Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Specialisatiekaarten in gebruik nemen

1.1 Wat is een specialisatiekaart?

Met een specialisatiekaart wordt de inhoud van het dossier aangepast aan de specialisatie. Bij sommige specialisatiekaarten wordt ook gebruik gemaakt van een afwijkende intake vragenlijst. Deze vragenlijst bevat vragen die zijn toegespitst op de specialisatie. De specialisatiekaart wordt getriggerd op basis van een gekozen categorie in de wachtlijstregistratie. Deze zorgt ervoor dat het dossier volgens de specialisatiekaart wordt opgebouwd. Onderstaand een overzicht van de huidige specialisatiekaart en aan welke categorieën deze standaard zijn gekoppeld.

SpecialisatiekaartCategorieAfwijkende intake vragenlijst
AcupunctuurAcupunctuur (let op: zelf koppelen)Nee
BekkenfysiotherapieBekkenbodemJa
COVID-19Covid-19Nee
DiëtetiekDiëtetiekJa
ErgotherapieErgotherapieNee
GeriatrieGeriatrieJa
GLIGLI - COOLJa
Handtherapie--
Kinderfysiotherapie 2.0KFT: Medisch onverklaarbaar | KFT: Motorische ontwikkeling | KFT: Orthopedisch inspanningJa
OedeemtherapieOedeemfysiotherapieJa
Oefentherapie 2.0OefentherapieNee
Psychosomatiek 2.0PsychosomatiekNee

 

 

1.2 Kaart activeren

Indien u gebruik wilt maken van één van de specialisatiekaarten, dan kunt u deze zelf activeren in uw omgeving. U kunt de specialisatiekaart gratis 30 dagen uitproberen. Indien u geen gebruik meer wilt maken van de specialisatiekaart kunt u deze binnen de proefperiode ook weer uitzetten.

Ga naar configuratie – algemeen – onder kopje specialisatiekaarten – <kies de gewenste specialisatiekaart>

1.3 Configuratie controleren

Antwoordmogelijkheden dossier
Ga naar Configuratie – patiëntendossier. U zult zien dat er voor elke geactiveerde specialisatiekaart een eigen kopje beschikbaar is gekomen. Hieronder vindt u de vragen in het dossier waarbij er sprake is van een meerkeuze dropdown.

Als voorbeeld het onderwerp “Eerdere zorg” bij de specialisatiekaart Oefentherapie:

Indien gewenst kunt u opties toevoegen (groene plus) of wijzigen (kladblok).

Gekoppelde categorie
Via Configuratie – Declareren – Categorieën kunt u zien of aangeven aan welke categorie de specialisatiekaart gekoppeld is of gekoppeld moet worden.

Wilt u de specialisatiekaart aan nog een categorie koppelen, dan kunt u op het vergrootglas klikken. Vervolgens kunt u via het groene plusje deze aan de categorie toevoegen.

 

Specialisatiekaart GLI
Voor het gebruik van de specialisatiekaart GLI is er aanvullende configuratie nodig. Deze kunt u in deze handleiding vinden.

2. Kaart koppelen aan de patiënt

2.1 Patiënt koppelen aan categorie via wachtlijst

U voert een nieuwe patiënt in via de wachtlijst op de gebruikelijke manier. U kiest bij de categorie de gewenste ‘categorie’. Aan deze categorie hangt de juiste specialisatiekaart en eventueel een afwijkende intake vragenlijst.

Als u de specialisatiekaart afneemt, zal de juiste kaart naar voren komen in het dossier. Maakt u géén gebruik van de specialisatiekaart, dan zal de standaard fysiotherapie kaart getoond worden.

Indien u de categorie niet gekoppeld heeft aan de patiënt bij het invoeren via de wachtlijst, zal de juiste specialisatiekaart niet getoond worden en wordt de afwijkende intake-vragenlijst niet verstuurd.

2.2 Bestaande patiënt met een nieuwe klacht invoeren via wachtlijst

Voor een bestaande patiënt met een nieuwe klacht dient u dezelfde stappen te nemen als bij het invoeren van een nieuwe patiënt.

Het is niet mogelijk om een nieuw traject aan te maken en bij ‘details voor trajecten’ de categorie aan te passen, zodat de specialisatiekaart direct gekoppeld wordt. Wanneer u de categorie wel wijzigt,  dan zal de juiste specialisatiekaart en gespecialiseerde intake vragenlijst niet getoond worden.

Let op: Indien u een bestaande patiënt met een bestaand dossier wilt veranderen in de nieuwe kaart, kan dit bij ‘aanmelding’ in het dossier, u klikt hierna eenmaal op het tabblad dossier, de kaart wordt hierna geladen. !! De gegevens van de ‘oude kaart’ worden niet meegenomen. SpotOnMedics raadt u af dit op deze manier te doen, i.v.m. mogelijke gegevensverlies.

3. Kunt u nog hulp gebruiken?

3.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Heeft u vragen over de specialisatiekaart? Neem dan contact op met onze support professionals en zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

FysioOne specialisatiekaarten

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 31-07-2023 - 15:18:59
  • EPD/Dossier
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

Maakt uw praktijk gebruik van een specialisatiekaart in het FysioOne PatiëntenDossier? Dan is deze handleiding voor u interessant. Om specialisatiekaarten te kunnen activeren in het EPD dient u gebruik te maken van de meest efficiënte werkwijze. Op deze manier werkt het systeem voor u en wordt de specialisatiekaart direct voor u klaargezet.

Mochten er naar aanleiding van het lezen van deze handleiding toch nog vragen zijn dan staat onze supportdesk u graag te woord. Onze contactgegevens kunt u onderaan de website vinden.

Inhoudsopgave

1. Specialisatiekaarten in gebruik nemen

1.1 Wat is een specialisatiekaart?

Met een specialisatiekaart wordt de inhoud van het dossier aangepast aan de specialisatie. Bij sommige specialisatiekaarten wordt ook gebruik gemaakt van een afwijkende intake vragenlijst. Deze vragenlijst bevat vragen die zijn toegespitst op de specialisatie. De specialisatiekaart wordt getriggerd op basis van een gekozen categorie in de wachtlijstregistratie. Deze zorgt ervoor dat het dossier volgens de specialisatiekaart wordt opgebouwd. Onderstaand een overzicht van de huidige specialisatiekaart en aan welke categorieën deze standaard zijn gekoppeld.

SpecialisatiekaartCategorieAfwijkende intake vragenlijst
AcupunctuurAcupunctuur (let op: zelf koppelen)Nee
BekkenfysiotherapieBekkenbodemJa
COVID-19Covid-19Nee
DiëtetiekDiëtetiekJa
ErgotherapieErgotherapieNee
GeriatrieGeriatrieJa
GLIGLI - COOLJa
Handtherapie--
Kinderfysiotherapie 2.0KFT: Medisch onverklaarbaar | KFT: Motorische ontwikkeling | KFT: Orthopedisch inspanningJa
OedeemtherapieOedeemfysiotherapieJa
Oefentherapie 2.0OefentherapieNee
Psychosomatiek 2.0PsychosomatiekNee

 

 

1.2 Kaart activeren

Indien u gebruik wilt maken van één van de specialisatiekaarten, dan kunt u deze zelf activeren in uw omgeving. U kunt de specialisatiekaart gratis 30 dagen uitproberen. Indien u geen gebruik meer wilt maken van de specialisatiekaart kunt u deze binnen de proefperiode ook weer uitzetten.

Ga naar configuratie – algemeen – onder kopje specialisatiekaarten – <kies de gewenste specialisatiekaart>

1.3 Configuratie controleren

Antwoordmogelijkheden dossier
Ga naar Configuratie – patiëntendossier. U zult zien dat er voor elke geactiveerde specialisatiekaart een eigen kopje beschikbaar is gekomen. Hieronder vindt u de vragen in het dossier waarbij er sprake is van een meerkeuze dropdown.

Als voorbeeld het onderwerp “Eerdere zorg” bij de specialisatiekaart Oefentherapie:

Indien gewenst kunt u opties toevoegen (groene plus) of wijzigen (kladblok).

Gekoppelde categorie
Via Configuratie – Declareren – Categorieën kunt u zien of aangeven aan welke categorie de specialisatiekaart gekoppeld is of gekoppeld moet worden.

Wilt u de specialisatiekaart aan nog een categorie koppelen, dan kunt u op het vergrootglas klikken. Vervolgens kunt u via het groene plusje deze aan de categorie toevoegen.

 

Specialisatiekaart GLI
Voor het gebruik van de specialisatiekaart GLI is er aanvullende configuratie nodig. Deze kunt u in deze handleiding vinden.

2. Kaart koppelen aan de patiënt

2.1 Patiënt koppelen aan categorie via wachtlijst

U voert een nieuwe patiënt in via de wachtlijst op de gebruikelijke manier. U kiest bij de categorie de gewenste ‘categorie’. Aan deze categorie hangt de juiste specialisatiekaart en eventueel een afwijkende intake vragenlijst.

Als u de specialisatiekaart afneemt, zal de juiste kaart naar voren komen in het dossier. Maakt u géén gebruik van de specialisatiekaart, dan zal de standaard fysiotherapie kaart getoond worden.

Indien u de categorie niet gekoppeld heeft aan de patiënt bij het invoeren via de wachtlijst, zal de juiste specialisatiekaart niet getoond worden en wordt de afwijkende intake-vragenlijst niet verstuurd.

2.2 Bestaande patiënt met een nieuwe klacht invoeren via wachtlijst

Voor een bestaande patiënt met een nieuwe klacht dient u dezelfde stappen te nemen als bij het invoeren van een nieuwe patiënt.

Het is niet mogelijk om een nieuw traject aan te maken en bij ‘details voor trajecten’ de categorie aan te passen, zodat de specialisatiekaart direct gekoppeld wordt. Wanneer u de categorie wel wijzigt,  dan zal de juiste specialisatiekaart en gespecialiseerde intake vragenlijst niet getoond worden.

Let op: Indien u een bestaande patiënt met een bestaand dossier wilt veranderen in de nieuwe kaart, kan dit bij ‘aanmelding’ in het dossier, u klikt hierna eenmaal op het tabblad dossier, de kaart wordt hierna geladen. !! De gegevens van de ‘oude kaart’ worden niet meegenomen. SpotOnMedics raadt u af dit op deze manier te doen, i.v.m. mogelijke gegevensverlies.

3. Kunt u nog hulp gebruiken?

3.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Heeft u vragen over de specialisatiekaart? Neem dan contact op met onze support professionals en zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht