Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Verkopen

1.1 Verkoopartikel aanmaken

Wanneer u als praktijk artikelen zoals bijvoorbeeld een rolletje tape verkopen, dan heeft u de mogelijkheid om dit in FyioOne te verwerken. Deze ‘verkopen’ kunt u aanmaken via configuratie – verkopen – verkoopartikelen.

Voeg hier middels de groene plus een nieuw verkoopartikel toe. Vul de gevraagde gegevens in en druk op opslaan.

Let op: wanneer u werkt met verschillende bedrijven en u wilt een verkoopartikel koppelen aan dit bedrijf dan dient u dit te kiezen bij het aanmaken van het verkoopartikel. Indien het verkoopartikel op een andere grootboekrekening moet worden geboekt, kunt u dit aan te geven in het vakje ‘afwijkende grootboekrekening’. 

Prijs toevoegen
Bij het aanmaken van een verkoopartikel kunt u een prijs ingeven. Deze prijs kunt u toevoegen door op de knop ‘ nieuw’ onder prijzen te klikken. U dient een vanaf, tot en met en prijs (exclusief BTW) in te geven. Geef tevens aan of de prijs per stuk, liter, kilo of meter moet zijn en druk op opslaan.

Wijzigen verkoopartikel
U kunt middels het kladbokje een bestaand artikel inhoudelijk bewerken. Per verkoop artikel kunt u de uitgebreide omschrijving, nota betreft en de aftiteling op nota aanpassen.

Let op: indien u extra gegevens op de nota wil plaatsen, dan dient u dit bij ‘nota betreft’ in te vullen en niet bij ‘uitgebreide omschrijving’. 

1.2 Losse verkoop registreren

Wanneer je een artikel wil verkopen, die niet gerelateerd is aan een afspraak, dan kunt u gaan naar de tab verkoop in de desbetreffende patiëntenkaart. Klik achter verkopen op de groene plus om een nieuwe verkoop aan te maken.

Onder ‘ registratie verkoop’  kunt u de gevraagde gegevens invullen. Let op: indien u de directe verkoop op een ander bedrijf wil aanmaken dan het ‘standaard’ bedrijf, dan dient u het andere bedrijf te selecteren. 

Selecteer vervolgens tot 10 verschillende artikelen en klik op ‘opslaan’. Indien u geen aantal invult, wordt automatisch 1 als aantal gekozen. Ook heeft u de mogelijkheid om een kortingspercentage en prijs in te vullen.

Na het opslaan wordt u teruggeleid naar het tabje ‘verkoop’ in de cliëntkaart. Onder verkopen – te versturen verschijnt uw net aangemaakte nota.

Middels het loepje krijgt u een voorbeeld van de nota te zien. Let op: eerst krijgt u nog een tussen scherm met de vraag of u de conceptfactuur direct ‘definitief’ wil afdrukken.  Wanneer u de factuur inderdaad ‘definitief’ wil afdrukken kunt u een vinkje zetten voor ‘definitief’ afdrukken. Er wordt direct een factuurnummer gekoppeld aan de factuur en wordt de nota direct verplaatst naar het tabje ‘te boeken’ onder verkoop – verkoop. U kunt middels het ‘kladblokje’ terugkeren naar de verkoop registratie  en eventueel de registratie aanvullen waar nodig. Het verwijderen van een verkoopbon doet u middels het rode kruisje achter de nota.

1.3 Verkoop via afspraak

Het is ook mogelijk om een verkoop te registeren op de patiëntafspraak. Op deze manier wordt de verkoop gebundeld en in één keer gefactureerd naar de patiënt.

Let op dit is een instelling die op uw omgeving aangezet moet worden. Ziet u onderstaande stappen niet in uw omgeving, dan kunt een melding maken via Freshdesk met het verzoek dit aan te zetten.

Op het moment dat u de afspraak opent, kunt u onderaan gebruikte materialen opgeven. Wanneer u hier op het groene plusje drukt, kunt u kiezen uit de verkoopartikelen.

 

De afhandeling van deze materialen komt niet onder het tabblad Verkoop op de patiëntkaat maar moet worden afgehandeld via Verkopen – Losse verkoop

U krijgt een overzicht met de gergistreerde materialen vanuit de agenda. Deze kunt u nu in één keer gebundeld factureren. Daarna staat de nota onder Verkopen – Te versturen. 

1.4 Verkoop aan externe relatie

Wanneer een externe relatie bijvoorbeeld een ruimte huurt van de praktijk dan kunt u een nota aanmaken naar deze externe relatie.

Voorafgaand aan de nota dient u een verkoopartikel aan te maken onder configuratie – verkopen – verkoopartikelen. Let op: wanneer de prijs per nota verschilt, kunt u de prijs leeg laten, deze kunt u bij de nota zelf invullen.

Ga vervolgens naar Adresboek- relaties. Zoek de desbetreffende relatie op en controleer de gegevens. Let op: vul zowel het post- als het bezoekadres in.

Wanneer de gegevens compleet zijn dan kunt u terug gaan naar het overzicht van de relaties. Klik achter de relatie op het blauwe pijltje om de nota  aan te kunnen maken.

Vul de gevraagde gegevens in en noteer eventueel de juiste prijs. Wanneer u op opslaan klikt, verschijnt de nota onder verkoop – te versturen.

1.5 Verwijderde nota herstellen

Wanneer u een concept nota heeft verwijderd, heeft u altijd nog de mogelijkheid om deze nota te herstellen. Dit doet u door onder de tab ‘verkoop’ in de patiëntenkaart op ‘toon verwijderde factureren’ te klikken.

U krijgt nu een overzicht van alle verwijderde verkoop nota’s bij de betreffende patiënt. Middels het groene vinkje achter de nota kunt u de nota herstellen.

De nota verschijnt weer onder verkopen in de patiëntenkaart als concept.

2. Uitleenregistratie

2.1 Productenbeheer

Maak de producten aan die uitgeleend mogen worden via Configuratie – verkopen – uitleenartikelen. Via het groene plusje kunt u nieuwe uitleenartikelen aanmaken.

Vul de gevraagde gegevens in en druk op opslaan.

2.2 Uitleenregistratie

Onder de tab verkoop in de patiëntenkaart kunt u een artikel uitlenen. Druk hiervoor op de groene plus bij uitgeleende artikelen.

Vul hier de gevraagde gegevens in en druk op opslaan.

Herinnering retour
Door op het envelop icoontje achter het uitgeleende artikel te klikken kan er een email gestuurd worden naar de patiënt ter herinnering van de retourdatum. Let op: er dient een e-mailadres in de basisinfo van de patientenkaart ingevuld te zijn.

Via configuratie – algemeen – emailinstellingen kan er ingesteld worden dat bij een herinnering voor retour van uitgeleende artikelen altijd het opgestelde sjabloon wordt gehanteerd.

Retour registreren
Op het moment dat een artikel wordt teruggebracht registreert u een retour door bij uitleenartikelen op het icoontje met de blauwe voetjes te klikken. Dit kan ofwel in de patientenkaart of via de optie “uitleen” onder de button “verkoop”.

Registreer de retourdatum en eventuele schades en klik op “opslaan”.

Uitleenartikel verlengen
Op het moment dat u de uitleenperiode van een uitleenartikel wenst te verlengen kunt u klikken op het blauwe pijltje.

Registreer de nieuwe gewenste retourdatum en reden van verlenging en klik op “opslaan”.

 

2.3 Overzicht uitgeleende artikelen

Via verkoop – uitleenregistratie krijgt u een overzicht van alle artikelen die op dit moment uitgeleend zijn. Zodra een artikel is geretourneerd dan verdwijnt het artikel uit dit overzicht en treft u alleen nog bij de cliënt aan dat het artikel uitgeleend is geweest voor welke periode en wat de staat van het artikel was voor en na uitleen.

3. Abonnementen

3.1 Abonnementen beheer

U kunt uw abonnementen aanmaken in FysioOne onder configuratie – verkopen – abonnementsvormen.

Voeg hier via de groene plus nieuwe abonnementen toe of pas de gegevens van een abonnement aan door het betreffende abonnement te selecteren middels het kladblokje icoontje.

Wanneer een patiënt halverwege een maand of kwartaal begint kunt u ervoor kiezen om deze periode te verrekenen zodat de cliënt niet het volle maand of kwartaalbedrag betaald. U vinkt dan ‘verrekenen op hele periode’ aan. Geef daarnaast ook aan of de nota nog verstuurd moet worden of niet. Het niet versturen van de nota kan bijvoorbeeld van toepassing zijn bij het automatisch incasseren van de nota.

 

3.2 Abonnementen registreren

Het registreren van een abonnement kan op twee manieren. Via de optie inschrijvingen of via de patiëntenkaart.

Abonnement aanmaken via inschrijvingen
De verkoopmodule van FysioOne kent de mogelijkheid een inschrijfformulier voor de verschillende abonnementen te generen voor de patiënt. Door gebruik te maken van een inschrijving wordt de patiënt aangemaakt maar wordt er geen traject en geen dossier aangemaakt. Let op: wanneer deze optie nog niet beschikbaar is gemaakt in de inrichting dan dient u de inschrijvingen actief te maken via configuratie – algemeen – omgeving instellingen. Daar vinkt u de optie ‘abonnementen inschrijvingen actief’ aan.

Wanneer de knop inschrijvingen zichtbaar is, kiest u op de startpagina onder acties voor ‘inschrijvingen’.

Hier vult u de gevraagde gegevens in.

Klik op de tab formulier om het formulier af te drukken en ter ondertekening aan te bieden bij de patiënt.

Wanneer u vanuit het overzicht inschrijvingen op de blauwe pijltjes achter de regel klikt dan maakt u de inschrijving definitief. Er is dan een patiëntenkaart aangemaakt waarin het abonnement is gekoppeld.

Abonnement aanmaken via de patiëntenkaart
Wanneer u het abonnement aanmaakt via de patiëntenkaart dan klikt u op de tab verkoop in de patiëntenkaart. Middels de groene plus koppelt u een nieuw abonnement, vul alle gevraagde gegevens in en sla dit op. Let op: deze optie kunt u gebruiken als de patiëntenkaart als is aangemaakt.

Aan het einde van de regel bij het abonnement vindt u verschillende icoontjes. Wanneer u klikt op  dan beëindigd u het abonnement. Wanneer u klikt op  dan genereert u een nota en wanneer u klikt op  dan verlengt u de prolongatiedatum. U verschuift hier dus de datum van het abonnement. Wanneer u nog geen nota heeft gegenereerd dan kunt u klikken op  om het abonnement te verwijderen. Wanneer u een nota heeft aangemaakt dan verdwijnt het rode kruisje en kunt u het abonnement niet meer verwijderen.

3.3 Betaalwijze abonnement

Via de patiëntenkaart kunt u de betaalwijze van de patiënt opgeven. Klik hiervoor op de tab basisinfo in de patiëntenkaart. Onderaan de tweede kolom vindt u de betaalwijze voor de abonnementen.

Let op: wanneer u kiest voor automatische incasso dan dient u de bankgegevens en ten name van geheel in te vullen in de basisinfo. Is dit niet volledig dan kunt u de nota niet incasseren.

Wanneer u gebruik maakt van SpotOnMedics financieel dan kunt u meer informatie omtrent het incasseren in SpotOnMedics financieel vinden in de handleiding ‘ incasso machtigingen‘.

3.4 Nota's genereren

U kunt op twee manieren abonnementennota’s genereren in FysioOne.

Nota’s genereren voor de hele groep
Wanneer u alle abonnementen op de juiste manier heeft gekoppeld dan kunt u de nota’s in één keer genereren. Dit kunt u doen onder verkoop – nota’s genereren. Nadat u de controle vraag met ‘Ja’ heeft beantwoord dan worden alle eerstvolgende nota’s gegenereerd. De nota’s komen terecht onder verkoop – te versturen of te boeken (afhankelijk of u heeft aangegeven of de nota’s wel of verstuurd moeten worden).

Let op: het aantal dagen van te voren genereren kunt u zelf aangeven via configuratie – algemeen – facturatie – abonnementennota’s x aantal dagen vooraf kunnen factureren. Ons advies is deze op 0 dagen te houden om te voorkomen dat u per ongeluk de daarop volgende periode ook al factureert. 

Nota’s genereren per patiënt
Het is ook mogelijk om een nota per patiënt uit te draaien. Hiervoor kunt u gaan naar de tab verkoop in de desbetreffende patiëntenkaart. Klik op aan het einde van de regel om de nota uit te draaien. De nota wordt alleen voor de desbetreffende patiënt aangemaakt en verschijnt onder verkoop – te versturen of te boeken.

Wanneer de nota’s zijn gegenereerd dan worden deze zichtbaar onder verkopen in de patiëntenkaart.

Abonnement crediteren
Het crediteren van een abonnement nota gaat via de patiëntkaart – verkoop. Klik hier op het vergrootglas bij het abonnement waarvan je een nota wilt crediteren.

U komt vervolgens op het overzicht van alle nota’s. Crediteer hier de betreffende nota.

3.5 Behandelgroepen

Het is mogelijk dat u het gebruik van de abonnementen combineert met behandelgroepen, daarvoor verwijzen wij u naar deze handleiding.

FysioOne verkoop en abonnementen

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 27-07-2023 - 14:46:22
  • Declareren & Verkoop
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

Maakt u gebruik van losse verkopen, abonnementen of leent u artikelen uit? In deze handleiding nemen wij deze onderdelen stap voor stap met u door.

Mochten er naar aanleiding van het lezen van deze handleiding toch nog vragen zijn dan staat onze supportdesk u graag te woord. Onze contactgegevens kunt u onderaan de website vinden.

Inhoudsopgave

1. Verkopen

1.1 Verkoopartikel aanmaken

Wanneer u als praktijk artikelen zoals bijvoorbeeld een rolletje tape verkopen, dan heeft u de mogelijkheid om dit in FyioOne te verwerken. Deze ‘verkopen’ kunt u aanmaken via configuratie – verkopen – verkoopartikelen.

Voeg hier middels de groene plus een nieuw verkoopartikel toe. Vul de gevraagde gegevens in en druk op opslaan.

Let op: wanneer u werkt met verschillende bedrijven en u wilt een verkoopartikel koppelen aan dit bedrijf dan dient u dit te kiezen bij het aanmaken van het verkoopartikel. Indien het verkoopartikel op een andere grootboekrekening moet worden geboekt, kunt u dit aan te geven in het vakje ‘afwijkende grootboekrekening’. 

Prijs toevoegen
Bij het aanmaken van een verkoopartikel kunt u een prijs ingeven. Deze prijs kunt u toevoegen door op de knop ‘ nieuw’ onder prijzen te klikken. U dient een vanaf, tot en met en prijs (exclusief BTW) in te geven. Geef tevens aan of de prijs per stuk, liter, kilo of meter moet zijn en druk op opslaan.

Wijzigen verkoopartikel
U kunt middels het kladbokje een bestaand artikel inhoudelijk bewerken. Per verkoop artikel kunt u de uitgebreide omschrijving, nota betreft en de aftiteling op nota aanpassen.

Let op: indien u extra gegevens op de nota wil plaatsen, dan dient u dit bij ‘nota betreft’ in te vullen en niet bij ‘uitgebreide omschrijving’. 

1.2 Losse verkoop registreren

Wanneer je een artikel wil verkopen, die niet gerelateerd is aan een afspraak, dan kunt u gaan naar de tab verkoop in de desbetreffende patiëntenkaart. Klik achter verkopen op de groene plus om een nieuwe verkoop aan te maken.

Onder ‘ registratie verkoop’  kunt u de gevraagde gegevens invullen. Let op: indien u de directe verkoop op een ander bedrijf wil aanmaken dan het ‘standaard’ bedrijf, dan dient u het andere bedrijf te selecteren. 

Selecteer vervolgens tot 10 verschillende artikelen en klik op ‘opslaan’. Indien u geen aantal invult, wordt automatisch 1 als aantal gekozen. Ook heeft u de mogelijkheid om een kortingspercentage en prijs in te vullen.

Na het opslaan wordt u teruggeleid naar het tabje ‘verkoop’ in de cliëntkaart. Onder verkopen – te versturen verschijnt uw net aangemaakte nota.

Middels het loepje krijgt u een voorbeeld van de nota te zien. Let op: eerst krijgt u nog een tussen scherm met de vraag of u de conceptfactuur direct ‘definitief’ wil afdrukken.  Wanneer u de factuur inderdaad ‘definitief’ wil afdrukken kunt u een vinkje zetten voor ‘definitief’ afdrukken. Er wordt direct een factuurnummer gekoppeld aan de factuur en wordt de nota direct verplaatst naar het tabje ‘te boeken’ onder verkoop – verkoop. U kunt middels het ‘kladblokje’ terugkeren naar de verkoop registratie  en eventueel de registratie aanvullen waar nodig. Het verwijderen van een verkoopbon doet u middels het rode kruisje achter de nota.

1.3 Verkoop via afspraak

Het is ook mogelijk om een verkoop te registeren op de patiëntafspraak. Op deze manier wordt de verkoop gebundeld en in één keer gefactureerd naar de patiënt.

Let op dit is een instelling die op uw omgeving aangezet moet worden. Ziet u onderstaande stappen niet in uw omgeving, dan kunt een melding maken via Freshdesk met het verzoek dit aan te zetten.

Op het moment dat u de afspraak opent, kunt u onderaan gebruikte materialen opgeven. Wanneer u hier op het groene plusje drukt, kunt u kiezen uit de verkoopartikelen.

 

De afhandeling van deze materialen komt niet onder het tabblad Verkoop op de patiëntkaat maar moet worden afgehandeld via Verkopen – Losse verkoop

U krijgt een overzicht met de gergistreerde materialen vanuit de agenda. Deze kunt u nu in één keer gebundeld factureren. Daarna staat de nota onder Verkopen – Te versturen. 

1.4 Verkoop aan externe relatie

Wanneer een externe relatie bijvoorbeeld een ruimte huurt van de praktijk dan kunt u een nota aanmaken naar deze externe relatie.

Voorafgaand aan de nota dient u een verkoopartikel aan te maken onder configuratie – verkopen – verkoopartikelen. Let op: wanneer de prijs per nota verschilt, kunt u de prijs leeg laten, deze kunt u bij de nota zelf invullen.

Ga vervolgens naar Adresboek- relaties. Zoek de desbetreffende relatie op en controleer de gegevens. Let op: vul zowel het post- als het bezoekadres in.

Wanneer de gegevens compleet zijn dan kunt u terug gaan naar het overzicht van de relaties. Klik achter de relatie op het blauwe pijltje om de nota  aan te kunnen maken.

Vul de gevraagde gegevens in en noteer eventueel de juiste prijs. Wanneer u op opslaan klikt, verschijnt de nota onder verkoop – te versturen.

1.5 Verwijderde nota herstellen

Wanneer u een concept nota heeft verwijderd, heeft u altijd nog de mogelijkheid om deze nota te herstellen. Dit doet u door onder de tab ‘verkoop’ in de patiëntenkaart op ‘toon verwijderde factureren’ te klikken.

U krijgt nu een overzicht van alle verwijderde verkoop nota’s bij de betreffende patiënt. Middels het groene vinkje achter de nota kunt u de nota herstellen.

De nota verschijnt weer onder verkopen in de patiëntenkaart als concept.

2. Uitleenregistratie

2.1 Productenbeheer

Maak de producten aan die uitgeleend mogen worden via Configuratie – verkopen – uitleenartikelen. Via het groene plusje kunt u nieuwe uitleenartikelen aanmaken.

Vul de gevraagde gegevens in en druk op opslaan.

2.2 Uitleenregistratie

Onder de tab verkoop in de patiëntenkaart kunt u een artikel uitlenen. Druk hiervoor op de groene plus bij uitgeleende artikelen.

Vul hier de gevraagde gegevens in en druk op opslaan.

Herinnering retour
Door op het envelop icoontje achter het uitgeleende artikel te klikken kan er een email gestuurd worden naar de patiënt ter herinnering van de retourdatum. Let op: er dient een e-mailadres in de basisinfo van de patientenkaart ingevuld te zijn.

Via configuratie – algemeen – emailinstellingen kan er ingesteld worden dat bij een herinnering voor retour van uitgeleende artikelen altijd het opgestelde sjabloon wordt gehanteerd.

Retour registreren
Op het moment dat een artikel wordt teruggebracht registreert u een retour door bij uitleenartikelen op het icoontje met de blauwe voetjes te klikken. Dit kan ofwel in de patientenkaart of via de optie “uitleen” onder de button “verkoop”.

Registreer de retourdatum en eventuele schades en klik op “opslaan”.

Uitleenartikel verlengen
Op het moment dat u de uitleenperiode van een uitleenartikel wenst te verlengen kunt u klikken op het blauwe pijltje.

Registreer de nieuwe gewenste retourdatum en reden van verlenging en klik op “opslaan”.

 

2.3 Overzicht uitgeleende artikelen

Via verkoop – uitleenregistratie krijgt u een overzicht van alle artikelen die op dit moment uitgeleend zijn. Zodra een artikel is geretourneerd dan verdwijnt het artikel uit dit overzicht en treft u alleen nog bij de cliënt aan dat het artikel uitgeleend is geweest voor welke periode en wat de staat van het artikel was voor en na uitleen.

3. Abonnementen

3.1 Abonnementen beheer

U kunt uw abonnementen aanmaken in FysioOne onder configuratie – verkopen – abonnementsvormen.

Voeg hier via de groene plus nieuwe abonnementen toe of pas de gegevens van een abonnement aan door het betreffende abonnement te selecteren middels het kladblokje icoontje.

Wanneer een patiënt halverwege een maand of kwartaal begint kunt u ervoor kiezen om deze periode te verrekenen zodat de cliënt niet het volle maand of kwartaalbedrag betaald. U vinkt dan ‘verrekenen op hele periode’ aan. Geef daarnaast ook aan of de nota nog verstuurd moet worden of niet. Het niet versturen van de nota kan bijvoorbeeld van toepassing zijn bij het automatisch incasseren van de nota.

 

3.2 Abonnementen registreren

Het registreren van een abonnement kan op twee manieren. Via de optie inschrijvingen of via de patiëntenkaart.

Abonnement aanmaken via inschrijvingen
De verkoopmodule van FysioOne kent de mogelijkheid een inschrijfformulier voor de verschillende abonnementen te generen voor de patiënt. Door gebruik te maken van een inschrijving wordt de patiënt aangemaakt maar wordt er geen traject en geen dossier aangemaakt. Let op: wanneer deze optie nog niet beschikbaar is gemaakt in de inrichting dan dient u de inschrijvingen actief te maken via configuratie – algemeen – omgeving instellingen. Daar vinkt u de optie ‘abonnementen inschrijvingen actief’ aan.

Wanneer de knop inschrijvingen zichtbaar is, kiest u op de startpagina onder acties voor ‘inschrijvingen’.

Hier vult u de gevraagde gegevens in.

Klik op de tab formulier om het formulier af te drukken en ter ondertekening aan te bieden bij de patiënt.

Wanneer u vanuit het overzicht inschrijvingen op de blauwe pijltjes achter de regel klikt dan maakt u de inschrijving definitief. Er is dan een patiëntenkaart aangemaakt waarin het abonnement is gekoppeld.

Abonnement aanmaken via de patiëntenkaart
Wanneer u het abonnement aanmaakt via de patiëntenkaart dan klikt u op de tab verkoop in de patiëntenkaart. Middels de groene plus koppelt u een nieuw abonnement, vul alle gevraagde gegevens in en sla dit op. Let op: deze optie kunt u gebruiken als de patiëntenkaart als is aangemaakt.

Aan het einde van de regel bij het abonnement vindt u verschillende icoontjes. Wanneer u klikt op  dan beëindigd u het abonnement. Wanneer u klikt op  dan genereert u een nota en wanneer u klikt op  dan verlengt u de prolongatiedatum. U verschuift hier dus de datum van het abonnement. Wanneer u nog geen nota heeft gegenereerd dan kunt u klikken op  om het abonnement te verwijderen. Wanneer u een nota heeft aangemaakt dan verdwijnt het rode kruisje en kunt u het abonnement niet meer verwijderen.

3.3 Betaalwijze abonnement

Via de patiëntenkaart kunt u de betaalwijze van de patiënt opgeven. Klik hiervoor op de tab basisinfo in de patiëntenkaart. Onderaan de tweede kolom vindt u de betaalwijze voor de abonnementen.

Let op: wanneer u kiest voor automatische incasso dan dient u de bankgegevens en ten name van geheel in te vullen in de basisinfo. Is dit niet volledig dan kunt u de nota niet incasseren.

Wanneer u gebruik maakt van SpotOnMedics financieel dan kunt u meer informatie omtrent het incasseren in SpotOnMedics financieel vinden in de handleiding ‘ incasso machtigingen‘.

3.4 Nota's genereren

U kunt op twee manieren abonnementennota’s genereren in FysioOne.

Nota’s genereren voor de hele groep
Wanneer u alle abonnementen op de juiste manier heeft gekoppeld dan kunt u de nota’s in één keer genereren. Dit kunt u doen onder verkoop – nota’s genereren. Nadat u de controle vraag met ‘Ja’ heeft beantwoord dan worden alle eerstvolgende nota’s gegenereerd. De nota’s komen terecht onder verkoop – te versturen of te boeken (afhankelijk of u heeft aangegeven of de nota’s wel of verstuurd moeten worden).

Let op: het aantal dagen van te voren genereren kunt u zelf aangeven via configuratie – algemeen – facturatie – abonnementennota’s x aantal dagen vooraf kunnen factureren. Ons advies is deze op 0 dagen te houden om te voorkomen dat u per ongeluk de daarop volgende periode ook al factureert. 

Nota’s genereren per patiënt
Het is ook mogelijk om een nota per patiënt uit te draaien. Hiervoor kunt u gaan naar de tab verkoop in de desbetreffende patiëntenkaart. Klik op aan het einde van de regel om de nota uit te draaien. De nota wordt alleen voor de desbetreffende patiënt aangemaakt en verschijnt onder verkoop – te versturen of te boeken.

Wanneer de nota’s zijn gegenereerd dan worden deze zichtbaar onder verkopen in de patiëntenkaart.

Abonnement crediteren
Het crediteren van een abonnement nota gaat via de patiëntkaart – verkoop. Klik hier op het vergrootglas bij het abonnement waarvan je een nota wilt crediteren.

U komt vervolgens op het overzicht van alle nota’s. Crediteer hier de betreffende nota.

3.5 Behandelgroepen

Het is mogelijk dat u het gebruik van de abonnementen combineert met behandelgroepen, daarvoor verwijzen wij u naar deze handleiding.

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht