Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Hoe kan ik met de snelkoppeling +/enter een patiënt inplannen via de wachtlijst?

  • Agenda
  • Inplannen/Wachtlijst
  • SpotOnMedics FysioOne

De +/enter methode wordt gebruikt, wanneer u al weet bij welke therapeut en op welke datum en tijdstip u de afspraak wilt plannen.

Door in de agenda op de betreffende plek een ‘+’ te plaatsen en direct op de knop ‘enter’ klikken, komt u in het scherm ‘nieuwe patiënt inplannen’. Net als bij de ‘uitgebreide wachtlijst’ heeft u de mogelijkheid om de verzekeringsgegevens bij VECOZO op te halen. Dit kan met de combinatie geboortedatum / BSN of Geboortedatum / postcode / huisnummer.

Let op: de +/enter methode werkt hetzelfde als de wachtlijst, maar is een snellere methode om uw patiënten in te plannen. Stel u stopt tussentijds met de registratie, dan wordt ook deze registratie gewoon bewaard op de ‘wachtlijst’.

  • Geboortedatum: om VECOZO verzekeringsgegevens op te kunnen halen, dient u de geboortedatum icm BSN of postcode huisnummer in te vullen.
  • BSN: indien u via de combinatie geboortedatum / BSN wilt zoeken, dan dient u hier het BSN nummer van de patiënt in te vullen.
  • Postcode: indien u via de combinatie geboortedatum / postcode / huisnummer zoekt, dan dient u hier de postcode van de patiënt in te vullen.
  • Huisnummer: indien u via de combinatie geboortedatum / postcode / huisnummer zoekt, dan dient u hier het huisnummer van de patiënt in te vullen (eventueel ook de toevoeging).

Om de verzekeringsgegevens op te kunnen halen drukt u na het invullen van bovenstaande gegevens op de knop ‘zoek’. De VECOZO verzekeringsgegevens van de patiënt worden opgehaald en worden aan de rechterkant van het scherm getoond. Hier ziet u waar en hoe de patiënt verzekerd is.

  • Bestaande client: nadat u op de knop ‘zoek’ heeft geklikt, kijkt de software of de gegevens van de patiënt al reeds bekend zijn binnen de praktijk (staat de patiënt al in het cliëntoverzicht). Gaat het om een bestaande patiënt, dan zal deze reeds bekend zijn en al de naam van de patiënt achter client verschijnen. Door op de naam te klikken worden de patiëntgegevens vanuit de bestaande patiëntenkaart zichtbaar. Bij een nieuwe patiënt zal achter client geen naam verschijnen.
  • Adres: wanneer de patiënt reeds bekend is binnen FysioOne, dan worden de adresgegevens vanuit de patiëntenkaart overgenomen. Betreft het een nieuwe patiënt, dan dient u de adresgegevens in te vullen.
  • Telefoon / mobielnummer: vul het telefoonnummer/mobiele nummer in, indien het een bestaande patiënt betreft, dan worden deze gegevens overgenomen vanuit de patiëntenkaart.
  • Bevestiging emailen: vul het e-mailadres in van de patiënt. FysioOne weet dan naar welk e-mailadres de bevestigingen/herinneringen van de afspraken verstuurd moeten worden.
  • Therapeut: deze wordt automatisch gevuld met de naam van de therapeut waarin u de afspraak in de agenda plant.
  • Afspraak: wordt al automatisch gevuld door FysioOne, doordat u dit al reeds in de agenda van de therapeut heeft geselecteerd.
  • Voorkeur voor: u kunt specifiek aangeven of de patiënt voorkeur heeft voor een vrouwelijke of mannelijke collega. Bij een bestaande patiënt worden deze gegevens automatisch overgenomen vanuit de basisinfo in de patiëntenkaart. U hoeft bij een bestaande patiënt deze gegevens niet opnieuw in te vullen.
  • Binnenkomst:
    • Verwijzing: indien de patiënt doorverwezen is door een specialist, dan dient u ‘verwijzing’  te selecteren. Selecteer ook direct de verwijzer. Dit kunt u doen door op het zwarte ‘boek’ te klikken. U komt hiermee direct in uw relatieoverzicht. Staat de verwijzer nog niet in uw relatieoverzicht, dan dient u op ‘Zorgmail’ te klikken. Het Zorgmail adresboek wordt geopend. Hier heeft u de mogelijkheid om de verwijzer op te zoeken.
    • DTF: indien de patiënt alleen komt voor een screening, dan selecteert u DTF.
    • DTF + Intake/Ond: indien de patiënt komt voor een screening met direct daarna een onderzoek, dan selecteert u DTF + Intake/Ond.
    • Eenmalig consult: indien de patiënt eenmalig wil langskomen voor u consult, selecteert u ‘eenmalig consult’.
  • Verwijzer: Selecteer ook direct de verwijzer. Dit kunt u doen door op het zwarte ‘boek’ te klikken. U komt hiermee direct in uw relatieoverzicht. Staat de verwijzer nog niet in uw relatieoverzicht, dan dient u op ‘Zorgmail’ te klikken. Het Zorgmail adresboek wordt geopend. Hier heeft u de mogelijkheid om de verwijzer op te zoeken.

  • Huisarts: vul de huisarts van de patiënt in.
  • Categorie: aan de hand van de klacht beschrijving heeft u de mogelijkheid om direct een ‘Categorie’ te selecteren. De categorie die ingevuld wordt, zal direct aan het traject van de patiënt worden gekoppeld. Weet u de categorie nog niet, dan kan deze ook altijd later door de coördinerende therapeut worden ingevuld. Categorieën kunnen in FysioOne zelf aangemaakt worden via configuratie – declareren – categorieën.
  • Prestatiecode / 2e prestatiecode: vul hier de betreffende prestatiecode in en eventueel een 2e prestatiecode.
  • Datum eerste voorstel: wanneer u de patient niet direct kunt inplannen, heeft u wel de mogelijkheid om een datum eerste voorstel in te vullen.
  • Ruimte: vanuit de agenda wordt direct de ruimte ingevuld. Dit weet FysioOne, doordat in het rooster van de therapeut de juiste werkruimte is gekoppeld. Mocht dit niet in het rooster ingesteld zijn, dan kunt u zelf een ruimte selecteren.
  • Apparaat: u kunt ook een apparaat selecteren.
  • Documenten koppelen: u heeft de mogelijkheid om direct documenten te kunnen uploaden. Denk hierbij aan een verwijsbrief of een machtiging. Dit doet u door op het ‘blauwe wolkje met groene pijl’ te klikken. Deze documenten kunt u terugvinden in de patiëntenkaart onder het tabje ‘docs’.
  • Opmerking: heeft u de mogelijkheid om aanvullende tekst over de klacht toe te voegen. Deze tekst zal als opmerking aan de afspraak van de patiënt worden gehangen.

 

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.