Releasenote
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Aanpassingen aan de specialisatiekaart

1.1 Categorie

Om de specialisatiekaart te activeren in een dossier dient er bij het aanmaken van een traject via de wachtlijst een categorie gekozen te worden. Op basis van de gekozen categorie kan het systeem correct bepalen welke intakevragenlijst en de daarbij horende dossier klaargezet dient te worden.

De bekkenfysiotherapie specialisatiekaart is gekoppeld aan de categorie ‘Bekkenbodem’.

Indien u graag een andere of meerdere categorieën wil koppelen aan de bekkenfysiotherapie kaart dan kan u dit aangeven via een ticket bij het Klant Contact Centrum. Wij zullen dan de gewenste categorieën koppelen aan de kaart.

1.2 Rubrieken

Verwijsdatum #bug
Tijdens de Taskforce is aangegeven dat er een probleem zat in het niet opslaan van het ‘opmerkingen’ veld. Dit probleem is opgelost.

Bevallingshouding
Het veld bevallingshouding is toegevoegd aan het tabblad Gynaecologie.

Duur klacht
De duur klacht werd vanuit het aanmeldingsformulier niet goed overgenomen naar de anamnese. Dit is aangepast en werkt nu correct.

Avulsie
Het veld Avulsie is toegevoegd aan het formulier Onderzoek specifiek.

1.3 Groene vinkjes + LDF

Aan de linkerzijde in het dossier wordt door middel van groene vinkjes aangegeven of een formulier volgens de basisrichtlijn of plus criteria volledig is ingevuld. Deze groene vinkjes zijn aangepast conform de verslagleggingsrichtlijn 2019.

Velden die ingestuurd worden naar het LDF worden aangeduid met het volgende teken: **.

1.4 Statusoverzicht

De groene vinkjes geven aan in het statusoverzicht of een dossier volledig is ingevuld. De groene vinkjes van de specialisatiekaarten werden niet correct weergeven in het statusoverzicht. Dit is aangepast, waardoor ook voor de specialisatiekaarten het statusoverzicht een goed werkende tool is voor dossiervoering. 

1.5 Tabbladen in anamnese en hun conclusie

In het anamneseformulier staan een vijftal tabbladen met meer gespecialiseerde vragen. Niet bij elke praktijk werden deze tabbladen correct getoond. Dit is aangepast en wordt nu in elk dossier goed weergegeven.

Tevens was er het verzoek om de conclusies van deze tabbladen naar het hoofdtabblad te laten navigeren, zodat er één overzicht is waarin alle conclusies getoond worden en er niet onnodig door het dossier heen en weer geklikt hoeft te worden.

1.6 Kopiëren vanuit voorgaand dossier

De relevante gezondheidsdeterminanten hebben een kopieerknop gekregen conform de overige dossiers. Indien in een vorig dossier de desbetreffende rubriek voorkomt en gevuld is kan deze gekopieerd worden naar het huidige dossier.

1.7 Klinimetrie

De rode draad klinimetrie is vervangen door alleen de klinimetrie preset. Er is geen overeenstemming tussen welke PSK, NRS of VAS er gebruikt moet worden als standaard. Iedere therapeut heeft zijn eigen werkwijze en deze kan worden gefaciliteerd door de klinimetrie preset.

Voor meer informatie over de klinimetrie preset kunt u de onderstaande handleiding raadplegen:

Hoe werkt de klinimetrie preset en hoe kan ik deze instellen?

1.8 Onderzoek

Aan de linkerzijde in het dossier worden de formulieren aangeduid van het dossier. Verzoek was om de volgorde van het onderzoek algemeen en specifiek om te draaien. Dit is aangepast.

1.9 Intakevragenlijst

Invulvelden
De vakken omschrijving klacht en oorzaak zijn de in te vullen velden groter gemaakt.

Hulpvraag
De hulpvraag is toegevoegd aan de intakevragenlijst.

Van toepassing
Er is een tekst toegevoegd aan de intakevragenlijst waarin wordt aangegeven dat de patiënt alleen de velden hoeft in te vullen die voor hem of haar relevant zijn.

Provocerende klachten
Er is een tekstuele aanpassing in de vraagstelling doorgevoerd.

2. Succes met de implementatie

2.1 Hulp nodig?

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over deze release en hoe u de functionaliteiten optimaal kunt inzetten in uw praktijk dan adviseren wij u om contact op te nemen met de SpotOnMedics klant contact professionals.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Klant Contact Center
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

 

Release notes: Bekkenfysio specialisatiekaart 2019

  • Software update
  • FysioOne
  • 2019

Introductie

In deze releasenote worden de aanpassingen toegelicht die zijn doorgevoerd in de Bekkenfysiotherapie specialisatiekaart.

Ter info: Naar aanleiding van de bijeenkomst op woensdag 10 juli 2019 heeft SpotOnMedics het e.e.a. uitgewerkt in de vorm van een actielijst. De acties hiervan zijn uitgevoerd en meegenomen in deze releasenote.

Inhoudsopgave

1. Aanpassingen aan de specialisatiekaart

1.1 Categorie

Om de specialisatiekaart te activeren in een dossier dient er bij het aanmaken van een traject via de wachtlijst een categorie gekozen te worden. Op basis van de gekozen categorie kan het systeem correct bepalen welke intakevragenlijst en de daarbij horende dossier klaargezet dient te worden.

De bekkenfysiotherapie specialisatiekaart is gekoppeld aan de categorie ‘Bekkenbodem’.

Indien u graag een andere of meerdere categorieën wil koppelen aan de bekkenfysiotherapie kaart dan kan u dit aangeven via een ticket bij het Klant Contact Centrum. Wij zullen dan de gewenste categorieën koppelen aan de kaart.

1.2 Rubrieken

Verwijsdatum #bug
Tijdens de Taskforce is aangegeven dat er een probleem zat in het niet opslaan van het ‘opmerkingen’ veld. Dit probleem is opgelost.

Bevallingshouding
Het veld bevallingshouding is toegevoegd aan het tabblad Gynaecologie.

Duur klacht
De duur klacht werd vanuit het aanmeldingsformulier niet goed overgenomen naar de anamnese. Dit is aangepast en werkt nu correct.

Avulsie
Het veld Avulsie is toegevoegd aan het formulier Onderzoek specifiek.

1.3 Groene vinkjes + LDF

Aan de linkerzijde in het dossier wordt door middel van groene vinkjes aangegeven of een formulier volgens de basisrichtlijn of plus criteria volledig is ingevuld. Deze groene vinkjes zijn aangepast conform de verslagleggingsrichtlijn 2019.

Velden die ingestuurd worden naar het LDF worden aangeduid met het volgende teken: **.

1.4 Statusoverzicht

De groene vinkjes geven aan in het statusoverzicht of een dossier volledig is ingevuld. De groene vinkjes van de specialisatiekaarten werden niet correct weergeven in het statusoverzicht. Dit is aangepast, waardoor ook voor de specialisatiekaarten het statusoverzicht een goed werkende tool is voor dossiervoering. 

1.5 Tabbladen in anamnese en hun conclusie

In het anamneseformulier staan een vijftal tabbladen met meer gespecialiseerde vragen. Niet bij elke praktijk werden deze tabbladen correct getoond. Dit is aangepast en wordt nu in elk dossier goed weergegeven.

Tevens was er het verzoek om de conclusies van deze tabbladen naar het hoofdtabblad te laten navigeren, zodat er één overzicht is waarin alle conclusies getoond worden en er niet onnodig door het dossier heen en weer geklikt hoeft te worden.

1.6 Kopiëren vanuit voorgaand dossier

De relevante gezondheidsdeterminanten hebben een kopieerknop gekregen conform de overige dossiers. Indien in een vorig dossier de desbetreffende rubriek voorkomt en gevuld is kan deze gekopieerd worden naar het huidige dossier.

1.7 Klinimetrie

De rode draad klinimetrie is vervangen door alleen de klinimetrie preset. Er is geen overeenstemming tussen welke PSK, NRS of VAS er gebruikt moet worden als standaard. Iedere therapeut heeft zijn eigen werkwijze en deze kan worden gefaciliteerd door de klinimetrie preset.

Voor meer informatie over de klinimetrie preset kunt u de onderstaande handleiding raadplegen:

Hoe werkt de klinimetrie preset en hoe kan ik deze instellen?

1.8 Onderzoek

Aan de linkerzijde in het dossier worden de formulieren aangeduid van het dossier. Verzoek was om de volgorde van het onderzoek algemeen en specifiek om te draaien. Dit is aangepast.

1.9 Intakevragenlijst

Invulvelden
De vakken omschrijving klacht en oorzaak zijn de in te vullen velden groter gemaakt.

Hulpvraag
De hulpvraag is toegevoegd aan de intakevragenlijst.

Van toepassing
Er is een tekst toegevoegd aan de intakevragenlijst waarin wordt aangegeven dat de patiënt alleen de velden hoeft in te vullen die voor hem of haar relevant zijn.

Provocerende klachten
Er is een tekstuele aanpassing in de vraagstelling doorgevoerd.

2. Succes met de implementatie

2.1 Hulp nodig?

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over deze release en hoe u de functionaliteiten optimaal kunt inzetten in uw praktijk dan adviseren wij u om contact op te nemen met de SpotOnMedics klant contact professionals.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Klant Contact Center
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

 

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht