -herinnering. U kunt aangeven hoeveel mensen tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de ruimte. Indien het een “aan huis”  locatie betreft,  kunt u ervoor kiezen om het vinkje “adres van de patiënt tonen bij ruimte/locatie van de behandeling”.

Apparaten
Het is mogelijk om apparaten toe te voegen, bijvoorbeeld een shockwave. Geef het apparaat een code en omschrijving en geef aan hoeveel apparaten er aanwezig zijn.

 

2.2 Afspraak type

Type afspraken worden op diverse manieren gebruikt:

1. Om in het rooster van de fysiotherapeut aan te geven welke afspraken gepland mogen worden (met en zonder patiënten).
2. Om afspraken (zonder patiënten) in de agenda te plannen.
3. Voor het  online inplannen van afspraken door de patiënt.

Ook deze inrichting kunt u vinden onder Configuratie – declareren.

2.3 Rooster aanmaken

Via Configuratie – declareren kunt u de roosters toevoegen en bewerken. U voegt een rooster toe door op het groene plusje te klikken

U geeft meteen aan in welke tijdsblokken het rooster weergegeven moet worden. Dit is dan ook het uitgangspunt voor alle afspraken. Mocht het nodig zijn dat het rooster een wisselende tijdsblok indeling moet hebben, dan kunt u dit wijzigen door op het kladblok te drukken. Belangrijk dat u hierbij altijd vanaf starttijd tot en met eindtijd inricht, anders bestaat er een kans dat er ‘gaten’ ontstaan. Hier kan FysioOne niet mee omgaan.

In bovenstaand voorbeeld zou u bijvoorbeeld een 25 minuten rooster kunnen toevoegen vanaf 07:00 uur.  Vanaf 8:40 (= 4x 25 minuten) kunt u dan weer een half uur rooster toevoegen voor de rest van de dag. Zorg dat dit altijd precies uitkomt! Dat ziet er dan als volgt uit:

Vervolgens kunt u via het vergrootglas de inhoud van het rooster bepalen.

U krijgt het overzicht van het rooster te zien en kunt door op de Klik hier te klikken de inhoud bepalen van het blok. Wij adviseren het rooster altijd ruimer open te zetten, zodat er voor de eerste en na de laatste patiënt ook altijd nog ruimte is voor een notitie of een to do.

Let op koppel, waar kan, altijd een ruimte aan het rooster. Dan wordt de afspraak op die locatie gepland en gaat dit ook direct goed in de afspraakbevestiging en/of -herinnering.

Een ingericht rooster ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:

De laatste stap is het koppelen van het rooster aan de betreffende gebruiker/therapeut. Dit doet u via Configuratie – Algemeen – Gebruikers. Bij de basisgegevens kunt u het standaardrooster selecteren.

2.4 Afwijkend rooster

U kunt op twee manieren een afwijkend rooster invoeren. Dit kan per dag dat er een afwijkend rooster nodig is of voor een langere periode.

Per dag
Ga hiervoor naar de betreffende dag in de agenda. Klik bovenaan op het agenda icoon er opent zich dan een rooster die gevuld kan worden, deze kunt u naar wens aanpassen. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden bij een ziekmelding.

Langere periode
Indien er voor langere periode een afwijkend rooster nodig is, dan is bovenstaande methode behoorlijk wat werk. Bij de tweede optie maakt u een volledig nieuw rooster aan zoals in bovenstaand hoofdstuk uitgelegd. Vervolgens kunt u bij Configuratie – algemeen – gebruikers dit afwijkende rooster koppelen voor een bepaalde periode.

Ga hiervoor binnen een gebruiker naar het tabblad Roosters, hier geeft u de tijdsperiode op en het benodigde rooster. Denk bijvoorbeeld aan een vakantie rooster waarbij de gehele dag op “Afwezig” is ingericht.

3. Contact

3.1 Hulp nodig?

Heeft u nog vragen of wilt u extra ondersteuning, dan kunt u altijd een melding aan (laten) maken via Freshdesk. Onze collega’s van het Klant Contact Center staan graag voor u klaar!

Kijk daarnaast ook eens bij de veelgestelde vragen over de agenda.

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht