Releasenote
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Nieuwste release

1.1 Week 51

Geen mail meer bij “overleden patient”
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor er geen e-mail berichten meer verzonden (kunnen) worden aan patiënten welke overleden zijn. Op het moment dat in FysioOne een datum van overlijden wordt ingevuld dan wordt daarnaast ook de optie ‘Facturen versturen via’ aangepast naar ‘post’ indien ’email’ was geselecteerd.

PREM | ZorgkaartNL; Veld HDL-ID toevoegen aan Locaties
Vanaf deze release is het mogelijk om op locatie niveau (via configuratie) een HDL-ID per locatie op te geven. Het HDL-ID wordt vervolgens voor de PREM aanlevering voor Qualizorg (Qualiview) mee gestuurd op het moment dat bij ‘details voor traject’ een locatie opgegeven is.

PREM | ZorgkaartNL; HDL-ID opnemen in XML-bestand
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de PREM aanlevering voor Qualizorg (Qualiview) waardoor het nu mogelijk is om het HDL-ID aan te leveren. Vanaf deze release is het mogelijk om op locatie niveau (via configuratie) een HDL-ID per locatie op te geven. Het HDL-ID wordt vervolgens mee gestuurd op het moment dat bij ‘details voor traject’ een locatie opgegeven is.

Vervolgtraject aanmaken met overnemen van dossier
Er is een aanpassing doorgevoerd waarbij het nu weer mogelijk is om een vervolgtraject aan te maken waarbij je de anamnese overneemt vanuit het vorige dossier. De gegevens ingevuld bij de onderdelen anamnese, onderzoek (specifiek), analyse en behandelplan worden dan overgenomen. Het overnemen van de anamnese is ook mogelijk bij specialisatiekaarten.

Aanpassen Layout van abonnements-vorm geeft foutmelding
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de foutmelding bij het wijzigen van de factuurlayout op de pagina ‘te versturen’ en bij de configuratie van abonnementen niet meer optreedt.

2. Archief

2.1 Week 49

Dossierstructuur niet meer aan te passen na aanmaken van het dossier
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het weer mogelijk is om het dossier te wijzigen via de optie ‘binnenkomst’ bij dossier onderdeel ‘aanmelding’. Hierdoor wijzigt het dossier weer als je kiest voor ‘eenmalig consult’. Indien er bij de omgeving instellingen gekozen is om gebruik te maken van de optie ‘Apart screeningsproces’ dan wijzigt het dossier ook weer wanneer je kiest bij binnenkomst voor ‘DTF’ of ‘DTF + intake/ond.’

Online Inplannen – Afwijkende intake vragenlijst en dossierstructuur
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het online inplannen waardoor nu ook afwijkende (specialisatie) kaarten en intake vragenlijsten welke gekoppeld zijn via de categorie klaar gezet worden bij een eerste afspraak welke is gemaakt via het online inplannen.

2.2 Week 47

Diagnose Code – positie wordt aangepast na selectie bij Diagnose Code – aandoening
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het selecteren of invoeren van de diagnosecode bij ‘details voor traject’. Indien een al ingevoerde diagnosecode via ‘aandoening’ wordt gewijzigd dan wordt dit voortaan ook gewijzigd bij de twee selectielijsten welke boven het invoerveld worden getoond.

Diagnoselijst Ergotherapie updaten
Er is een update doorgevoerd aan de diagnosecode lijsten voor ergotherapie welke te selecteren zijn bij de details voor traject (diagnosecode (pos1+2) en (pos 3+4).

2.3 Week 45

Timeout op wachtlijst bij geschikte therapeuten (specialisaties)
Er is een performance aanpassing doorgevoerd aan de wachtlijst waardoor het tonen van geschikte therapeuten op basis van gekozen categorie nu eerder, en zonder foutmelding, resultaat oplevert.

2.4 Week 43

Ingevoerde diagnosecode wordt niet altijd goed opgeslagen
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het selecteren of invoeren van de diagnosecode bij ‘details voor traject’. Indien een al ingevoerde diagnosecode via het invoerveld wordt gewijzigd dan wordt dit voortaan ook gewijzigd bij de twee selectielijsten welke boven het invoer veld worden getoond.

Overzicht “aantal patiënten per verwijzer”ontbrekende verwijzers
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de management rapportage ‘Patiënten per verwijzer’. In dit overzicht wordt voortaan bij de telling ook rekening gehouden met eigen gemaakte prestatiecodes waarbij een intake prestatiecode is gekozen bij ‘declareren als’.

Score berekening toevoegen bij HHD versie 2
Voor het meetinstrument: Hand-held dynamometer (HHD) versie 2 is de score berekening toegevoegd. Van de 3 metingen links en de 3 metingen rechts wordt als score voortaan het gemiddelde voor links en het gemiddelde voor rechts getoond. Deze score berekening zal ook getoond worden bij eerder afgenomen metingen.

2.5 Week 41

PDCA item zonder verantwoordelijke
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de PDCA cyclus. Het is nu mogelijk om aangemaakte items zonder verantwoordelijke bij de filter mogelijkheid ‘verantwoordelijke’ te selecteren door te kiezen voor — alles –. Voorheen werden items zonder verantwoordelijke namelijk niet getoond in het
overzicht.

CSI afwijkend; traject details vs. agenda-afspraak details
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het weergeven van de indicatiecode bij de agenda details. In de agenda details wordt nu altijd de ingestelde indicatiecode getoond uit de traject details. In enkele situaties werd namelijk een afwijkende indicatiecode getoond in de agenda details.

Locatie aandoening blijft niet onthouden bij aanmaken vervolgtraject
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het aanmaken van een vervolgtraject de locatie aandoening ook overgenomen worden naar het nieuw aangemaakte traject.

MT behandelingen niet altijd boekbaar
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de controles bij de afhandelen pagina waardoor manuele therapie behandelingen welke eerder onterecht niet te boeken waren wegens de melding maximaal 9x manuele therapie nu wel te boeken zijn.

Specialisatiekaart KFT 2.0
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het overnemen van de intake vragenlijst voor de kinderfysiotherapie waardoor enkele gegevens welke eerder niet correct overgenomen werden vanuit het nieuwe patiënten portaal nu wel volledig en correct getoond worden.

2.6 Week 38

Patiëntnummers toekennen bij patiënten met patiëntnummer = 0
Voor de nieuwe declaratie module zal het noodzakelijk zijn dat iedere patiënt een patiëntnummer heeft. In FysioOne was het echter mogelijk om patiënten aan te maken zonder patiëntnummer. Deze functie is vanaf heden niet meer beschikbaar. Daarnaast hebben wij alle patiënten welke nog geen patiëntnummer hadden (=0) een patiëntnummer gegeven.

Afspraak “niet gedeclareerd” staat in agenda log als verwijderd
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor afspraken welke op ‘niet declareren’ worden gezet voortaan in de agenda log in de patiëntenkaart ook het kenmerk ‘afspraak op niet declareren gezet’ krijgen. Voorheen kregen deze afspraken het kenmerk ‘Afspraak verwijderd’.

Scoringspercentage bij het Status overzicht
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het status overzicht. De scoringspercentage regel zal voortaan niet standaard meer getoond worden. Door de percentages niet standaard te laten berekenen voorzien we een performance verbetering voor het status overzicht. De scoringspercentages kunnen nog wel worden berekend door het vinkje ‘Scoringspercentages tonen’ te selecteren. De percentages worden dan berekend voor de actieve selectie en zoals voorheen onderaan het overzicht getoond.

Mergecodes rapportages
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het % teken nu ook gebruikt kan worden in de HTML opmaak voor rapportages mits hier voorafgaand een getal staat (dus 100%).

Tarief prestatiecodes werd automatisch afgerond
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het ingestelde tarief bij prestatiecodes niet meer automatisch wordt afgerond op hele getallen.

Wij adviseren om de prestatiecodes welke in de afgelopen twee weken zijn gewijzigd te controleren. Het kan namelijk zijn dat het ingestelde tarief aangepast is door deze bug. De tarieven werden enkel aangepast op het moment dat er een wijziging doorgevoerd werd aan de prestatiecode. Op het moment dat er door de praktijk in de afgelopen twee weken geen wijzigingen zijn doorgevoerd aan de prestatiecodes dan zijn de tarieven
ook niet aangepast.

Online inplannen
Er zijn enkele kleine bugs opgelost voor het online inplannen. De foutmelding in de online inplan module bij gebruik van de functie ‘direct bevestigen van afspraken in de agenda’ is hiermee opgelost. Daarnaast is er voor deze functie een aanpassing doorgevoerd waardoor nieuwe
behandeltraject via de website voor bestaande patiënten nauwkeurig gekoppeld kunnen worden.

2.7 Week 36

Uitbreiden filter ‘inschrijving vanaf’ tot en met kalenderjaar 2019
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het filter ‘inschrijving vanaf’ op de pagina ‘overzicht cliënten’. Het is nu mogelijk om te filteren op inschrijvingen tot en met maximaal 5 jaar terug, waar dit voorheen mogelijk was tot maximaal 2 kalenderjaren.

Factuur kan niet worden verwerkt bij Verkopen – Te versturen
Er is een aanpassing doorgevoerd voor het verwerken van facturen bij ‘Verkopen – Te versturen’. Door deze aanpassing kunnen facturen weer verwerkt worden.

2.8 Week 35

Performance quick-wins 
Er zijn aanpassingen doorgevoerd aan de gebruikers pagina (configuratie) en de patiëntenkaart ter verbetering van de performance.

Intake vragenlijst – Medisch; Eerdere ziekten/aandoeningen en familiaire klachten
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de fysiotherapie intake vragenlijst. De ingevulde informatie vanuit het tabblad ‘medisch’ in de patiëntenkaart bij de rubrieken ‘Eerdere ziekten/aandoeningen’ en ‘Familiaire ziekten/aandoeningen’ worden nu ook direct getoond bij de overeenkomende vragen in de intake vragenlijst. De eventueel gewijzigde of aangevulde informatie voor deze rubrieken vanuit de intake worden na overnemen ook weer getoond bij het tabblad ‘medisch’.

Aanpassing voor het tonen van conversieID in FysioOne
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor op de plekken waar een cliëntnummer getoond wordt hier ook alleen een cliëntnummer getoond kan worden welke vanuit FysioOne is gegenereerd. In sommige gevallen werd namelijk een cliëntnummer vanuit een vorige EPD systeem getoond.

Excel export bij Te Declareren geeft melding “Fout opgetreden
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het weer mogelijk is om een excel export bestand te genereren op de pagina ‘Te declareren’.

Online Inplannen; Foutieve weergave beschikbaarheid therapeut
Er is een aanpassing doorgevoerd in de module online plannen waardoor bij therapeuten waarbij geen tijden beschikbaar zijn om in te plannen, nu wordt aangegeven dat deze therapeut ‘niet beschikbaar’ is. Daarnaast is er een aanpassing doorgevoerd aan de volgorde van weergave van therapeuten op basis van eerste beschikbaarheid

2.9 Week 33

Lange laadtijd in wachtlijst door auto-save 2.0
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de performance van de wachtlijst. De selectie van de categorie op de wachtlijst wordt niet meer automatisch tussentijds opgeslagen. Hierdoor hoef je als gebruiker niet meer te ‘wachten’ op het opslaan van de categorie om verder te kunnen met de wachtlijst registratie. Na het selecteren van de categorie en eventueel het tonen van de beschikbare therapeuten kan er direct genavigeerd worden naar het tabblad agenda. Waar voorheen het scherm altijd even knipperde (automatisch opslaan) na het selecteren van de categorie zal dit nu dus niet meer aan de orde zijn.

Foutmelding bij uploaden verwijzing (bestand) via +/enter methode
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor je bij het uploaden van een verwijzing bij de registratie van een patiënt via de +/enter methode geen foutmelding meer krijgt.

De dropdown lijst ‘categorie’ bevat geen data bij diverse mangement rapportage grafieken
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij enkele grafieken onder ‘management rapportages’ de selectielijst voor ‘categorie’ weer gevuld is met data. Hierdoor kan er bijvoorbeeld bij de grafiek ‘inschrijvingen’ weer gefilterd worden op ‘categorie’.

Vraag 1a en 1b kunnen bij het inzien van een ingevulde intake vragenlijst gewijzigd worden
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het nu niet meer mogelijk is om bij het inzien van de intake vragenlijst vanuit het nieuwe patiëntenportaal de eerste twee vragen te wijzigen. De overige vragen konden bij het inzien al niet meer gewijzigd worden.

Tekst wordt afgekapt bij polisinformatie
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij de polis informatie nu meer informatie wordt getoond omdat deze nu niet meer op 255 karakters wordt afgekapt maar op 400.

2.10 Week 31

Verjaardagen-overzicht in cliëntenlijst
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor je nu in het ‘overzicht cliënten’ kan filteren op ‘verjaardagen’. Door het vinkje te selecteren bij ‘Verjaardagen’ selecteer je de cliënten met een verjaardag in de huidige en de daaropvolgende week (op basis van weeknummer).

BIG nummer van Externe Relaties
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor nu ook het BIG nummer ingevoerd kan worden bij Externe Relaties. Dit betreft enkel een registratie van het BIG nummer en heeft geen verdere functionaliteit in FysioOne.

Behandelingen CZ dichtgezet zonder factuur(nummer)
Behandelingen (van CZ) zonder diagnosecode gaven een foutmelding op het moment dat je deze wilde doorzetten vanaf de pagina Te Declareren. Door de foutmelding kregen behandelingen die al in het proces waren opgepakt de status “afgehandeld” terwijl er nog geen factuurnummer was aangemaakt. Hier is een aanpassing voor doorgevoerd.

‘Steep ramp’ score berekening
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het meetinstrument ‘Steep ramp test 25 watt (diabetes)’ nu een score berekening is toegevoegd.

Baliefactuur problemen
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de foutmelding en het genereren van foutieve nota’s bij baliefacturen is opgelost.

Foutmelding bij excel uitdraai van Management rapportage – Populatie
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de output van de management rapportage – Populatie weer naar Excel geëxporteerd kan worden.

Foutmelding bij de PSK grafiek bij onderdeel klinimetrie in dossier
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de enkele foutmelding bij de grafieken in het dossier bij ‘klinimetrie’ zijn opgelost. De gegevens worden nu weer correct getoond in de grafieken.

Foutmelding bij de PSK in het nieuwe patiënten portaal
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het nieuwe patiëntenportaal waardoor er nu geen foutmelding meer optreed bij de invoer van de PSK in de intake vragenlijst of het opnieuw raadplegen van de intake vragenlijst.

Boek Alles knop: Validatie op adresgegevens patiënt
De Boek Alles knop op de pagina Afhandelen controleerde niet op de volledigheid van de adresgegevens in de patiëntenkaart. Hierdoor bleven behandelingen nog weleens bij Te Declareren staan, omdat zij daar vervolgens werden geblokkeerd. Declareren zonder adresgegevens is immers niet mogelijk.
Dit hebben we opgelost; behandelingen van patiënten met onvolledige adresgegevens blijven nu bij Afhandelen staan. De Boek Alles knop zet ze niet meer door.

2.11 Week 29

CC functionaliteit verwijderen bij Zorgmail rapportages
Omdat Zorgmail de functionaliteit van ‘CC’ bij het versturen van e-mails niet ondersteunt is er een aanpassing doorgevoerd in FysioOne waardoor de optie om een CC te selecteren bij het versturen van een rapportage niet meer beschikbaar is.

Foutmelding bij LDF/LDK “probleem met de software geconstateerd”
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de problemen met de aanlevering aan de LDF en de LDK zijn opgelost.

Dubbele polisinfo bij enkele cliënten
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de polis informatie in de patiëntenkaart niet meer dubbel wordt getoond. Bij enkele polissen was dit namelijk het geval.

Totaal score bij NDI/ QBPDS leeg ipv 0-waarde
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij o.a. de klinimetrie items NDI en SBPDS bij een totaal score van ‘0’ deze score ook daadwerkelijk getoond wordt. Voorheen werd een score van ‘0’ niet getoond.

Verwijderen van berichten (intern + zorgmail)
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor gebruikers met de rol management en kwaliteitsmanager nu de mogelijkheid hebben om interne berichten en zorgmail berichten, welke nog niet gekoppeld zijn, te verwijderen. De berichten kunnen worden verwijderd door op het kruisje te klikken bij ‘acties’.

Extra velden praktijkinformatie voor op de restitutie nota
Er is een aanpassing doorgevoerd in FysioOne ter voorbereiding op de nieuwe Generieke Declaratie Standaard (GDS). Bij de basisgegevens en omgeving instellingen (configuratie) zijn extra velden toegevoegd om praktijkinformatie in te vullen voor op de restitutie nota. Op dit moment is er echter nog geen actie noodzakelijk vanuit de praktijk.

2.12 Week 27

Adresgegevens; Toevoegen landen EU
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de land selectie bij de basisinfo van de cliënt. De lijst met landen waaruit gekozen kan worden is uitgebreid. Daarnaast is de selectie uitgebreid met een zoekfunctie.

Knop “Boek ALLES” werkt soms niet bij Afhandelen/ Retouren
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor ergotherapie behandelingen welke onder ‘afhandelen’ op regel niveau een ‘boek’ knop hebben nu ook via de knop ‘boek alles’ door geboekt kunnen worden naar ‘te declareren’.

2.13 Week 25

Geen selectie mogelijk bij +/enter methode o.b.v. geboortedatum 2.0
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de wachtlijst registratie via de +/enter methode. Hierdoor is het weer mogelijk om een bestaande cliënt op te zoeken op basis van de geboortedatum van de cliënt. Als echter het BSN nummer al bekend is dan was het niet mogelijk om een agenda afspraak in te plannen. Het systeem gaf dan de melding ‘BSN is al bekend. Selecteer cliënt’. Deze selectie kon niet worden gemaakt.

Meerdere declaratiebatches bij Facturen (Verkopen)
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het definitief aanmaken van concept facturen via e-mailen voorkomen wordt dat er meerdere batchbestanden opgestart worden. Dit resulteerde namelijk eerder in eventuele ontbrekende of overschreven factuurnummers.

Infomedics 98-record wordt niet geactiveerd
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het declareren van eigen gemaakte prestatiecodes aan Infomedics het 98-record nu weer wordt geactiveerd. 98-record werd voorheen door SpotOnMedics handmatig geactiveerd. De aanpassing zorgt ervoor dat dit automatisch gebeurt wanneer je bij de instellingen ‘infomedics’ selecteert bij facturen aan cliënten.

Facturen aan Externe Relatie; Pagina loopt vast bij selecteren client
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor FysioOne niet meer vastloopt bij het selecteren van een patiënt bij het aanmaken van facturen aan externe relaties.

2.14 Week 21

Nieuw item in trajectdetails: Lichaamslocatie van diagnoses.
Binnen de nieuwe declaratiestandaard is het voor een selectie diagnosecodes verplicht om de locatie op het lichaam te noteren (links, rechts of beide). Dit veld is toegevoegd aan de trajectdetails en de locatie kan worden aangegeven door op het bolletje te klikken. Het item verschijnt alleen bij diagnosecodes waarbij het ingevuld moet worden. In het scherm Afhandelen worden de behandelingen op dit veld ook gecontroleerd. Als het veld niet is ingevuld bij diagnosecodes waar dit verplicht is, verschijnt er een stopbordje. Wij willen u vriendelijk verzoeken om uw therapeuten de komende dagen te vragen om de behandelingen die al klaar staan bij  Afhandelen aan te vullen met deze informatie, zodat de behandelingen gedeclareerd kunnen worden. Hoewel zorgverzekeraars op dit moment dit veld nog niet verplicht stellen, zullen zij dit op korte termijn wel gaan invoeren. Daarom hebben wij besloten om deze aanpassing tijdig door te voeren in FysioOne.

2.15 Week 19

Nieuwe configuratie: Zorgaanbieder soort. In voorbereiding op de livegang van de nieuwe declaratiestandaard is per omgeving nu ook de ‘Zorgaanbieder soort’ ingesteld (Praktijk of Instelling). Voor bestaande klanten vullen wij dit veld – zowel op omgeving- als bedrijfsniveau – in op basis van de AGB code. Bij het configureren van omgevingen voor nieuwe klanten moet dit worden meegenomen in het implementatieproces.

Foutmelding bij batches facturen versturen. Bij het versturen van een grotere batch facturen liep het proces vast en er verscheen een foutmelding. Dit hebben we opgelost. 

DCSPH codelijst: Aanpassing diagnosecode reuma. Onlangs is er een wijziging doorgevoerd in de Vektis standaard voor diagnosecode reumatoïde artritis (9390): Deze kan nu naast indicatiecode 009 ook gecombineerd worden met 001 en 008.

2.16 Week 17

Externe nota’s: Prestatiecodes voor groepsbehandelingen. Declaraties van groepsbehandelingen via een externe nota, werden altijd gedaan op basis van de standaard ingestelde prestatiecode van de groep. Hierdoor werd soms het verkeerde tarief gehanteerd, wanneer de prestatiecode op patiëntniveau was gewijzigd. Dit hebben we opgelost. Vanaf nu wordt de prestatiecode die staat ingesteld op patiënt niveau gebruikt bij het factureren indien deze afwijkend is van de standaard code van de groep.

Automatisch opstellen hoofd- en subdoelen: Hoofd- en de subdoelen binnen het Behandelplan konden niet meer automatisch worden opgesteld. De oorzaak was dat de NRS en PSK scores vanuit de intake niet werden overgenomen binnen de klinimetrie. Dit hebben we opgelost.

2.17 Week 15

Toegang ‘Acties’ PDCA cyclus. Er zat een bug in de licentie Medewerker, waardoor zij via de startpagina naar de acties binnen het PDCA cyclus konden navigeren. Dit hebben we opgelost. Alleen gebruikers met de licentie Kwaliteitsmanager of Manager (oud prijsbeleid) of de rollen Manager en Praktijkhouder (nieuw prijsbeleid) hebben nu toegang.

Aanpassing totaalscores klinimetrie. De berekening van de totaalscore voor KOOS-PS & KOOS-ADL & HOOS – PS & HOOS – ADL is aangepast. Eerder was dit een optelsom van alle gegeven antwoorden, dit hebben we omgezet naar een juiste score op een schaal van 0-100.

2.18 Week 13

NIEUW Traject details: Originele startdatum toegevoegd. De eerste zichtbare wijziging van onze voorbereiding op de livegang van de nieuwe declaratiestandaard is een feit! De “originele startdatum” wordt ingevuld indien de cliënt al eerder een traject voor dezelfde aandoening is gestart bij een andere praktijk. Deze datum wordt dan gedocumenteerd als alternatieve startdatum van het huidige traject. De aanlevering hiervan is nog niet nodig tot de overgang naar de nieuwe declaratiestandaard, maar gebruikers kunnen deze data vanaf nu wel alvast invullen.

* Update DCSPH codelijst Bekkentherapie. Er misten een aantal diagnosecodes voor de bekkenregio. Deze zijn toegevoegd.

2.19 Week 11

Beveiligingsupdate. We hebben de beveiliging van de afzonderlijke diensten van onze hosting omgeving waar relevante patiëntgegevens verwerkt worden, verder beveiligd. Hierdoor zijn we nog beter in staat om de betreffende gegevens te beschermen en de kans op inbreuken verder te minimaliseren.

Foutmelding versturen PREM. Wanneer binnen het behandeljournaal op de PREM knop werd geklikt verscheen een foutmelding. Dit is opgelost.

Toevoegen patiënten met dubbele BSNs. Ondanks de instelling voor het niet kunnen toevoegen van patiënten met dezelfde BSN nummers, was dit via de +enter methode in de agenda nog wél mogelijk. Dit hebben we opgelost.

PP2.0: NRS & PSK overname intake.
De scores die werden ingevuld voor de NRS en PSK binnen het intakeformulier van PP2.0 werden niet overgenomen in de patiëntenkaart. Dit is opgelost

2.20 Week 7

2FA resetten voor gebruikers. Het was tijdelijk niet mogelijk om de 2FA bij gebruikers te resetten. Dit hebben we opgelost.

2.21 Week 6

CZ NetwerkZorg module: Configuratie per gebruiker. Met de NetwerkZorg module van CZ kan voor een selectie diagnosecodes een extra toeslag worden gedeclareerd. In eerste instantie was dit in de omgeving instellingen in te stellen, maar op aanvraag van CZ is dit gewijzigd. De module dient nu per therapeut (gebruiker) te worden aangezet. Je vindt de instelling bij de basisgegevens van gebruikers.

Let op: Indien de module al aan stond binnen de omgeving, dient dit opnieuw te worden ingesteld voor de gebruikers die een contract voor deze module hebben. De tarieven van behandelingen die nog niet zijn gedeclareerd, kunnen met terugwerkende kracht worden herberekend via de ‘Controleren’ functie op de pagina Afhandelen.

Automatisch invullen Diagnosecode. Bij de selectie van diagnosecodes (positie 1+2 en 3+4) werd de volledige diagnosecode niet meer automatisch ingevuld in het tekstveld eronder. Dit hebben we opgelost.

Wachtwoord vergeten e-mail. De ‘wachtwoord vergeten’ e-mails vanuit het platform kwamen soms niet aan bij de ontvanger. Dit is opgelost.

Gebruikerssessies langer actief. Als je ons platform een tijdje ongebruikt open op je computerscherm laat staan, verloopt je sessie. Je moet dan opnieuw inloggen. Op verzoek van onze klanten hebben we de tijd waarin de gebruikerssessie actief blijft verlengd. Zo hebben therapeuten rustig de tijd om na afronding van hun behandelingen de patiëntdossiers bij te werken.

Klinimetrie: Totaalscores. Bij een aantal meetinstrumenten zijn de totaalscore toegevoegd of verbetert. Het gaat om de ACL-RSI, IKDC, mODI, BCTQ en PRWHE.

Bij deze een overzicht van de inhoud van de release van morgenavond. We doen een uitrol naar zowel productie als staging.

2.22 Week 3

Declaratiebestanden vast in status ‘in gebruik’: Declaratiebestanden in het declaratieoverzicht bleven soms hangen in de status ‘in gebruik’ en konden niet meer worden verstuurd. Dit hebben we opgelost.

Infomedics facturen: De fout zat hem niet in de berekening van het bedrag, maar enkel in de notering van de BTW in het facturatiebestand. Daarnaast gold dit ook alleen voor GLI behandelingen. Infomedics gaf aan dat zij factuurbestanden voor GLI niet konden verwerken tot de notering werd aangepast. Dat hebben we gedaan. Praktijken kunnen hun facturen voor GLI behandelingen opnieuw downloaden en invoeren bij Infomedics.

Nogmaals: De berekening van de bedragen is dus altijd juist geweest. Er zijn geen foutieve bedragen aan patiënten gefactureerd.

Releasenotes 2024

  • Release notes
  • FysioOne
  • 2024

Introductie

In deze release notes lichten wij toe welke functies in 2024 nieuw en verbeterd zijn in SpotOnMedics FysioOne en Intelligence.

Inhoudsopgave

1. Nieuwste release

1.1 Week 51

Geen mail meer bij “overleden patient”
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor er geen e-mail berichten meer verzonden (kunnen) worden aan patiënten welke overleden zijn. Op het moment dat in FysioOne een datum van overlijden wordt ingevuld dan wordt daarnaast ook de optie ‘Facturen versturen via’ aangepast naar ‘post’ indien ’email’ was geselecteerd.

PREM | ZorgkaartNL; Veld HDL-ID toevoegen aan Locaties
Vanaf deze release is het mogelijk om op locatie niveau (via configuratie) een HDL-ID per locatie op te geven. Het HDL-ID wordt vervolgens voor de PREM aanlevering voor Qualizorg (Qualiview) mee gestuurd op het moment dat bij ‘details voor traject’ een locatie opgegeven is.

PREM | ZorgkaartNL; HDL-ID opnemen in XML-bestand
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de PREM aanlevering voor Qualizorg (Qualiview) waardoor het nu mogelijk is om het HDL-ID aan te leveren. Vanaf deze release is het mogelijk om op locatie niveau (via configuratie) een HDL-ID per locatie op te geven. Het HDL-ID wordt vervolgens mee gestuurd op het moment dat bij ‘details voor traject’ een locatie opgegeven is.

Vervolgtraject aanmaken met overnemen van dossier
Er is een aanpassing doorgevoerd waarbij het nu weer mogelijk is om een vervolgtraject aan te maken waarbij je de anamnese overneemt vanuit het vorige dossier. De gegevens ingevuld bij de onderdelen anamnese, onderzoek (specifiek), analyse en behandelplan worden dan overgenomen. Het overnemen van de anamnese is ook mogelijk bij specialisatiekaarten.

Aanpassen Layout van abonnements-vorm geeft foutmelding
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de foutmelding bij het wijzigen van de factuurlayout op de pagina ‘te versturen’ en bij de configuratie van abonnementen niet meer optreedt.

2. Archief

2.1 Week 49

Dossierstructuur niet meer aan te passen na aanmaken van het dossier
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het weer mogelijk is om het dossier te wijzigen via de optie ‘binnenkomst’ bij dossier onderdeel ‘aanmelding’. Hierdoor wijzigt het dossier weer als je kiest voor ‘eenmalig consult’. Indien er bij de omgeving instellingen gekozen is om gebruik te maken van de optie ‘Apart screeningsproces’ dan wijzigt het dossier ook weer wanneer je kiest bij binnenkomst voor ‘DTF’ of ‘DTF + intake/ond.’

Online Inplannen – Afwijkende intake vragenlijst en dossierstructuur
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het online inplannen waardoor nu ook afwijkende (specialisatie) kaarten en intake vragenlijsten welke gekoppeld zijn via de categorie klaar gezet worden bij een eerste afspraak welke is gemaakt via het online inplannen.

2.2 Week 47

Diagnose Code – positie wordt aangepast na selectie bij Diagnose Code – aandoening
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het selecteren of invoeren van de diagnosecode bij ‘details voor traject’. Indien een al ingevoerde diagnosecode via ‘aandoening’ wordt gewijzigd dan wordt dit voortaan ook gewijzigd bij de twee selectielijsten welke boven het invoerveld worden getoond.

Diagnoselijst Ergotherapie updaten
Er is een update doorgevoerd aan de diagnosecode lijsten voor ergotherapie welke te selecteren zijn bij de details voor traject (diagnosecode (pos1+2) en (pos 3+4).

2.3 Week 45

Timeout op wachtlijst bij geschikte therapeuten (specialisaties)
Er is een performance aanpassing doorgevoerd aan de wachtlijst waardoor het tonen van geschikte therapeuten op basis van gekozen categorie nu eerder, en zonder foutmelding, resultaat oplevert.

2.4 Week 43

Ingevoerde diagnosecode wordt niet altijd goed opgeslagen
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het selecteren of invoeren van de diagnosecode bij ‘details voor traject’. Indien een al ingevoerde diagnosecode via het invoerveld wordt gewijzigd dan wordt dit voortaan ook gewijzigd bij de twee selectielijsten welke boven het invoer veld worden getoond.

Overzicht “aantal patiënten per verwijzer”ontbrekende verwijzers
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de management rapportage ‘Patiënten per verwijzer’. In dit overzicht wordt voortaan bij de telling ook rekening gehouden met eigen gemaakte prestatiecodes waarbij een intake prestatiecode is gekozen bij ‘declareren als’.

Score berekening toevoegen bij HHD versie 2
Voor het meetinstrument: Hand-held dynamometer (HHD) versie 2 is de score berekening toegevoegd. Van de 3 metingen links en de 3 metingen rechts wordt als score voortaan het gemiddelde voor links en het gemiddelde voor rechts getoond. Deze score berekening zal ook getoond worden bij eerder afgenomen metingen.

2.5 Week 41

PDCA item zonder verantwoordelijke
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de PDCA cyclus. Het is nu mogelijk om aangemaakte items zonder verantwoordelijke bij de filter mogelijkheid ‘verantwoordelijke’ te selecteren door te kiezen voor — alles –. Voorheen werden items zonder verantwoordelijke namelijk niet getoond in het
overzicht.

CSI afwijkend; traject details vs. agenda-afspraak details
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het weergeven van de indicatiecode bij de agenda details. In de agenda details wordt nu altijd de ingestelde indicatiecode getoond uit de traject details. In enkele situaties werd namelijk een afwijkende indicatiecode getoond in de agenda details.

Locatie aandoening blijft niet onthouden bij aanmaken vervolgtraject
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het aanmaken van een vervolgtraject de locatie aandoening ook overgenomen worden naar het nieuw aangemaakte traject.

MT behandelingen niet altijd boekbaar
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de controles bij de afhandelen pagina waardoor manuele therapie behandelingen welke eerder onterecht niet te boeken waren wegens de melding maximaal 9x manuele therapie nu wel te boeken zijn.

Specialisatiekaart KFT 2.0
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het overnemen van de intake vragenlijst voor de kinderfysiotherapie waardoor enkele gegevens welke eerder niet correct overgenomen werden vanuit het nieuwe patiënten portaal nu wel volledig en correct getoond worden.

2.6 Week 38

Patiëntnummers toekennen bij patiënten met patiëntnummer = 0
Voor de nieuwe declaratie module zal het noodzakelijk zijn dat iedere patiënt een patiëntnummer heeft. In FysioOne was het echter mogelijk om patiënten aan te maken zonder patiëntnummer. Deze functie is vanaf heden niet meer beschikbaar. Daarnaast hebben wij alle patiënten welke nog geen patiëntnummer hadden (=0) een patiëntnummer gegeven.

Afspraak “niet gedeclareerd” staat in agenda log als verwijderd
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor afspraken welke op ‘niet declareren’ worden gezet voortaan in de agenda log in de patiëntenkaart ook het kenmerk ‘afspraak op niet declareren gezet’ krijgen. Voorheen kregen deze afspraken het kenmerk ‘Afspraak verwijderd’.

Scoringspercentage bij het Status overzicht
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het status overzicht. De scoringspercentage regel zal voortaan niet standaard meer getoond worden. Door de percentages niet standaard te laten berekenen voorzien we een performance verbetering voor het status overzicht. De scoringspercentages kunnen nog wel worden berekend door het vinkje ‘Scoringspercentages tonen’ te selecteren. De percentages worden dan berekend voor de actieve selectie en zoals voorheen onderaan het overzicht getoond.

Mergecodes rapportages
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het % teken nu ook gebruikt kan worden in de HTML opmaak voor rapportages mits hier voorafgaand een getal staat (dus 100%).

Tarief prestatiecodes werd automatisch afgerond
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het ingestelde tarief bij prestatiecodes niet meer automatisch wordt afgerond op hele getallen.

Wij adviseren om de prestatiecodes welke in de afgelopen twee weken zijn gewijzigd te controleren. Het kan namelijk zijn dat het ingestelde tarief aangepast is door deze bug. De tarieven werden enkel aangepast op het moment dat er een wijziging doorgevoerd werd aan de prestatiecode. Op het moment dat er door de praktijk in de afgelopen twee weken geen wijzigingen zijn doorgevoerd aan de prestatiecodes dan zijn de tarieven
ook niet aangepast.

Online inplannen
Er zijn enkele kleine bugs opgelost voor het online inplannen. De foutmelding in de online inplan module bij gebruik van de functie ‘direct bevestigen van afspraken in de agenda’ is hiermee opgelost. Daarnaast is er voor deze functie een aanpassing doorgevoerd waardoor nieuwe
behandeltraject via de website voor bestaande patiënten nauwkeurig gekoppeld kunnen worden.

2.7 Week 36

Uitbreiden filter ‘inschrijving vanaf’ tot en met kalenderjaar 2019
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het filter ‘inschrijving vanaf’ op de pagina ‘overzicht cliënten’. Het is nu mogelijk om te filteren op inschrijvingen tot en met maximaal 5 jaar terug, waar dit voorheen mogelijk was tot maximaal 2 kalenderjaren.

Factuur kan niet worden verwerkt bij Verkopen – Te versturen
Er is een aanpassing doorgevoerd voor het verwerken van facturen bij ‘Verkopen – Te versturen’. Door deze aanpassing kunnen facturen weer verwerkt worden.

2.8 Week 35

Performance quick-wins 
Er zijn aanpassingen doorgevoerd aan de gebruikers pagina (configuratie) en de patiëntenkaart ter verbetering van de performance.

Intake vragenlijst – Medisch; Eerdere ziekten/aandoeningen en familiaire klachten
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de fysiotherapie intake vragenlijst. De ingevulde informatie vanuit het tabblad ‘medisch’ in de patiëntenkaart bij de rubrieken ‘Eerdere ziekten/aandoeningen’ en ‘Familiaire ziekten/aandoeningen’ worden nu ook direct getoond bij de overeenkomende vragen in de intake vragenlijst. De eventueel gewijzigde of aangevulde informatie voor deze rubrieken vanuit de intake worden na overnemen ook weer getoond bij het tabblad ‘medisch’.

Aanpassing voor het tonen van conversieID in FysioOne
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor op de plekken waar een cliëntnummer getoond wordt hier ook alleen een cliëntnummer getoond kan worden welke vanuit FysioOne is gegenereerd. In sommige gevallen werd namelijk een cliëntnummer vanuit een vorige EPD systeem getoond.

Excel export bij Te Declareren geeft melding “Fout opgetreden
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het weer mogelijk is om een excel export bestand te genereren op de pagina ‘Te declareren’.

Online Inplannen; Foutieve weergave beschikbaarheid therapeut
Er is een aanpassing doorgevoerd in de module online plannen waardoor bij therapeuten waarbij geen tijden beschikbaar zijn om in te plannen, nu wordt aangegeven dat deze therapeut ‘niet beschikbaar’ is. Daarnaast is er een aanpassing doorgevoerd aan de volgorde van weergave van therapeuten op basis van eerste beschikbaarheid

2.9 Week 33

Lange laadtijd in wachtlijst door auto-save 2.0
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de performance van de wachtlijst. De selectie van de categorie op de wachtlijst wordt niet meer automatisch tussentijds opgeslagen. Hierdoor hoef je als gebruiker niet meer te ‘wachten’ op het opslaan van de categorie om verder te kunnen met de wachtlijst registratie. Na het selecteren van de categorie en eventueel het tonen van de beschikbare therapeuten kan er direct genavigeerd worden naar het tabblad agenda. Waar voorheen het scherm altijd even knipperde (automatisch opslaan) na het selecteren van de categorie zal dit nu dus niet meer aan de orde zijn.

Foutmelding bij uploaden verwijzing (bestand) via +/enter methode
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor je bij het uploaden van een verwijzing bij de registratie van een patiënt via de +/enter methode geen foutmelding meer krijgt.

De dropdown lijst ‘categorie’ bevat geen data bij diverse mangement rapportage grafieken
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij enkele grafieken onder ‘management rapportages’ de selectielijst voor ‘categorie’ weer gevuld is met data. Hierdoor kan er bijvoorbeeld bij de grafiek ‘inschrijvingen’ weer gefilterd worden op ‘categorie’.

Vraag 1a en 1b kunnen bij het inzien van een ingevulde intake vragenlijst gewijzigd worden
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor het nu niet meer mogelijk is om bij het inzien van de intake vragenlijst vanuit het nieuwe patiëntenportaal de eerste twee vragen te wijzigen. De overige vragen konden bij het inzien al niet meer gewijzigd worden.

Tekst wordt afgekapt bij polisinformatie
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij de polis informatie nu meer informatie wordt getoond omdat deze nu niet meer op 255 karakters wordt afgekapt maar op 400.

2.10 Week 31

Verjaardagen-overzicht in cliëntenlijst
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor je nu in het ‘overzicht cliënten’ kan filteren op ‘verjaardagen’. Door het vinkje te selecteren bij ‘Verjaardagen’ selecteer je de cliënten met een verjaardag in de huidige en de daaropvolgende week (op basis van weeknummer).

BIG nummer van Externe Relaties
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor nu ook het BIG nummer ingevoerd kan worden bij Externe Relaties. Dit betreft enkel een registratie van het BIG nummer en heeft geen verdere functionaliteit in FysioOne.

Behandelingen CZ dichtgezet zonder factuur(nummer)
Behandelingen (van CZ) zonder diagnosecode gaven een foutmelding op het moment dat je deze wilde doorzetten vanaf de pagina Te Declareren. Door de foutmelding kregen behandelingen die al in het proces waren opgepakt de status “afgehandeld” terwijl er nog geen factuurnummer was aangemaakt. Hier is een aanpassing voor doorgevoerd.

‘Steep ramp’ score berekening
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het meetinstrument ‘Steep ramp test 25 watt (diabetes)’ nu een score berekening is toegevoegd.

Baliefactuur problemen
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de foutmelding en het genereren van foutieve nota’s bij baliefacturen is opgelost.

Foutmelding bij excel uitdraai van Management rapportage – Populatie
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de output van de management rapportage – Populatie weer naar Excel geëxporteerd kan worden.

Foutmelding bij de PSK grafiek bij onderdeel klinimetrie in dossier
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de enkele foutmelding bij de grafieken in het dossier bij ‘klinimetrie’ zijn opgelost. De gegevens worden nu weer correct getoond in de grafieken.

Foutmelding bij de PSK in het nieuwe patiënten portaal
Er is een aanpassing doorgevoerd aan het nieuwe patiëntenportaal waardoor er nu geen foutmelding meer optreed bij de invoer van de PSK in de intake vragenlijst of het opnieuw raadplegen van de intake vragenlijst.

Boek Alles knop: Validatie op adresgegevens patiënt
De Boek Alles knop op de pagina Afhandelen controleerde niet op de volledigheid van de adresgegevens in de patiëntenkaart. Hierdoor bleven behandelingen nog weleens bij Te Declareren staan, omdat zij daar vervolgens werden geblokkeerd. Declareren zonder adresgegevens is immers niet mogelijk.
Dit hebben we opgelost; behandelingen van patiënten met onvolledige adresgegevens blijven nu bij Afhandelen staan. De Boek Alles knop zet ze niet meer door.

2.11 Week 29

CC functionaliteit verwijderen bij Zorgmail rapportages
Omdat Zorgmail de functionaliteit van ‘CC’ bij het versturen van e-mails niet ondersteunt is er een aanpassing doorgevoerd in FysioOne waardoor de optie om een CC te selecteren bij het versturen van een rapportage niet meer beschikbaar is.

Foutmelding bij LDF/LDK “probleem met de software geconstateerd”
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de problemen met de aanlevering aan de LDF en de LDK zijn opgelost.

Dubbele polisinfo bij enkele cliënten
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor de polis informatie in de patiëntenkaart niet meer dubbel wordt getoond. Bij enkele polissen was dit namelijk het geval.

Totaal score bij NDI/ QBPDS leeg ipv 0-waarde
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij o.a. de klinimetrie items NDI en SBPDS bij een totaal score van ‘0’ deze score ook daadwerkelijk getoond wordt. Voorheen werd een score van ‘0’ niet getoond.

Verwijderen van berichten (intern + zorgmail)
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor gebruikers met de rol management en kwaliteitsmanager nu de mogelijkheid hebben om interne berichten en zorgmail berichten, welke nog niet gekoppeld zijn, te verwijderen. De berichten kunnen worden verwijderd door op het kruisje te klikken bij ‘acties’.

Extra velden praktijkinformatie voor op de restitutie nota
Er is een aanpassing doorgevoerd in FysioOne ter voorbereiding op de nieuwe Generieke Declaratie Standaard (GDS). Bij de basisgegevens en omgeving instellingen (configuratie) zijn extra velden toegevoegd om praktijkinformatie in te vullen voor op de restitutie nota. Op dit moment is er echter nog geen actie noodzakelijk vanuit de praktijk.

2.12 Week 27

Adresgegevens; Toevoegen landen EU
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de land selectie bij de basisinfo van de cliënt. De lijst met landen waaruit gekozen kan worden is uitgebreid. Daarnaast is de selectie uitgebreid met een zoekfunctie.

Knop “Boek ALLES” werkt soms niet bij Afhandelen/ Retouren
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor ergotherapie behandelingen welke onder ‘afhandelen’ op regel niveau een ‘boek’ knop hebben nu ook via de knop ‘boek alles’ door geboekt kunnen worden naar ‘te declareren’.

2.13 Week 25

Geen selectie mogelijk bij +/enter methode o.b.v. geboortedatum 2.0
Er is een aanpassing doorgevoerd aan de wachtlijst registratie via de +/enter methode. Hierdoor is het weer mogelijk om een bestaande cliënt op te zoeken op basis van de geboortedatum van de cliënt. Als echter het BSN nummer al bekend is dan was het niet mogelijk om een agenda afspraak in te plannen. Het systeem gaf dan de melding ‘BSN is al bekend. Selecteer cliënt’. Deze selectie kon niet worden gemaakt.

Meerdere declaratiebatches bij Facturen (Verkopen)
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het definitief aanmaken van concept facturen via e-mailen voorkomen wordt dat er meerdere batchbestanden opgestart worden. Dit resulteerde namelijk eerder in eventuele ontbrekende of overschreven factuurnummers.

Infomedics 98-record wordt niet geactiveerd
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor bij het declareren van eigen gemaakte prestatiecodes aan Infomedics het 98-record nu weer wordt geactiveerd. 98-record werd voorheen door SpotOnMedics handmatig geactiveerd. De aanpassing zorgt ervoor dat dit automatisch gebeurt wanneer je bij de instellingen ‘infomedics’ selecteert bij facturen aan cliënten.

Facturen aan Externe Relatie; Pagina loopt vast bij selecteren client
Er is een aanpassing doorgevoerd waardoor FysioOne niet meer vastloopt bij het selecteren van een patiënt bij het aanmaken van facturen aan externe relaties.

2.14 Week 21

Nieuw item in trajectdetails: Lichaamslocatie van diagnoses.
Binnen de nieuwe declaratiestandaard is het voor een selectie diagnosecodes verplicht om de locatie op het lichaam te noteren (links, rechts of beide). Dit veld is toegevoegd aan de trajectdetails en de locatie kan worden aangegeven door op het bolletje te klikken. Het item verschijnt alleen bij diagnosecodes waarbij het ingevuld moet worden. In het scherm Afhandelen worden de behandelingen op dit veld ook gecontroleerd. Als het veld niet is ingevuld bij diagnosecodes waar dit verplicht is, verschijnt er een stopbordje. Wij willen u vriendelijk verzoeken om uw therapeuten de komende dagen te vragen om de behandelingen die al klaar staan bij  Afhandelen aan te vullen met deze informatie, zodat de behandelingen gedeclareerd kunnen worden. Hoewel zorgverzekeraars op dit moment dit veld nog niet verplicht stellen, zullen zij dit op korte termijn wel gaan invoeren. Daarom hebben wij besloten om deze aanpassing tijdig door te voeren in FysioOne.

2.15 Week 19

Nieuwe configuratie: Zorgaanbieder soort. In voorbereiding op de livegang van de nieuwe declaratiestandaard is per omgeving nu ook de ‘Zorgaanbieder soort’ ingesteld (Praktijk of Instelling). Voor bestaande klanten vullen wij dit veld – zowel op omgeving- als bedrijfsniveau – in op basis van de AGB code. Bij het configureren van omgevingen voor nieuwe klanten moet dit worden meegenomen in het implementatieproces.

Foutmelding bij batches facturen versturen. Bij het versturen van een grotere batch facturen liep het proces vast en er verscheen een foutmelding. Dit hebben we opgelost. 

DCSPH codelijst: Aanpassing diagnosecode reuma. Onlangs is er een wijziging doorgevoerd in de Vektis standaard voor diagnosecode reumatoïde artritis (9390): Deze kan nu naast indicatiecode 009 ook gecombineerd worden met 001 en 008.

2.16 Week 17

Externe nota’s: Prestatiecodes voor groepsbehandelingen. Declaraties van groepsbehandelingen via een externe nota, werden altijd gedaan op basis van de standaard ingestelde prestatiecode van de groep. Hierdoor werd soms het verkeerde tarief gehanteerd, wanneer de prestatiecode op patiëntniveau was gewijzigd. Dit hebben we opgelost. Vanaf nu wordt de prestatiecode die staat ingesteld op patiënt niveau gebruikt bij het factureren indien deze afwijkend is van de standaard code van de groep.

Automatisch opstellen hoofd- en subdoelen: Hoofd- en de subdoelen binnen het Behandelplan konden niet meer automatisch worden opgesteld. De oorzaak was dat de NRS en PSK scores vanuit de intake niet werden overgenomen binnen de klinimetrie. Dit hebben we opgelost.

2.17 Week 15

Toegang ‘Acties’ PDCA cyclus. Er zat een bug in de licentie Medewerker, waardoor zij via de startpagina naar de acties binnen het PDCA cyclus konden navigeren. Dit hebben we opgelost. Alleen gebruikers met de licentie Kwaliteitsmanager of Manager (oud prijsbeleid) of de rollen Manager en Praktijkhouder (nieuw prijsbeleid) hebben nu toegang.

Aanpassing totaalscores klinimetrie. De berekening van de totaalscore voor KOOS-PS & KOOS-ADL & HOOS – PS & HOOS – ADL is aangepast. Eerder was dit een optelsom van alle gegeven antwoorden, dit hebben we omgezet naar een juiste score op een schaal van 0-100.

2.18 Week 13

NIEUW Traject details: Originele startdatum toegevoegd. De eerste zichtbare wijziging van onze voorbereiding op de livegang van de nieuwe declaratiestandaard is een feit! De “originele startdatum” wordt ingevuld indien de cliënt al eerder een traject voor dezelfde aandoening is gestart bij een andere praktijk. Deze datum wordt dan gedocumenteerd als alternatieve startdatum van het huidige traject. De aanlevering hiervan is nog niet nodig tot de overgang naar de nieuwe declaratiestandaard, maar gebruikers kunnen deze data vanaf nu wel alvast invullen.

* Update DCSPH codelijst Bekkentherapie. Er misten een aantal diagnosecodes voor de bekkenregio. Deze zijn toegevoegd.

2.19 Week 11

Beveiligingsupdate. We hebben de beveiliging van de afzonderlijke diensten van onze hosting omgeving waar relevante patiëntgegevens verwerkt worden, verder beveiligd. Hierdoor zijn we nog beter in staat om de betreffende gegevens te beschermen en de kans op inbreuken verder te minimaliseren.

Foutmelding versturen PREM. Wanneer binnen het behandeljournaal op de PREM knop werd geklikt verscheen een foutmelding. Dit is opgelost.

Toevoegen patiënten met dubbele BSNs. Ondanks de instelling voor het niet kunnen toevoegen van patiënten met dezelfde BSN nummers, was dit via de +enter methode in de agenda nog wél mogelijk. Dit hebben we opgelost.

PP2.0: NRS & PSK overname intake.
De scores die werden ingevuld voor de NRS en PSK binnen het intakeformulier van PP2.0 werden niet overgenomen in de patiëntenkaart. Dit is opgelost

2.20 Week 7

2FA resetten voor gebruikers. Het was tijdelijk niet mogelijk om de 2FA bij gebruikers te resetten. Dit hebben we opgelost.

2.21 Week 6

CZ NetwerkZorg module: Configuratie per gebruiker. Met de NetwerkZorg module van CZ kan voor een selectie diagnosecodes een extra toeslag worden gedeclareerd. In eerste instantie was dit in de omgeving instellingen in te stellen, maar op aanvraag van CZ is dit gewijzigd. De module dient nu per therapeut (gebruiker) te worden aangezet. Je vindt de instelling bij de basisgegevens van gebruikers.

Let op: Indien de module al aan stond binnen de omgeving, dient dit opnieuw te worden ingesteld voor de gebruikers die een contract voor deze module hebben. De tarieven van behandelingen die nog niet zijn gedeclareerd, kunnen met terugwerkende kracht worden herberekend via de ‘Controleren’ functie op de pagina Afhandelen.

Automatisch invullen Diagnosecode. Bij de selectie van diagnosecodes (positie 1+2 en 3+4) werd de volledige diagnosecode niet meer automatisch ingevuld in het tekstveld eronder. Dit hebben we opgelost.

Wachtwoord vergeten e-mail. De ‘wachtwoord vergeten’ e-mails vanuit het platform kwamen soms niet aan bij de ontvanger. Dit is opgelost.

Gebruikerssessies langer actief. Als je ons platform een tijdje ongebruikt open op je computerscherm laat staan, verloopt je sessie. Je moet dan opnieuw inloggen. Op verzoek van onze klanten hebben we de tijd waarin de gebruikerssessie actief blijft verlengd. Zo hebben therapeuten rustig de tijd om na afronding van hun behandelingen de patiëntdossiers bij te werken.

Klinimetrie: Totaalscores. Bij een aantal meetinstrumenten zijn de totaalscore toegevoegd of verbetert. Het gaat om de ACL-RSI, IKDC, mODI, BCTQ en PRWHE.

Bij deze een overzicht van de inhoud van de release van morgenavond. We doen een uitrol naar zowel productie als staging.

2.22 Week 3

Declaratiebestanden vast in status ‘in gebruik’: Declaratiebestanden in het declaratieoverzicht bleven soms hangen in de status ‘in gebruik’ en konden niet meer worden verstuurd. Dit hebben we opgelost.

Infomedics facturen: De fout zat hem niet in de berekening van het bedrag, maar enkel in de notering van de BTW in het facturatiebestand. Daarnaast gold dit ook alleen voor GLI behandelingen. Infomedics gaf aan dat zij factuurbestanden voor GLI niet konden verwerken tot de notering werd aangepast. Dat hebben we gedaan. Praktijken kunnen hun facturen voor GLI behandelingen opnieuw downloaden en invoeren bij Infomedics.

Nogmaals: De berekening van de bedragen is dus altijd juist geweest. Er zijn geen foutieve bedragen aan patiënten gefactureerd.