Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Specialisatiekaarten in gebruik nemen

1.1 Stap voor stap handleiding

Deze handleiding beschrijft de werkwijze die uitgevoerd moet worden om correct de specialisatiekaarten te kunnen gebruiken in FysioOne. Klik snel op de volgende stap om te starten met de werkwijze.

1.2 Kaart activeren

Indien u gebruik wilt maken van de oedeemfysiotherapie specialisatiekaart kunt u zelf activeren in uw omgeving. U kunt de specialisatiekaart gratis 30 dagen uitproberen. Indien u geen gebruik meer wilt maken van de specialisatiekaart kunt u deze binnen de proefperiode ook zelf weer uitzetten.

 

Ga naar configuratie > algemeen > onder kopje specialisatiekaarten > <kies de gewenste specialisatiekaart>

2. Kaart koppelen aan de patiënt

2.1 Categorieën

Alle nieuwe FysioOne specialisatiekaarten zijn gekoppeld aan categorieën.

SpecialisatiekaartCategorie
BekkenfysiotherapieBekkenbodem
OedeemfysiotherapieOedeemfysiotherapie
DiëtetiekDiëtetiek

Indien u bij een andere categorie ook de specialisatiekaart en wilt gebruiken, kunt u dit aangeven bij via het support-ticket-systeem.

2.2 Patiënt koppelen aan categorie via wachtlijst

U voert een nieuwe patiënt in via de wachtlijst op de gebruikelijke manier. U kiest bij de categorie de gewenste ‘categorie’. Aan deze categorie hangt de juiste specialisatiekaart en aparte intake-vragenlijst.

Als u de specialisatiekaart afneemt, zal de juiste kaart naar voren komen in het dossier. Maakt u géén gebruik van de specialisatiekaart, dan zal de standaard fysiotherapie kaart getoond worden. Na het inplannen van de afspraak in de agenda wordt de gespecialiseerde intake-vragenlijst klaargezet in het patiëntenportaal voor de patiënt.

Indien u de categorie niet gekoppeld heeft aan de patiënt bij het invoeren via de wachtlijst, zal de juiste specialisatiekaart niet getoond worden en wordt de gespecialiseerde intake-vragenlijst niet verstuurd.

2.3 Bestaande patiënt met een nieuwe klacht invoeren via wachtlijst

Voor een bestaande patiënt met een nieuwe klacht dient u dezelfde stappen te nemen als bij het invoeren van een nieuwe patiënt.

Het is niet mogelijk om een nieuw traject aan te maken en bij ‘details voor trajecten’ de categorie aan te passen, zodat de specialisatiekaart direct gekoppeld wordt. Wanneer u de categorie wel wijzigt,  dan zal de juiste specialisatiekaart en gespecialiseerde intake vragenlijst niet getoond worden.

Let op: Indien u een bestaande patiënt met een bestaand dossier wilt veranderen in de nieuwe kaart, kan dit bij ‘aanmelding’ in het dossier, u klikt hierna eenmaal op het tabblad dossier, de kaart wordt hierna geladen. !! De gegevens van de ‘oude kaart’ worden niet meegenomen. SpotOnMedics raadt u af dit op deze manier te doen, i.v.m. mogelijke gegevensverlies.

3. Gebruik van de kaart

3.1 Opslaan van uw data

De specialisatiekaarten slaan nog niet automatisch op. U dient hiervoor de opslaan knop te gebruiken. Deze bevinden zich boven en onder de formulieren.

3.2 Groene vinkjes

De groene vinkjes aan de linkerzijde van het menu worden getoond zodra u alle benodigde data heeft ingevoerd. Deze functionaliteit kan nog wat haperen bij de specialisatiekaarten.

3.3 Rapportage

Het overnemen van de teksten in de rapportages is nog niet actief. De rapportages kunt u uiteraard gewoon gebruiken en daarbij zelf de tekst te typen.

4. Kunt u nog hulp gebruiken?

4.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Heeft u vragen over de specialisatiekaart? Neem dan contact op met onze support professionals en zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

5. Nieuwe specialisatiekaart samen ontwikkelen?

5.1 Mist u nog een bepaalde specialisatiekaart?

SpotOnMedics biedt diverse specialisatiekaarten aan in de paramedische branche. Mocht u ideeën of wensen hebben voor een (nieuwe) specialisatiekaart dan vernemen wij dit graag.

SpotOnMedics heeft de afgelopen jaren met diverse zorgprofessionals nieuwe specialisatiekaarten ontwikkeld.

Neem gerust contact op met onze product manager om uw wensen te bespreken.

FysioOne specialisatiekaarten

Laatst gewijzigd door: Niels Rientjes op 24-06-2019 - 22:43:36
  • PatiëntenDossier
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

Maakt uw praktijk gebruik van een specialisatiekaart in het FysioOne PatiëntenDossier? Dan is deze handleiding voor u interessant. Om specialisatiekaarten te kunnen activeren in het EPD dient u gebruik te maken van de meest efficiënte werkwijze. Op deze manier werkt het systeem voor u en wordt de specialisatiekaart direct voor u klaargezet.

Mochten er naar aanleiding van het lezen van deze handleiding toch nog vragen zijn dan staat onze supportdesk u graag te woord. Onze contactgegevens kunt u onderaan de website vinden.

Inhoudsopgave

1. Specialisatiekaarten in gebruik nemen

1.1 Stap voor stap handleiding

Deze handleiding beschrijft de werkwijze die uitgevoerd moet worden om correct de specialisatiekaarten te kunnen gebruiken in FysioOne. Klik snel op de volgende stap om te starten met de werkwijze.

1.2 Kaart activeren

Indien u gebruik wilt maken van de oedeemfysiotherapie specialisatiekaart kunt u zelf activeren in uw omgeving. U kunt de specialisatiekaart gratis 30 dagen uitproberen. Indien u geen gebruik meer wilt maken van de specialisatiekaart kunt u deze binnen de proefperiode ook zelf weer uitzetten.

 

Ga naar configuratie > algemeen > onder kopje specialisatiekaarten > <kies de gewenste specialisatiekaart>

2. Kaart koppelen aan de patiënt

2.1 Categorieën

Alle nieuwe FysioOne specialisatiekaarten zijn gekoppeld aan categorieën.

SpecialisatiekaartCategorie
BekkenfysiotherapieBekkenbodem
OedeemfysiotherapieOedeemfysiotherapie
DiëtetiekDiëtetiek

Indien u bij een andere categorie ook de specialisatiekaart en wilt gebruiken, kunt u dit aangeven bij via het support-ticket-systeem.

2.2 Patiënt koppelen aan categorie via wachtlijst

U voert een nieuwe patiënt in via de wachtlijst op de gebruikelijke manier. U kiest bij de categorie de gewenste ‘categorie’. Aan deze categorie hangt de juiste specialisatiekaart en aparte intake-vragenlijst.

Als u de specialisatiekaart afneemt, zal de juiste kaart naar voren komen in het dossier. Maakt u géén gebruik van de specialisatiekaart, dan zal de standaard fysiotherapie kaart getoond worden. Na het inplannen van de afspraak in de agenda wordt de gespecialiseerde intake-vragenlijst klaargezet in het patiëntenportaal voor de patiënt.

Indien u de categorie niet gekoppeld heeft aan de patiënt bij het invoeren via de wachtlijst, zal de juiste specialisatiekaart niet getoond worden en wordt de gespecialiseerde intake-vragenlijst niet verstuurd.

2.3 Bestaande patiënt met een nieuwe klacht invoeren via wachtlijst

Voor een bestaande patiënt met een nieuwe klacht dient u dezelfde stappen te nemen als bij het invoeren van een nieuwe patiënt.

Het is niet mogelijk om een nieuw traject aan te maken en bij ‘details voor trajecten’ de categorie aan te passen, zodat de specialisatiekaart direct gekoppeld wordt. Wanneer u de categorie wel wijzigt,  dan zal de juiste specialisatiekaart en gespecialiseerde intake vragenlijst niet getoond worden.

Let op: Indien u een bestaande patiënt met een bestaand dossier wilt veranderen in de nieuwe kaart, kan dit bij ‘aanmelding’ in het dossier, u klikt hierna eenmaal op het tabblad dossier, de kaart wordt hierna geladen. !! De gegevens van de ‘oude kaart’ worden niet meegenomen. SpotOnMedics raadt u af dit op deze manier te doen, i.v.m. mogelijke gegevensverlies.

3. Gebruik van de kaart

3.1 Opslaan van uw data

De specialisatiekaarten slaan nog niet automatisch op. U dient hiervoor de opslaan knop te gebruiken. Deze bevinden zich boven en onder de formulieren.

3.2 Groene vinkjes

De groene vinkjes aan de linkerzijde van het menu worden getoond zodra u alle benodigde data heeft ingevoerd. Deze functionaliteit kan nog wat haperen bij de specialisatiekaarten.

3.3 Rapportage

Het overnemen van de teksten in de rapportages is nog niet actief. De rapportages kunt u uiteraard gewoon gebruiken en daarbij zelf de tekst te typen.

4. Kunt u nog hulp gebruiken?

4.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Heeft u vragen over de specialisatiekaart? Neem dan contact op met onze support professionals en zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

5. Nieuwe specialisatiekaart samen ontwikkelen?

5.1 Mist u nog een bepaalde specialisatiekaart?

SpotOnMedics biedt diverse specialisatiekaarten aan in de paramedische branche. Mocht u ideeën of wensen hebben voor een (nieuwe) specialisatiekaart dan vernemen wij dit graag.

SpotOnMedics heeft de afgelopen jaren met diverse zorgprofessionals nieuwe specialisatiekaarten ontwikkeld.

Neem gerust contact op met onze product manager om uw wensen te bespreken.

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht