Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Ik krijg de melding ‘BSN bestaat al’. Wat moet ik doen?

  • Agenda
  • Inplannen/Wachtlijst
  • SpotOnMedics FysioOne

Er zit een check op dubbele bsn nummers (indien ingesteld bij configuratie – algemeen – omgevingsinstellingen) zodat er geen dubbele patiëntregistraties gemaakt kunnen worden. Wanneer er een melding ‘bsn bestaat al’ wordt gegeven dan houdt dit in dat er al een patiëntenregistratie bekend is. Op het moment dat u nog bezig bent met de wachtlijstregistratie, kunt u de reeds bekende patiënt selecteren (druk op ‘zoek’). Op deze manier ontstaan er geen dubbele patiëntregistraties.

Mocht er om wat voor reden dan ook toch een dubbele patiëntregistratie aanwezig zijn, dan is het advies om in de patiëntenkaart het BSN-nummer weg te halen van het patiëntnummer die niet meer gebruikt wordt. Tevens adviseren wij om in het veld achter de roepnaam ‘niet meer gebruiken’ te plaatsen. Deze tekst wordt weergegeven wanneer u de patiënt opzoekt onder het kopje cliënten. Wanneer u de patiëntenkaart graag wil verwijderen dan adviseren wij u om contact met het support op te nemen om na te gaan of de kaart veilig verwijdert kan worden.

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht