Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Gebruikersbeheer

1.1 Nieuwe gebruiker

De medewerkers met de rol ‘management’ zijn in staat de gegevens van gebruikers van FsyioOne te beheren. Dit gaat via Configuratie – algemeen – gebruikers. 

Klik in het overzicht gebruikers op de groen plus om een nieuwe gebruiker toe te voegen.

Bij het aanmaken van een FysioOne gebruiker kan ervoor gekozen worden om de gebruikers bij interne berichten etc. hierop te attenderen middels een email naar de gebruiker. Dat kan door het vinkje te zetten bij ‘e-mailnotificaties ontvangen’.

Het systeem kent ook de mogelijkheid om de accountgegevens, dat wil zeggen userid en wachtwoord via de mail naar de gebruiker te sturen. Dat kan door een vinkje te zetten bij ‘accountgegevens via email naar gebruiker’.

FysioOne kent verschillende licentieniveaus voor de FysioOne gebruikers, te weten medewerker, kwaliteitsmanager en management. Afhankelijk van het licentieniveau heeft de desbetreffende gebruiker meer of minder rechten in het systeem.

1.2 Gebruiker instellingen

Basisgegevens
Hier kunt u verschillende rechten toekennen aan de gebruiker.

 

Adresgegevens
Indien gewenst kunt u hier de adres- en aanvullende gegevens van de gebruiker invoeren.

Registratie
Onder het tabblad registratie kunt u de AGB en eventueel BIG nummer van uw gebruiker registreren. Dit is noodzakelijk voor declaratie en het versturen van de gegevens naar de landelijke databases (LDF/LDK/LDO).

Specialisaties
Onder specialisaties geeft u aan in welke categorieën uw medewerker gespecialiseerd is. Dit zorgt ervoor dat zij naar voren komen als beschikbare therapeut bij de wachtlijstregistratie op het moment dat u de betreffende categorie selecteert. Ook bepaalt dit of uw therapeut beschikbaar is bij het Online Inplannen voor de betreffende klacht.

Beloning
Indien u gebruikt maakt van verloning via FysioOne dan kunt u hier aangeven op welke manier de gebruiker verloond moet worden. Ons advies is om dit te af te stemmen met één van onze consultants.

Toolbox
De toolbox is een soort gereedschapskist voor de therapeut. Binnen de toolbox kan een therapeut specifieke verrichtingen koppelen aan een stoornis. Wanneer er in het patiëntendossier een subdoel is opgesteld dan wordt er automatisch bij die betreffende stoornis de gekoppelde verrichtingen zichtbaar. Hierdoor hoeft u niet continue bij elke stoornis u verrichting te selecteren.

Let op: bij het opstellen van het eindresultaat/hoofddoel en de verwachting van de patiënt wordt de toolbox ook gebruikt bij het opstellen van de doelen/verwachtingen.

U kunt de stoornissen zelf niet aanmaken, wel kunt u de verrichtingen zelf aanmaken via configuratie – patiëntdossier – toolbox.

Voorbeeld waar de toolbox weer terug komt in het dossier (verwachtingen opstellen)

Agenda
Onder de tab agenda vindt u de specifieke instellingen en de weergave instellingen.

De specifieke instellingen hebben te maken met de werking van de agenda. Zaterdagen en zondagen niet tonen zorgen ervoor dat deze dagen uit de agenda van de betreffende medewerker wordt gehaald. Roostertijden aanhouden voor afspraakduur, zal altijd kijken naar de roostertijden in plaats van de ingestelde prestatiecode of agenda afspraak duur. Tijden vermelden buiten rooster, verkleinde weergave en niet beschikbaar voor inplannen zijn niet werkzaam.

De weergave instellingen hebben te maken met de informatie die de agenda wordt vertoond. U kunt per gebruiker de volgende instellingen maken, namelijk

– Dossier informatie niet tonen (het blauwe mapje in de agenda wordt niet meer getoond) 
– De afspraakkleuren worden onderdrukt (wanneer er een kleur aan een prestatiecode wordt gehangen)
– Mouse-over onderdrukken (wanneer er met de muis op de afspraak gaat staan verschijnt er een tekst)
– Per agenda dag tonen. Wanneer deze optie staat aangevinkt dan wordt de agenda opgebouwd per rooster van de een therapeut. Dit zorgt ervoor dat de agenda sneller laad en niet alle gegevens van de therapeuten tegelijk moet laden. Deze optie is vooral voor het laden van de medewerker agenda
– Aantal dagen tonen in weekweergave (aantal dagen die worden getoond wanneer u op weekweergave in de agenda klikt)

Rooster
Hier kunt u een afwijkend rooster voor langere periode instellen, bijvoorbeeld bij langdurig ziekte, vakantie of verlof. Het instellen van het standaardrooster kan bij het tabblad basisgegevens.

Toegang
Hier ziet u tot welke omgevingen of externe koppeling de gebruiker toegang heeft.

Blokkades
Hier kunt u aangeven welke prestatiecodes niet gepland mogen worden bij deze gebruiker. Het systeem geeft een melding bij het plannen van de afspraak op het moment dat één van deze codes toch gebruikt wordt.

1.3 Tijdelijke gebruiker (stagiair/waarnemer) toevoegen

Een voorbeeld van een tijdelijke gebruiker is een stagiair of een waarnemer. Een stagiair of waarnemer kunt u ook het beste aanmaken als nieuwe gebruiker, zodat u dit onderscheid van andere gebruikers.

Stagiair:
De stagiaires volgen een opleiding tot fysiotherapeut en zullen derhalve (uiteraard met toestemming van de patiënt) aanwezig zijn en / of deelnemen aan de  fysiotherapeutische behandeling van de patiënt. De stagiaire mag onder toezicht van de stagebegeleider(s) fysiotherapeutische handelingen uitvoeren waarbij de stagebegeleider te allen tijde de eindverantwoordelijkheid (voor veiligheid en kwaliteit) draagt.
Let op: wees u ervan bewust dat wanneer u besluit om een stagiair behandelingen uit te laten voeren en deze gedeclareerd dienen te worden naar de zorgverzekeraar, u bij deze gebruiker onder het tabje registratie de AGB code van de praktijkhouder invult. De behandelingen worden dan onder de AGB code van de praktijkhouder verstuurd naar de zorgverzekeraar.

Waarnemer:
Wanneer u gebruik maakt van een waarnemer binnen de praktijk, is het belangrijk om te weten of de waarnemer een eigen AGB code heeft.

Eigen AGB:
De waarnemer dient bij Vektis aan te geven bij welke praktijk de waarneming gaat plaats vinden. Via AGBcode.nl kunt u als praktijk zien vanaf wanneer de waarnemer aan de praktijk gekoppeld is. Tevens dient u bij Vecozo aan te geven dat er een nieuwe ABGcode is aangemeld bij Vektis.

Binnen SpotOnMedics kunt u de waarnemer als nieuwe gebruiker aanmaken en gebruik maken van zijn of haar eigen AGB code.

Geen eigen AGB:
Wanneer een waarnemer tijdelijk in dienst komt, kun u het beste de AGB code van de praktijkhouder bij de gebruiker invullen. De waarnemer staat in dit geval niet geregistreerd bij de praktijk.

1.4 Gebruiker uit dienst

Wanneer een gebruiker uit dienst treed dient u een vinkje te zetten bij account geblokkeerd en uit dienst. Hierbij dient u een uitdiensttreding datum op te geven. Ook is het verstandig om een vinkje te zetten bij ‘geen agenda’. De therapeut wordt dan niet meer getoond in de agenda. Als laatste kan er een vinkje gezet worden bij ‘gegevens niet aanleveren aan LDF/LDK’. Deze gegevens hoeven namelijk niet meer ingestuurd te worden.

Wanneer behandelingen van de gebruiker worden overgenomen door een andere gebruiker, dient u in eerste instantie de agenda van deze therapeut nog actief te laten staan. U kunt de behandelingen van deze therapeut overzetten naar een collega therapeut. Dit dient u wel handmatig aan te passen. Na het overzetten van de behandelingen, kunt u bij de gebruiker op ‘geen agenda’ klikken.

2. Persoonlijke instellingen

2.1 Algemeen

Uw persoonlijke instellingen kunt u vinder onder uw profiel rechtsboven.

Onder de tab algemeen vindt u de inloggegevens van de gebruiker. Tevens ziet u op welke server u op dat moment werkt. Het kan zijn dat deze informatie wordt gevraagd door onze support medewerkers.

2.2 Intranet

Onder de tab intranet bepaalt u welke onderdelen op welke volgorde worden getoond op de startpagina. Wanneer u een onderdeel niet op de startpagina zou willen hebben staan dan kunt u het onderdeel zetten op — niet tonen.

2.3 Agenda

Onder de tab agenda vindt u de specifieke instellingen en de weergave instellingen. De specifieke instellingen vindt u ook terug via configuratie – algemeen – gebruikers.

De specifieke instellingen hebben te maken met de werking van de agenda. Zaterdagen en zondagen niet tonen zorgen ervoor dat deze dagen uit de agenda van de betreffende medewerker wordt gehaald. Roostertijden aanhouden voor afspraakduur, zal altijd kijken naar de roostertijden in plaats van de ingestelde prestatiecode of agenda afspraak duur. Tijden vermelden buiten rooster, verkleinde weergave en niet beschikbaar voor inplannen zijn niet werkzaam.

De weergave instellingen hebben te maken met de informatie die de agenda wordt vertoond. U kunt per gebruiker de volgende instellingen maken, namelijk

– Dossier informatie niet tonen (het blauwe mapje in de agenda wordt niet meer getoond) 
– De afspraakkleuren worden onderdrukt (wanneer er een kleur aan een prestatiecode wordt gehangen)
– Mouse-over onderdrukken (wanneer er met de muis op de afspraak gaat staan verschijnt er een tekst)
– Per agenda dag tonen. Wanneer deze optie staat aangevinkt dan wordt de agenda opgebouwd per rooster van de een therapeut. Dit zorgt ervoor dat de agenda sneller laad en niet alle gegevens van de therapeuten tegelijk moet laden. Deze optie is vooral voor het laden van de medewerker agenda
– Aantal dagen tonen in weekweergave (aantal dagen die worden getoond wanneer u op weekweergave in de agenda klikt)

2.4 Wachtwoord

Onder het kopje wachtwoord kunt u uw wachtwoord wijzigen. U kunt klikken op de link die vermeld staat. U wordt direct omgeleid naar een nieuwe pagina waar u uw wachtwoord direct kunt wijzigen. Vervolgens kunt u opnieuw inloggen met uw nieuwe inloggegevens.

2.5 Toolbox

De toolbox is een soort gereedschapskist voor de therapeut. Binnen de toolbox kan een therapeut specifieke verrichtingen koppelen aan een stoornis. Wanneer er in het patiëntendossier een subdoel is opgesteld dan wordt er automatisch bij die betreffende stoornis de gekoppelde verrichtingen zichtbaar. Hierdoor hoeft u niet continue bij elke stoornis u verrichting te selecteren.

Let op: bij het opstellen van het eindresultaat/hoofddoel en de verwachting van de patiënt wordt de toolbox ook gebruikt bij het opstellen van de doelen/verwachtingen.

U kunt de stoornissen zelf niet aanmaken, wel kunt u de verrichtingen zelf aanmaken via configuratie – patiëntdossier – toolbox.

Voorbeeld waar de toolbox weer terug komt in het dossier (verwachtingen opstellen)

FysioOne gebruikersbeheer

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 26-07-2023 - 12:28:00
  • Algemeen
  • Opstarten
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

In deze handleiding leert u alles over het gebruiker beheer: van nieuwe gebruiker aanmaken tot het uit dienst zetten. We staan stil bij het aanmaken van een stagiaire of waarnemer en nemen u mee met de verschillende rechten en persoonlijke instellingen.

Inhoudsopgave

1. Gebruikersbeheer

1.1 Nieuwe gebruiker

De medewerkers met de rol ‘management’ zijn in staat de gegevens van gebruikers van FsyioOne te beheren. Dit gaat via Configuratie – algemeen – gebruikers. 

Klik in het overzicht gebruikers op de groen plus om een nieuwe gebruiker toe te voegen.

Bij het aanmaken van een FysioOne gebruiker kan ervoor gekozen worden om de gebruikers bij interne berichten etc. hierop te attenderen middels een email naar de gebruiker. Dat kan door het vinkje te zetten bij ‘e-mailnotificaties ontvangen’.

Het systeem kent ook de mogelijkheid om de accountgegevens, dat wil zeggen userid en wachtwoord via de mail naar de gebruiker te sturen. Dat kan door een vinkje te zetten bij ‘accountgegevens via email naar gebruiker’.

FysioOne kent verschillende licentieniveaus voor de FysioOne gebruikers, te weten medewerker, kwaliteitsmanager en management. Afhankelijk van het licentieniveau heeft de desbetreffende gebruiker meer of minder rechten in het systeem.

1.2 Gebruiker instellingen

Basisgegevens
Hier kunt u verschillende rechten toekennen aan de gebruiker.

 

Adresgegevens
Indien gewenst kunt u hier de adres- en aanvullende gegevens van de gebruiker invoeren.

Registratie
Onder het tabblad registratie kunt u de AGB en eventueel BIG nummer van uw gebruiker registreren. Dit is noodzakelijk voor declaratie en het versturen van de gegevens naar de landelijke databases (LDF/LDK/LDO).

Specialisaties
Onder specialisaties geeft u aan in welke categorieën uw medewerker gespecialiseerd is. Dit zorgt ervoor dat zij naar voren komen als beschikbare therapeut bij de wachtlijstregistratie op het moment dat u de betreffende categorie selecteert. Ook bepaalt dit of uw therapeut beschikbaar is bij het Online Inplannen voor de betreffende klacht.

Beloning
Indien u gebruikt maakt van verloning via FysioOne dan kunt u hier aangeven op welke manier de gebruiker verloond moet worden. Ons advies is om dit te af te stemmen met één van onze consultants.

Toolbox
De toolbox is een soort gereedschapskist voor de therapeut. Binnen de toolbox kan een therapeut specifieke verrichtingen koppelen aan een stoornis. Wanneer er in het patiëntendossier een subdoel is opgesteld dan wordt er automatisch bij die betreffende stoornis de gekoppelde verrichtingen zichtbaar. Hierdoor hoeft u niet continue bij elke stoornis u verrichting te selecteren.

Let op: bij het opstellen van het eindresultaat/hoofddoel en de verwachting van de patiënt wordt de toolbox ook gebruikt bij het opstellen van de doelen/verwachtingen.

U kunt de stoornissen zelf niet aanmaken, wel kunt u de verrichtingen zelf aanmaken via configuratie – patiëntdossier – toolbox.

Voorbeeld waar de toolbox weer terug komt in het dossier (verwachtingen opstellen)

Agenda
Onder de tab agenda vindt u de specifieke instellingen en de weergave instellingen.

De specifieke instellingen hebben te maken met de werking van de agenda. Zaterdagen en zondagen niet tonen zorgen ervoor dat deze dagen uit de agenda van de betreffende medewerker wordt gehaald. Roostertijden aanhouden voor afspraakduur, zal altijd kijken naar de roostertijden in plaats van de ingestelde prestatiecode of agenda afspraak duur. Tijden vermelden buiten rooster, verkleinde weergave en niet beschikbaar voor inplannen zijn niet werkzaam.

De weergave instellingen hebben te maken met de informatie die de agenda wordt vertoond. U kunt per gebruiker de volgende instellingen maken, namelijk

– Dossier informatie niet tonen (het blauwe mapje in de agenda wordt niet meer getoond) 
– De afspraakkleuren worden onderdrukt (wanneer er een kleur aan een prestatiecode wordt gehangen)
– Mouse-over onderdrukken (wanneer er met de muis op de afspraak gaat staan verschijnt er een tekst)
– Per agenda dag tonen. Wanneer deze optie staat aangevinkt dan wordt de agenda opgebouwd per rooster van de een therapeut. Dit zorgt ervoor dat de agenda sneller laad en niet alle gegevens van de therapeuten tegelijk moet laden. Deze optie is vooral voor het laden van de medewerker agenda
– Aantal dagen tonen in weekweergave (aantal dagen die worden getoond wanneer u op weekweergave in de agenda klikt)

Rooster
Hier kunt u een afwijkend rooster voor langere periode instellen, bijvoorbeeld bij langdurig ziekte, vakantie of verlof. Het instellen van het standaardrooster kan bij het tabblad basisgegevens.

Toegang
Hier ziet u tot welke omgevingen of externe koppeling de gebruiker toegang heeft.

Blokkades
Hier kunt u aangeven welke prestatiecodes niet gepland mogen worden bij deze gebruiker. Het systeem geeft een melding bij het plannen van de afspraak op het moment dat één van deze codes toch gebruikt wordt.

1.3 Tijdelijke gebruiker (stagiair/waarnemer) toevoegen

Een voorbeeld van een tijdelijke gebruiker is een stagiair of een waarnemer. Een stagiair of waarnemer kunt u ook het beste aanmaken als nieuwe gebruiker, zodat u dit onderscheid van andere gebruikers.

Stagiair:
De stagiaires volgen een opleiding tot fysiotherapeut en zullen derhalve (uiteraard met toestemming van de patiënt) aanwezig zijn en / of deelnemen aan de  fysiotherapeutische behandeling van de patiënt. De stagiaire mag onder toezicht van de stagebegeleider(s) fysiotherapeutische handelingen uitvoeren waarbij de stagebegeleider te allen tijde de eindverantwoordelijkheid (voor veiligheid en kwaliteit) draagt.
Let op: wees u ervan bewust dat wanneer u besluit om een stagiair behandelingen uit te laten voeren en deze gedeclareerd dienen te worden naar de zorgverzekeraar, u bij deze gebruiker onder het tabje registratie de AGB code van de praktijkhouder invult. De behandelingen worden dan onder de AGB code van de praktijkhouder verstuurd naar de zorgverzekeraar.

Waarnemer:
Wanneer u gebruik maakt van een waarnemer binnen de praktijk, is het belangrijk om te weten of de waarnemer een eigen AGB code heeft.

Eigen AGB:
De waarnemer dient bij Vektis aan te geven bij welke praktijk de waarneming gaat plaats vinden. Via AGBcode.nl kunt u als praktijk zien vanaf wanneer de waarnemer aan de praktijk gekoppeld is. Tevens dient u bij Vecozo aan te geven dat er een nieuwe ABGcode is aangemeld bij Vektis.

Binnen SpotOnMedics kunt u de waarnemer als nieuwe gebruiker aanmaken en gebruik maken van zijn of haar eigen AGB code.

Geen eigen AGB:
Wanneer een waarnemer tijdelijk in dienst komt, kun u het beste de AGB code van de praktijkhouder bij de gebruiker invullen. De waarnemer staat in dit geval niet geregistreerd bij de praktijk.

1.4 Gebruiker uit dienst

Wanneer een gebruiker uit dienst treed dient u een vinkje te zetten bij account geblokkeerd en uit dienst. Hierbij dient u een uitdiensttreding datum op te geven. Ook is het verstandig om een vinkje te zetten bij ‘geen agenda’. De therapeut wordt dan niet meer getoond in de agenda. Als laatste kan er een vinkje gezet worden bij ‘gegevens niet aanleveren aan LDF/LDK’. Deze gegevens hoeven namelijk niet meer ingestuurd te worden.

Wanneer behandelingen van de gebruiker worden overgenomen door een andere gebruiker, dient u in eerste instantie de agenda van deze therapeut nog actief te laten staan. U kunt de behandelingen van deze therapeut overzetten naar een collega therapeut. Dit dient u wel handmatig aan te passen. Na het overzetten van de behandelingen, kunt u bij de gebruiker op ‘geen agenda’ klikken.

2. Persoonlijke instellingen

2.1 Algemeen

Uw persoonlijke instellingen kunt u vinder onder uw profiel rechtsboven.

Onder de tab algemeen vindt u de inloggegevens van de gebruiker. Tevens ziet u op welke server u op dat moment werkt. Het kan zijn dat deze informatie wordt gevraagd door onze support medewerkers.

2.2 Intranet

Onder de tab intranet bepaalt u welke onderdelen op welke volgorde worden getoond op de startpagina. Wanneer u een onderdeel niet op de startpagina zou willen hebben staan dan kunt u het onderdeel zetten op — niet tonen.

2.3 Agenda

Onder de tab agenda vindt u de specifieke instellingen en de weergave instellingen. De specifieke instellingen vindt u ook terug via configuratie – algemeen – gebruikers.

De specifieke instellingen hebben te maken met de werking van de agenda. Zaterdagen en zondagen niet tonen zorgen ervoor dat deze dagen uit de agenda van de betreffende medewerker wordt gehaald. Roostertijden aanhouden voor afspraakduur, zal altijd kijken naar de roostertijden in plaats van de ingestelde prestatiecode of agenda afspraak duur. Tijden vermelden buiten rooster, verkleinde weergave en niet beschikbaar voor inplannen zijn niet werkzaam.

De weergave instellingen hebben te maken met de informatie die de agenda wordt vertoond. U kunt per gebruiker de volgende instellingen maken, namelijk

– Dossier informatie niet tonen (het blauwe mapje in de agenda wordt niet meer getoond) 
– De afspraakkleuren worden onderdrukt (wanneer er een kleur aan een prestatiecode wordt gehangen)
– Mouse-over onderdrukken (wanneer er met de muis op de afspraak gaat staan verschijnt er een tekst)
– Per agenda dag tonen. Wanneer deze optie staat aangevinkt dan wordt de agenda opgebouwd per rooster van de een therapeut. Dit zorgt ervoor dat de agenda sneller laad en niet alle gegevens van de therapeuten tegelijk moet laden. Deze optie is vooral voor het laden van de medewerker agenda
– Aantal dagen tonen in weekweergave (aantal dagen die worden getoond wanneer u op weekweergave in de agenda klikt)

2.4 Wachtwoord

Onder het kopje wachtwoord kunt u uw wachtwoord wijzigen. U kunt klikken op de link die vermeld staat. U wordt direct omgeleid naar een nieuwe pagina waar u uw wachtwoord direct kunt wijzigen. Vervolgens kunt u opnieuw inloggen met uw nieuwe inloggegevens.

2.5 Toolbox

De toolbox is een soort gereedschapskist voor de therapeut. Binnen de toolbox kan een therapeut specifieke verrichtingen koppelen aan een stoornis. Wanneer er in het patiëntendossier een subdoel is opgesteld dan wordt er automatisch bij die betreffende stoornis de gekoppelde verrichtingen zichtbaar. Hierdoor hoeft u niet continue bij elke stoornis u verrichting te selecteren.

Let op: bij het opstellen van het eindresultaat/hoofddoel en de verwachting van de patiënt wordt de toolbox ook gebruikt bij het opstellen van de doelen/verwachtingen.

U kunt de stoornissen zelf niet aanmaken, wel kunt u de verrichtingen zelf aanmaken via configuratie – patiëntdossier – toolbox.

Voorbeeld waar de toolbox weer terug komt in het dossier (verwachtingen opstellen)

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht