Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Hoe kan ik een patiënt archiveren of terugzetten?

  • Patentienbeheer & Agenda
  • SpotOnMedics FysioOne

Het is mogelijk om patiënten te archiveren in plaats van te verwijderen. Hierdoor ligt de verantwoordelijkheid voor het definitief verwijderen van patiëntgegevens volledig bij de praktijk.

Wanneer een patiënt wordt gearchiveerd, is de patiëntenkaart niet meer zichtbaar voor gebruikers, met uitzondering van de praktijkhouder. De praktijkhouder kan de kaart nog inzien of (bijvoorbeeld voor een juridische procedure) opnieuw activeren.

Let op:
Wanneer in de omgeving is ingesteld dat er geen dubbele BSN’s zijn toegestaan, kan een gearchiveerde patiënt niet worden teruggezet als er al een actieve patiënt bestaat met hetzelfde BSN-nummer.

Hoe in te stellen:

Patiënt archiveren:
klik op het kruisje in de patiëntlijst om de patiëntenkaart te archiveren.

Patiënt terugzetten: log in als praktijkhouder, zet een vinkje bij “Gearchiveerde patiënten” en klik op Zoeken. Alle gearchiveerde patiënten worden dan getoond. De patiëntenkaart kan vervolgens opnieuw worden geactiveerd via het groene pijltje.

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.