Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Hoe kan ik voor mijn patiënt zijn of haar wachtwoord wijzigen?

  • Algemeen
  • Inloggen
  • Patiëntenportaal
  • SpotOnMedics FysioOne

Wanneer uw patiënt gebruik maakt van het patiëntenportaal dan heeft hij/zij de mogelijkheid om zelf zijn wachtwoord te wijzigen of opnieuw op te vragen. Het wijzigen van het wachtwoord kan de patiënt middels een aantal stappen (zie hiervoor FAQ ‘Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen in FysioOne‘?) Mocht het om wat voor reden dan ook de patiënt niet lukken om het wachtwoord te wijzigen, dan heeft u altijd nog te mogelijkheid om dit voor de patiënt te doen. Volg onderstaande stappen om het wachtwoord voor de patiënt te wijzigen.

Let op: Voordat u onderstaande stappen door gaat nemen is het verstandig om de vraag te stellen of hij/zij wel het correcte e-mailadres heeft ingevuld (het dient het e-mailadres te zijn waar hij/zij de allereerste mail met inloggegevens op heeft ontvangen). Om een patiëntenportaal aan te kunnen maken wordt namelijk gevraagd om het e-mailadres in te vullen. Dit e-mailadres is dan gekoppeld aan de gebruiker. Stel u wijzigt tussentijds het e-mailadres van de patiënt, dan wordt deze wijziging niet overgenomen in het patiëntenportaal. De patiënt dient dan met zijn oude e-mailadres in te loggen of met zijn gebruikersnaam. Mocht dit niet de oorzaak zijn, dan adviseren wij u om onderstaande stappen te doorlopen. 

Stap 1: patiëntenkaart

Zoek de patiënt op via ‘cliënten’ in het hoofdnavigatiemenu.

Zoek hier op ‘naam’ of ‘geboortedatum’

Stap 2: portaal

Klik op het tabje ‘portaal’.

Via de oranje knop ‘wachtwoord reset’, heeft u de mogelijkheid om het wachtwoord voor de patiënt te wijzigen.

Vul een nieuw wachtwoord in voor uw patiënt, zet een vinkje achter ‘accountgegevens via email naar gebruiker’ en klik op het ‘diskette icoon’ om uw wijziging op te slaan.

Stap 3: email naar patiënt

De patiënt ontvangt een e-mail met daarin zijn inloggegevens (gebruikersnaam/wachtwoord). Let op: als u in de vorige stap geen vinkje heeft gezet achter ‘accountgegevens via email naar gebruiker’, dan ontvangt de patiënt deze e-mail niet. U dient dan de wijziging telefonisch door te geven aan de patiënt.

De patiënt kan door op de link in de e-mail te klikken login.spotonmedics.nl direct opnieuw inloggen met zijn nieuwe gegevens.

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht