Releasenote
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Nieuwste release

1.1 Week 51

Losse verkoop factureren: Het proces van het uitsturen van losse verkoop facturen liep niet goed. De facturen konden vanuit het patiëntendossier niet worden doorgezet naar ‘Te versturen’. Dit is opgelost.

Verbetering in opstellen relatie nota’s: Bij het opslaan van een relatie nota werd het veld waarin een patiënt stond geselecteerd weer leeggehaald. Als gevolg werd bij het nogmaals opslaan van de nota de patiëntnaam van de nota afgehaald. Dit hebben we opgelost; de geselecteerde patiënt blijft nu staan. 

Onterecht verplaatsen van een afspraak: De knop voor het verplaatsen van een afspraak was soms onterecht zichtbaar bij het inplannen van een nieuwe patiëntafspraak. Wanneer er op deze knop werd geklikt, werd de afspraak vervolgens onder de verkeerde patiëntnaam in de agenda en logs geplaatst. De oorzaak is dat in sommige gevallen een eerder geselecteerde patiënt (met een al bestaande afspraak) door het systeem wordt onthouden, waardoor de optie tot het verplaatsen van de afspraak wordt getoond. Dit hebben we opgelost; we tonen de knop niet meer op het moment dat ‘op de achtergrond’ een andere patiënt is geselecteerd dan degene waarvoor een afspraak wordt ingepland.

2. Archief

2.1 Week 49

Management rapportage: Gemiddelde per aandoening. Het excel bestand dat hier kan worden uitgedraaid bevatte niet alle data zoals getoond op de pagina binnen het platform. Dit hebben we opgelost.

COV-Alles inactief in januari. De gehele maand januari is de COV-Alles knop op de Afhandelen pagina inactief. De knop blijft wel zichtbaar, maar plaatst geen nieuwe polisinformatie in de patiëntenkaarten. Reden hiervoor is dat Fysiovergoedingen in deze periode nog niet alle nieuwe polisinformatie aanlevert. Voorgaande jaren had dit als gevolg dat – wanneer de COV-Alles check werd uitgevoerd – de polisinformatie van patiënten werd leeggehaald en behandelingen niet konden worden gedeclareerd. Dit willen we zoveel als mogelijk voorkomen. De COV-check binnen de patiëntenkaart zelf blijft wel actief. 

Omgeving instelling: Categorie verplicht. Een nieuwe omgeving instelling waarmee de selectie van een categorie binnen trajecten verplicht kan worden gemaakt. Deze staat standaard uit. Op de Kennisbank zal een korte handleiding worden geplaatst – deze wordt op een later moment met jullie gedeeld.

2.2 Week 43

Uitbreiding foutmeldingen voor facturen met betaallink: als het versturen van facturen met betaalwijze ‘iDeal’ mislukt vanwege een foutieve configuratie in FysioOne of Mollie, geven we hier nu melding van. Hiermee maken we onze foutmeldingen duidelijker, zodat gebruikers weten welke actie(s) zij moeten ondernemen om de facturen per e-mail te kunnen versturen.

Patiëntenportaal 2.0: dossiers inzien en downloaden. Vanaf nu is het mogelijk om meerdere dossiers zichtbaar te maken binnen het nieuwe patiëntenportaal. Deze dossiers kunnen door patiënten worden ingezien en als PDF bestand worden gedownload. 

Verbetering van de basisstructuur: het portaal is weer klaar voor doorontwikkeling.

Intake vragenlijsten aangevuld: ontbrekende vragen (operaties, medicatie, trauma’s, motoriek kind en hulpmiddelen) hebben we toegevoegd.

2.3 Week 41

LDF/LDO/LDK configuratie: De configuratie voor LDF, LDO en LDK gaf een foutmelding. Dit hebben we opgelost.

LDF aanlevering: Vektis prestatiecodes. In sommige gevallen werden zelf-geconfigureerde prestatiecodes meegestuurd naar LDF. Dit is niet de bedoeling en hebben we aangepast, zodat alleen prestatiecodes uit de Vektis standaard worden aangeleverd.

Management Rapportage ‘Gemiddelde per diagnosecode’: In de rapportage ‘Gemiddelde per diagnosecode’ werden behandelingen die gemarkeerd staan als ‘gratis’ niet meegeteld. Dit hebben we opgelost.

2.4 Week 39

Behandeljournaal: Foutmelding bij zorgplan. Het gebruik van zorgplannen binnen het behandeljournaal gaf een foutmelding. Dit is opgelost. 

CCQ totaalscore berekening: De scoreberekening van de totaalscore is aangepast: in plaats van het gemiddelde van alle subcategorieën, wordt nu het gemiddelde van alle vragen gezamenlijk berekend.

Totaal aantal behandelingen: Telling aangepast. ‘Behandelingen elders’ werden niet meegeteld met het totaal aantal behandelingen. Hierdoor werden meldingen over het behalen van het maximum aantal verzekerde behandelingen niet op het juiste moment getoond. Dit hebben we opgelost.

Nota’s per relatie: Performance verbetert. In omgevingen met veel patiënten, reageerde de pagina voor het uitdraaien van nota’s per relatie erg traag. We hebben een verbetering doorgevoerd in de dropdown waarin een patiënt wordt geselecteerd, zodat de performance verbetert.

2.5 Week 38

+ Enter methode gerepareerd: In de agenda konden via de + enter methode geen afspraken meer worden ingepland. We zijn nog bezig met het testen om te bepalen of de fix die we hiervoor hebben gemaakt live kan worden gezet.

Behandelgroepen wijzigen: Bij het doorvoeren van een wijziging in een reeds ingeplande behandelgroep werd de groep voor de eerstvolgende week uit de agenda gehaald. Dit hebben we opgelost.

Diëtetiek diagnosecodelijst beschikbaar: Voor de categorie diëtetiek werden binnen de velden diagnosecode (pos1+2) en diagnosecode (pos3+4) niet de juiste diagnosecodes getoond. Deze (vektis) codelijst is nu wel beschikbaar.

Diëtetiek CSI code weergave: De CSI code voor diëtetiek werd op sommige plekken binnen het declaratieproces verkeerd weergeven. Dit hebben we opgelost.

Configuratie Rapportages: Overzicht merge codes, De lijst van merge codes bij de configuratie van rapportages was verouderd. We hebben deze vervangen met een link naar onze Kennisbank, waarin de beschikbare merge codes worden bijgehouden.

Klinimetrie: CST-20 totaalscore toegevoegd: Voorheen werden enkel de scores per vraag getoond. Hier hebben we nu ook een totaalscore aan toegevoegd.

Gebruikers ‘uit dienst’ onzichtbaar: Gebruikers die als ‘uit dienst’ staan ingesteld, zijn nu niet meer beschikbaar als selectie bij het inplannen van patiënt afspraken.

Mobiele agenda: Uploaden documenten. We hebben de upload-functionaliteit in de mobiele agenda gerepareerd: verschillende bestandstypen kunnen weer worden geüpload en vervolgens in het documenten tabblad binnen de patiëntenkaart ingezien.

2.6 Week 34

Performance Exact Online, AFAS en Twinfield (csv)
De pagina’s voor het uitdraaien van csv-bestanden voor de boekhouding zijn in sommige omgevingen erg traag, omdat er data van vele jaren op staat. Ter verbering van de performance, hebben we een filter toegevoegd die de reeds aangemaakte csv-bestanden toont op basis van jaartal. Hierdoor hoeft er minder data te worden geladen en is de pagina sneller. Klanten hebben nog steeds toegang tot al hun bestanden.

Screenshot uit een demo omgeving

Uitbreiding SLIM EPD (voor de GLI)
Voor de implementatie van de nieuwe GLI kaart, voegen we een nieuw veldtype toe aan het SLIM EPD: de multiselect. Dit veldtype, voor het selecteren van meerdere antwoorden, is straks beschikbaar in het configuratie onderdeel ‘SLIM EPD Rubrieken’.

Zorgplan voor Fit4Surgery “Chronisch ZorgNet”
Het zorgplan voor Fit4Surgery ‘Chronisch ZorgNet’ is beschikbaar.

2.7 Week 32

Standaard betaalwijze default op ‘bankoverschrijving’
Het is sinds kort mogelijk om binnen de omgeving instellingen een standaard betaalwijze in te stellen (voor abonnementen en andere facturen). Deze stond standaard ingesteld op de betaalwijze ‘iDeal’, maar aangezien niet alle omgevingen een Mollie koppeling hebben is dat onhandig. Op verzoek van onze klanten hebben we deze default waarde daarom aangepast naar ‘bankoverschrijving’. Indien gewenst kan deze weer worden aangepast naar één van de andere beschikbare betaalwijzen. Configuratie – Algemeen – Omgeving instellingen – Facturatie.

Zichtbaarheid CSI codes Diëtetiek & Ergotherapie
Bij retouren waren de CSI codes voor Diëtetiek en Ergotherapie niet zichtbaar binnen de afspraak details. Dit hebben we opgelost.

Omgeving instellingen: Foutmelding bij opslaan
De opslaan knop bij de tab Facturatie binnen omgeving instellingen gaf een foutmelding. Dit is opgelost.

Foutmeldingen uploaden documenten
Op de volgende plekken hebben we foutmeldingen bij het uploaden van bestanden opgelost:
De wachtlijst (documenten toevoegen aan nieuwe patiënten)
Kwaliteitshandboek (documenten toevoegen)
Portal documenten (documenten tonen in het patiëntenportaal)
E-mail sjablonen (bijlagen toevoegen)

NAW gegevens verwijderd na +enter methode
Wanneer voor een bestaande patiënt via de +enter methode in de agenda een nieuwe afspraak werd ingepland, werden de NAW gegevens uit de betreffende patiëntenkaart gehaald. Dit is opgelost.

Diagnosecode Bekken ook toestaan icm CSI 008 Volwassenen
Voor de diagnosecode 6489 is nu ook het gebruik van de CSI code 008 voor volwassenen toegestaan.

Voorbereidingen Zorgtopics zorgplannen (alleen voor gebruikers FysioTopics)
Ter voorbereiding op het gebruik van de zorgplannen van Zorgtopics zijn er nieuwe categorieën aangemaakt. Deze 8 categorieën zijn nu zichtbaar in uw omgeving (dit is enkel het geval voor FysioTopics gebruikers!). Het is mogelijk om deze categorieën te gebruiken, let op hier zit een standaard klinimetrie set aan gekoppeld. Indien u de Zorgtopics categorieën nog niet wilt gebruiken, kunt u deze negeren of inactiveren. Inactiveren doet u via naar configuratie – declareren – categorieën; zoek op “Zorgtopics” en druk op het groene vinkje om de categorie uit te schakelen. U krijgt bericht wanneer de zorgplannen live gaan, u dient de categorieën daarna weer te activeren.

2.8 Week 30

Afspraakbevestiging behandelgroepen
In de afspraakbevestiging e-mails van behandelgroepen werd de locatie in meervoud getoond. Dit is opgelost.

Zichtbaarheid CSI code bij retouren
De CSI codes werden niet getoond in het overzicht van ‘Af te handelen retouren’. Dit is opgelost.

2.9 Week 28

Standaard betaalwijze instellen.
Voor iedere omgeving in FysioOne kan vanaf nu een standaard betaalwijze worden ingesteld die automatisch aan nieuwe cliënten wordt gekoppeld. Deze instelling is beschikbaar via Configuratie > Omgeving instellingen > Facturatie > ‘Standaard betaalwijze facturen’ & ‘Standaard betaalwijze abonnementen’.

PDCA cyclus – automatische e-mails
Wanneer de kwaliteitsmanager binnen de PDCA cyclus iemand als verantwoordelijke aanstelt voor het afhandelen van een kwaliteitsitem, ontvangt deze persoon hier nu automatisch een melding van. We hebben twee e-mail sjablonen toegevoegd (en als default ingesteld voor alle omgevingen):
1) Nieuw kwaliteitsitem: verstuurd op het moment dat iemand als verantwoordelijke wordt toegewezen, gericht aan de verantwoordelijke.
2) Wijziging in kwaliteitsitem: verstuurd op het moment dat de verantwoordelijke of de deadline wijzigt, gericht aan zowel de nieuwe als de vorige verantwoordelijke indien van toepassing.

Aftiteling e-mail verdwijnt na opslaan
In de ”Email instellingen’ werd na het klikken op de Opslaan knop de aftiteling verwijderd. Dit hebben we opgelost.
Online inplannen – direct dossier gekoppeld
Bij het inplannen van een nieuwe afspraak via Online inplannen wordt naast een nieuw traject nu ook direct een dossier gekoppeld aan de patiëntenkaart. Dit hoeft de therapeut dan niet meer te doen.

Betalingen via Mollie boeken in Twinfield
In Twinfield konden Mollie betalingen niet worden ingelezen, waardoor deze niet gematched konden worden aan de facturen. Dit hebben we opgelost door de omschrijving die in de betaling wordt meegenomen te verkorten naar alleen het factuurnummer. Deze verkorte omschrijving wordt nu getoond in Twinfield en op basis hiervan kunnen de betalingen met de juiste nota worden gelinkt.

LDO/LDK voor de maand juni
Wegens een foutmelding kon de data van de maand juni niet worden verstuurd. De foutmelding hebben we opgelost, zodat na de release de data alsnog (handmatig) kan worden uitgestuurd.

 

2.10 Week 26

LDF/LDK/LDO versturen voor de maand mei
De data van mei 2023 is helaas niet verstuurd. We hebben een oplossing geïmplementeerd die dit op de dag na de release (donderdag) alsnog doet. Daarnaast werken we aan een duurzame oplossing die voorkomt dat dit vaker voor kan komen.

Patiëntenportaal 2.0 tonen van een dossier
Bij het tonen van een dossier in het Patiëntenportaal werd automatisch alleen het laatst aangemaakte dossier getoond. Dit hebben we opgelost; nu is het dossier dat in de patiëntenkaart is aangevinkt zichtbaar. Let wel: Er kan slechts één dossier in het portaal worden weergegeven. Als meerdere dossiers zijn aangevinkt, dan is alleen het meest recente dossier zichtbaar.

Verbetering foutmeldingen iDEAL 
Wanneer facturen met betaalwijze iDeal niet kunnen worden verstuurd, werd tot op heden een algemene foutmelding getoond. Deze hebben we verbeterd:
1) Als er facturen in de selectie zitten van een bedrijf waar geen actieve Mollie-koppeling voor aanwezig is, dan wordt dit vermeld en een lijst van de desbetreffende facturen (met de naam van het bedrijf) weergegeven.
2) Indien het gaat om een andere fout, die Mollie niet verder specificeert, dan wordt de algemene foutmelding weergegeven, maar ook met een lijst van de facturen die niet verzonden konden worden.
3) Facturen in de selectie die kunnen worden verstuurd, worden vanaf nu te allen tijde uitgestuurd. Ook als dit voor een ander deel van de facturen in de selectie niet mogelijk is.

2.11 Week 24

Verbeteringen Patiëntenportaal 2.0
De activatie- en wachtwoordreset e-mail worden nu ook vanuit het ingestelde praktijkdomein verstuurd.

Wanneer de voornaam van een patiënt wordt gewijzigd in de basisinfo, wordt deze nu overal goed doorgevoerd. Eerder bleef de oude naam nog staan in bijvoorbeeld de wachtwoordreset e-mail.

Management Rapportages
In de rapportage ‘Zittingen per therapeut’ hebben we het jaartal-filter aangepast. Vanaf nu kan op alle jaren waarvoor er data in de omgeving beschikbaar is een rapport worden gemaakt.

Yuki
Bij de aanlevering van de adresgegevens van patiënten vanuit FysioOne ontbrak een spatie tussen het huisnummer en de toevoeging. Hierdoor kwam post soms retour. Dit is opgelost.

Klinimetrie
De totaalscore van de FSS vragenlijst was voorheen een optelsom van alle gegeven antwoorden. Dit hebben we aangepast: Nu wordt het totaal gedeeld door het aantal vragen, zodat het gemiddelde wordt weergegeven.

2.12 Week 22

Betaallink/Mollie
Notanummers meesturen naar boekhouding. Notanummers werden bij het gebruik van de betaallink niet meegestuurd met de betaling, waardoor de betalingen in boekhoudingssystemen niet eenvoudig aan de juiste nota’s konden worden gekoppeld. Dit is opgelost.

Twinfield Incasso machtigingsdatum
De ‘incasso machtigingsdatum’, die bij de basisinfo van patiënten wordt ingevuld, verschijnt vanaf nu op de abonnementsfacturen in Twinfield.

Patiëntenportaal 2.0
We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd in het Patiëntenportaal 2.0.

Nieuwe functionaliteiten

Nieuwsberichten: het is mogelijk om nieuwsberichten te publiceren naar het patiëntenportaal.

Behandelgroepen: het is mogelijk voor patiënten om zich aan- en af te melden voor behandelgroepen (mits ingesteld in de configuratie).

Verbeteringen
Afspraken die gepland staan voor vandaag worden nu getoond in het Afsprakenoverzicht.

Diverse lay-out wijzigingen in de weergave van de intakevragenlijsten.

Geüploade documenten in FysioOne worden juist getoond onder de tab Documenten.

Geplande afspraken zijn altijd zichtbaar in het portaal, ook als er geen gebruik wordt gemaakt van Online Inplannen.

Gebruikers met een Management licentie kunnen alle teksten in de configuratie nu aanpassen. Deze teksten kunnen nu ook worden gewijzigd zonder hiervoor opnieuw een logo te uploaden.

2.13 Week 20

Zichtbaarheid merge code ‘betaallink’
Met de introductie van iDeal werd de merge code van de betaallink (%betaallink%) ook in facturatie e-mails van andere betaalwijzen getoond. Dit is nu opgelost; wanneer een andere betaalwijze dan iDeal staat ingesteld, is de merge code niet zichtbaar.

Filtering bij het e-mailen van facturen
Bij het versturen van facturen per e-mail leverde het filter ‘alle layouts’ geen resultaten op. Dit is opgelost.

Aanpassing zorgverzekeringscheck bij chronische indicatiecodes
Bij Afhandelen wordt voor indicatiecodes 008 en 009 vanaf nu gecheckt op de aanvullende verzekering (in plaats van de basisverzekering) van een patiënt. Dit is gewijzigd omdat behandelingen met deze chronische indicatiecodes onterecht werden tegengehouden met de melding dat de patiënt niet verzekerd was (obv zijn/haar basisverzekering).

2.14 Week 18

Klinimetrie: extra resultaten zichtbaar
Voor een aantal klinimetrie vragenlijsten zijn resultaten toegevoegd:

KOOS 2: De totaalscore, berekend op basis van de categorie scores, wordt nu weergegeven

OMA/OMB 4 & OMA/OMB 10: De inhoud per mL wordt nu weergegeven

Squat: Het verschil tussen ‘aangedaan’ en ‘niet aangedaan’ wordt nu weergegeven

Nieuwe Zorgplannen
Onze Zorgplannen zijn aangevuld en vanaf heden te vinden in de configuratie van jouw praktijkomgeving in FysioOne.

Let op nieuwe Zorgplannen moeten eerst als ‘beschikbaar’ worden ingesteld door een gebruiker binnen de praktijk met een Management of Kwaliteitsmanager Licentie, voordat deze in het EPD kunnen worden gebruikt.

Categorieën Zorg1 als specialisatie
De Zorg1 categorieën die in de beheeromgeving als beschikbaar staan ingesteld, waren bij aangesloten (keten)praktijken niet zichtbaar als te koppelen specialisaties voor therapeuten. Hierdoor konden deze specialisaties bijvoorbeeld niet worden getoond in de Online Inplannen module. Dit is opgelost.

Managementrapportage
Behandelgemiddelden per diagnosecode. In het Behandelgemiddelden overzicht kon geen data worden opgevraagd op basis van specifieke diagnosecodes. Dit is nu opgelost.

2.15 Week 15

Om het betalen van facturen voor patienten sneller, veiliger en eenvoudiger te maken, hebben we een koppeling gerealiseerd met betaalprovider Mollie. Dit maakt het mogelijk om een betaallink in e-mails toe te voegen, waarmee betalingen direct kunnen worden afgehandeld via bijvoorbeeld iDEAL of Paypal. De functie is vanaf nu voor iedereen kosteloos beschikbaar.

In FysioOne hebben we alles al voor je klaargezet. Het enige wat je als praktijk moet doen is een account aanmaken bij Mollie en je kunt meteen aan de slag! In de handleiding op de SpotOnMedics Academy staat alles over het gebruik van de nieuwe Mollie functie.

Release notes 2023

  • Release notes
  • FysioOne
  • 2023

Introductie

In deze release notes lichten wij toe welke functies in 2023 nieuw en verbeterd zijn in SpotOnMedics FysioOne en Intelligence.

Inhoudsopgave

1. Nieuwste release

1.1 Week 51

Losse verkoop factureren: Het proces van het uitsturen van losse verkoop facturen liep niet goed. De facturen konden vanuit het patiëntendossier niet worden doorgezet naar ‘Te versturen’. Dit is opgelost.

Verbetering in opstellen relatie nota’s: Bij het opslaan van een relatie nota werd het veld waarin een patiënt stond geselecteerd weer leeggehaald. Als gevolg werd bij het nogmaals opslaan van de nota de patiëntnaam van de nota afgehaald. Dit hebben we opgelost; de geselecteerde patiënt blijft nu staan. 

Onterecht verplaatsen van een afspraak: De knop voor het verplaatsen van een afspraak was soms onterecht zichtbaar bij het inplannen van een nieuwe patiëntafspraak. Wanneer er op deze knop werd geklikt, werd de afspraak vervolgens onder de verkeerde patiëntnaam in de agenda en logs geplaatst. De oorzaak is dat in sommige gevallen een eerder geselecteerde patiënt (met een al bestaande afspraak) door het systeem wordt onthouden, waardoor de optie tot het verplaatsen van de afspraak wordt getoond. Dit hebben we opgelost; we tonen de knop niet meer op het moment dat ‘op de achtergrond’ een andere patiënt is geselecteerd dan degene waarvoor een afspraak wordt ingepland.

2. Archief

2.1 Week 49

Management rapportage: Gemiddelde per aandoening. Het excel bestand dat hier kan worden uitgedraaid bevatte niet alle data zoals getoond op de pagina binnen het platform. Dit hebben we opgelost.

COV-Alles inactief in januari. De gehele maand januari is de COV-Alles knop op de Afhandelen pagina inactief. De knop blijft wel zichtbaar, maar plaatst geen nieuwe polisinformatie in de patiëntenkaarten. Reden hiervoor is dat Fysiovergoedingen in deze periode nog niet alle nieuwe polisinformatie aanlevert. Voorgaande jaren had dit als gevolg dat – wanneer de COV-Alles check werd uitgevoerd – de polisinformatie van patiënten werd leeggehaald en behandelingen niet konden worden gedeclareerd. Dit willen we zoveel als mogelijk voorkomen. De COV-check binnen de patiëntenkaart zelf blijft wel actief. 

Omgeving instelling: Categorie verplicht. Een nieuwe omgeving instelling waarmee de selectie van een categorie binnen trajecten verplicht kan worden gemaakt. Deze staat standaard uit. Op de Kennisbank zal een korte handleiding worden geplaatst – deze wordt op een later moment met jullie gedeeld.

2.2 Week 43

Uitbreiding foutmeldingen voor facturen met betaallink: als het versturen van facturen met betaalwijze ‘iDeal’ mislukt vanwege een foutieve configuratie in FysioOne of Mollie, geven we hier nu melding van. Hiermee maken we onze foutmeldingen duidelijker, zodat gebruikers weten welke actie(s) zij moeten ondernemen om de facturen per e-mail te kunnen versturen.

Patiëntenportaal 2.0: dossiers inzien en downloaden. Vanaf nu is het mogelijk om meerdere dossiers zichtbaar te maken binnen het nieuwe patiëntenportaal. Deze dossiers kunnen door patiënten worden ingezien en als PDF bestand worden gedownload. 

Verbetering van de basisstructuur: het portaal is weer klaar voor doorontwikkeling.

Intake vragenlijsten aangevuld: ontbrekende vragen (operaties, medicatie, trauma’s, motoriek kind en hulpmiddelen) hebben we toegevoegd.

2.3 Week 41

LDF/LDO/LDK configuratie: De configuratie voor LDF, LDO en LDK gaf een foutmelding. Dit hebben we opgelost.

LDF aanlevering: Vektis prestatiecodes. In sommige gevallen werden zelf-geconfigureerde prestatiecodes meegestuurd naar LDF. Dit is niet de bedoeling en hebben we aangepast, zodat alleen prestatiecodes uit de Vektis standaard worden aangeleverd.

Management Rapportage ‘Gemiddelde per diagnosecode’: In de rapportage ‘Gemiddelde per diagnosecode’ werden behandelingen die gemarkeerd staan als ‘gratis’ niet meegeteld. Dit hebben we opgelost.

2.4 Week 39

Behandeljournaal: Foutmelding bij zorgplan. Het gebruik van zorgplannen binnen het behandeljournaal gaf een foutmelding. Dit is opgelost. 

CCQ totaalscore berekening: De scoreberekening van de totaalscore is aangepast: in plaats van het gemiddelde van alle subcategorieën, wordt nu het gemiddelde van alle vragen gezamenlijk berekend.

Totaal aantal behandelingen: Telling aangepast. ‘Behandelingen elders’ werden niet meegeteld met het totaal aantal behandelingen. Hierdoor werden meldingen over het behalen van het maximum aantal verzekerde behandelingen niet op het juiste moment getoond. Dit hebben we opgelost.

Nota’s per relatie: Performance verbetert. In omgevingen met veel patiënten, reageerde de pagina voor het uitdraaien van nota’s per relatie erg traag. We hebben een verbetering doorgevoerd in de dropdown waarin een patiënt wordt geselecteerd, zodat de performance verbetert.

2.5 Week 38

+ Enter methode gerepareerd: In de agenda konden via de + enter methode geen afspraken meer worden ingepland. We zijn nog bezig met het testen om te bepalen of de fix die we hiervoor hebben gemaakt live kan worden gezet.

Behandelgroepen wijzigen: Bij het doorvoeren van een wijziging in een reeds ingeplande behandelgroep werd de groep voor de eerstvolgende week uit de agenda gehaald. Dit hebben we opgelost.

Diëtetiek diagnosecodelijst beschikbaar: Voor de categorie diëtetiek werden binnen de velden diagnosecode (pos1+2) en diagnosecode (pos3+4) niet de juiste diagnosecodes getoond. Deze (vektis) codelijst is nu wel beschikbaar.

Diëtetiek CSI code weergave: De CSI code voor diëtetiek werd op sommige plekken binnen het declaratieproces verkeerd weergeven. Dit hebben we opgelost.

Configuratie Rapportages: Overzicht merge codes, De lijst van merge codes bij de configuratie van rapportages was verouderd. We hebben deze vervangen met een link naar onze Kennisbank, waarin de beschikbare merge codes worden bijgehouden.

Klinimetrie: CST-20 totaalscore toegevoegd: Voorheen werden enkel de scores per vraag getoond. Hier hebben we nu ook een totaalscore aan toegevoegd.

Gebruikers ‘uit dienst’ onzichtbaar: Gebruikers die als ‘uit dienst’ staan ingesteld, zijn nu niet meer beschikbaar als selectie bij het inplannen van patiënt afspraken.

Mobiele agenda: Uploaden documenten. We hebben de upload-functionaliteit in de mobiele agenda gerepareerd: verschillende bestandstypen kunnen weer worden geüpload en vervolgens in het documenten tabblad binnen de patiëntenkaart ingezien.

2.6 Week 34

Performance Exact Online, AFAS en Twinfield (csv)
De pagina’s voor het uitdraaien van csv-bestanden voor de boekhouding zijn in sommige omgevingen erg traag, omdat er data van vele jaren op staat. Ter verbering van de performance, hebben we een filter toegevoegd die de reeds aangemaakte csv-bestanden toont op basis van jaartal. Hierdoor hoeft er minder data te worden geladen en is de pagina sneller. Klanten hebben nog steeds toegang tot al hun bestanden.

Screenshot uit een demo omgeving

Uitbreiding SLIM EPD (voor de GLI)
Voor de implementatie van de nieuwe GLI kaart, voegen we een nieuw veldtype toe aan het SLIM EPD: de multiselect. Dit veldtype, voor het selecteren van meerdere antwoorden, is straks beschikbaar in het configuratie onderdeel ‘SLIM EPD Rubrieken’.

Zorgplan voor Fit4Surgery “Chronisch ZorgNet”
Het zorgplan voor Fit4Surgery ‘Chronisch ZorgNet’ is beschikbaar.

2.7 Week 32

Standaard betaalwijze default op ‘bankoverschrijving’
Het is sinds kort mogelijk om binnen de omgeving instellingen een standaard betaalwijze in te stellen (voor abonnementen en andere facturen). Deze stond standaard ingesteld op de betaalwijze ‘iDeal’, maar aangezien niet alle omgevingen een Mollie koppeling hebben is dat onhandig. Op verzoek van onze klanten hebben we deze default waarde daarom aangepast naar ‘bankoverschrijving’. Indien gewenst kan deze weer worden aangepast naar één van de andere beschikbare betaalwijzen. Configuratie – Algemeen – Omgeving instellingen – Facturatie.

Zichtbaarheid CSI codes Diëtetiek & Ergotherapie
Bij retouren waren de CSI codes voor Diëtetiek en Ergotherapie niet zichtbaar binnen de afspraak details. Dit hebben we opgelost.

Omgeving instellingen: Foutmelding bij opslaan
De opslaan knop bij de tab Facturatie binnen omgeving instellingen gaf een foutmelding. Dit is opgelost.

Foutmeldingen uploaden documenten
Op de volgende plekken hebben we foutmeldingen bij het uploaden van bestanden opgelost:
De wachtlijst (documenten toevoegen aan nieuwe patiënten)
Kwaliteitshandboek (documenten toevoegen)
Portal documenten (documenten tonen in het patiëntenportaal)
E-mail sjablonen (bijlagen toevoegen)

NAW gegevens verwijderd na +enter methode
Wanneer voor een bestaande patiënt via de +enter methode in de agenda een nieuwe afspraak werd ingepland, werden de NAW gegevens uit de betreffende patiëntenkaart gehaald. Dit is opgelost.

Diagnosecode Bekken ook toestaan icm CSI 008 Volwassenen
Voor de diagnosecode 6489 is nu ook het gebruik van de CSI code 008 voor volwassenen toegestaan.

Voorbereidingen Zorgtopics zorgplannen (alleen voor gebruikers FysioTopics)
Ter voorbereiding op het gebruik van de zorgplannen van Zorgtopics zijn er nieuwe categorieën aangemaakt. Deze 8 categorieën zijn nu zichtbaar in uw omgeving (dit is enkel het geval voor FysioTopics gebruikers!). Het is mogelijk om deze categorieën te gebruiken, let op hier zit een standaard klinimetrie set aan gekoppeld. Indien u de Zorgtopics categorieën nog niet wilt gebruiken, kunt u deze negeren of inactiveren. Inactiveren doet u via naar configuratie – declareren – categorieën; zoek op “Zorgtopics” en druk op het groene vinkje om de categorie uit te schakelen. U krijgt bericht wanneer de zorgplannen live gaan, u dient de categorieën daarna weer te activeren.

2.8 Week 30

Afspraakbevestiging behandelgroepen
In de afspraakbevestiging e-mails van behandelgroepen werd de locatie in meervoud getoond. Dit is opgelost.

Zichtbaarheid CSI code bij retouren
De CSI codes werden niet getoond in het overzicht van ‘Af te handelen retouren’. Dit is opgelost.

2.9 Week 28

Standaard betaalwijze instellen.
Voor iedere omgeving in FysioOne kan vanaf nu een standaard betaalwijze worden ingesteld die automatisch aan nieuwe cliënten wordt gekoppeld. Deze instelling is beschikbaar via Configuratie > Omgeving instellingen > Facturatie > ‘Standaard betaalwijze facturen’ & ‘Standaard betaalwijze abonnementen’.

PDCA cyclus – automatische e-mails
Wanneer de kwaliteitsmanager binnen de PDCA cyclus iemand als verantwoordelijke aanstelt voor het afhandelen van een kwaliteitsitem, ontvangt deze persoon hier nu automatisch een melding van. We hebben twee e-mail sjablonen toegevoegd (en als default ingesteld voor alle omgevingen):
1) Nieuw kwaliteitsitem: verstuurd op het moment dat iemand als verantwoordelijke wordt toegewezen, gericht aan de verantwoordelijke.
2) Wijziging in kwaliteitsitem: verstuurd op het moment dat de verantwoordelijke of de deadline wijzigt, gericht aan zowel de nieuwe als de vorige verantwoordelijke indien van toepassing.

Aftiteling e-mail verdwijnt na opslaan
In de ”Email instellingen’ werd na het klikken op de Opslaan knop de aftiteling verwijderd. Dit hebben we opgelost.
Online inplannen – direct dossier gekoppeld
Bij het inplannen van een nieuwe afspraak via Online inplannen wordt naast een nieuw traject nu ook direct een dossier gekoppeld aan de patiëntenkaart. Dit hoeft de therapeut dan niet meer te doen.

Betalingen via Mollie boeken in Twinfield
In Twinfield konden Mollie betalingen niet worden ingelezen, waardoor deze niet gematched konden worden aan de facturen. Dit hebben we opgelost door de omschrijving die in de betaling wordt meegenomen te verkorten naar alleen het factuurnummer. Deze verkorte omschrijving wordt nu getoond in Twinfield en op basis hiervan kunnen de betalingen met de juiste nota worden gelinkt.

LDO/LDK voor de maand juni
Wegens een foutmelding kon de data van de maand juni niet worden verstuurd. De foutmelding hebben we opgelost, zodat na de release de data alsnog (handmatig) kan worden uitgestuurd.

 

2.10 Week 26

LDF/LDK/LDO versturen voor de maand mei
De data van mei 2023 is helaas niet verstuurd. We hebben een oplossing geïmplementeerd die dit op de dag na de release (donderdag) alsnog doet. Daarnaast werken we aan een duurzame oplossing die voorkomt dat dit vaker voor kan komen.

Patiëntenportaal 2.0 tonen van een dossier
Bij het tonen van een dossier in het Patiëntenportaal werd automatisch alleen het laatst aangemaakte dossier getoond. Dit hebben we opgelost; nu is het dossier dat in de patiëntenkaart is aangevinkt zichtbaar. Let wel: Er kan slechts één dossier in het portaal worden weergegeven. Als meerdere dossiers zijn aangevinkt, dan is alleen het meest recente dossier zichtbaar.

Verbetering foutmeldingen iDEAL 
Wanneer facturen met betaalwijze iDeal niet kunnen worden verstuurd, werd tot op heden een algemene foutmelding getoond. Deze hebben we verbeterd:
1) Als er facturen in de selectie zitten van een bedrijf waar geen actieve Mollie-koppeling voor aanwezig is, dan wordt dit vermeld en een lijst van de desbetreffende facturen (met de naam van het bedrijf) weergegeven.
2) Indien het gaat om een andere fout, die Mollie niet verder specificeert, dan wordt de algemene foutmelding weergegeven, maar ook met een lijst van de facturen die niet verzonden konden worden.
3) Facturen in de selectie die kunnen worden verstuurd, worden vanaf nu te allen tijde uitgestuurd. Ook als dit voor een ander deel van de facturen in de selectie niet mogelijk is.

2.11 Week 24

Verbeteringen Patiëntenportaal 2.0
De activatie- en wachtwoordreset e-mail worden nu ook vanuit het ingestelde praktijkdomein verstuurd.

Wanneer de voornaam van een patiënt wordt gewijzigd in de basisinfo, wordt deze nu overal goed doorgevoerd. Eerder bleef de oude naam nog staan in bijvoorbeeld de wachtwoordreset e-mail.

Management Rapportages
In de rapportage ‘Zittingen per therapeut’ hebben we het jaartal-filter aangepast. Vanaf nu kan op alle jaren waarvoor er data in de omgeving beschikbaar is een rapport worden gemaakt.

Yuki
Bij de aanlevering van de adresgegevens van patiënten vanuit FysioOne ontbrak een spatie tussen het huisnummer en de toevoeging. Hierdoor kwam post soms retour. Dit is opgelost.

Klinimetrie
De totaalscore van de FSS vragenlijst was voorheen een optelsom van alle gegeven antwoorden. Dit hebben we aangepast: Nu wordt het totaal gedeeld door het aantal vragen, zodat het gemiddelde wordt weergegeven.

2.12 Week 22

Betaallink/Mollie
Notanummers meesturen naar boekhouding. Notanummers werden bij het gebruik van de betaallink niet meegestuurd met de betaling, waardoor de betalingen in boekhoudingssystemen niet eenvoudig aan de juiste nota’s konden worden gekoppeld. Dit is opgelost.

Twinfield Incasso machtigingsdatum
De ‘incasso machtigingsdatum’, die bij de basisinfo van patiënten wordt ingevuld, verschijnt vanaf nu op de abonnementsfacturen in Twinfield.

Patiëntenportaal 2.0
We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd in het Patiëntenportaal 2.0.

Nieuwe functionaliteiten

Nieuwsberichten: het is mogelijk om nieuwsberichten te publiceren naar het patiëntenportaal.

Behandelgroepen: het is mogelijk voor patiënten om zich aan- en af te melden voor behandelgroepen (mits ingesteld in de configuratie).

Verbeteringen
Afspraken die gepland staan voor vandaag worden nu getoond in het Afsprakenoverzicht.

Diverse lay-out wijzigingen in de weergave van de intakevragenlijsten.

Geüploade documenten in FysioOne worden juist getoond onder de tab Documenten.

Geplande afspraken zijn altijd zichtbaar in het portaal, ook als er geen gebruik wordt gemaakt van Online Inplannen.

Gebruikers met een Management licentie kunnen alle teksten in de configuratie nu aanpassen. Deze teksten kunnen nu ook worden gewijzigd zonder hiervoor opnieuw een logo te uploaden.

2.13 Week 20

Zichtbaarheid merge code ‘betaallink’
Met de introductie van iDeal werd de merge code van de betaallink (%betaallink%) ook in facturatie e-mails van andere betaalwijzen getoond. Dit is nu opgelost; wanneer een andere betaalwijze dan iDeal staat ingesteld, is de merge code niet zichtbaar.

Filtering bij het e-mailen van facturen
Bij het versturen van facturen per e-mail leverde het filter ‘alle layouts’ geen resultaten op. Dit is opgelost.

Aanpassing zorgverzekeringscheck bij chronische indicatiecodes
Bij Afhandelen wordt voor indicatiecodes 008 en 009 vanaf nu gecheckt op de aanvullende verzekering (in plaats van de basisverzekering) van een patiënt. Dit is gewijzigd omdat behandelingen met deze chronische indicatiecodes onterecht werden tegengehouden met de melding dat de patiënt niet verzekerd was (obv zijn/haar basisverzekering).

2.14 Week 18

Klinimetrie: extra resultaten zichtbaar
Voor een aantal klinimetrie vragenlijsten zijn resultaten toegevoegd:

KOOS 2: De totaalscore, berekend op basis van de categorie scores, wordt nu weergegeven

OMA/OMB 4 & OMA/OMB 10: De inhoud per mL wordt nu weergegeven

Squat: Het verschil tussen ‘aangedaan’ en ‘niet aangedaan’ wordt nu weergegeven

Nieuwe Zorgplannen
Onze Zorgplannen zijn aangevuld en vanaf heden te vinden in de configuratie van jouw praktijkomgeving in FysioOne.

Let op nieuwe Zorgplannen moeten eerst als ‘beschikbaar’ worden ingesteld door een gebruiker binnen de praktijk met een Management of Kwaliteitsmanager Licentie, voordat deze in het EPD kunnen worden gebruikt.

Categorieën Zorg1 als specialisatie
De Zorg1 categorieën die in de beheeromgeving als beschikbaar staan ingesteld, waren bij aangesloten (keten)praktijken niet zichtbaar als te koppelen specialisaties voor therapeuten. Hierdoor konden deze specialisaties bijvoorbeeld niet worden getoond in de Online Inplannen module. Dit is opgelost.

Managementrapportage
Behandelgemiddelden per diagnosecode. In het Behandelgemiddelden overzicht kon geen data worden opgevraagd op basis van specifieke diagnosecodes. Dit is nu opgelost.

2.15 Week 15

Om het betalen van facturen voor patienten sneller, veiliger en eenvoudiger te maken, hebben we een koppeling gerealiseerd met betaalprovider Mollie. Dit maakt het mogelijk om een betaallink in e-mails toe te voegen, waarmee betalingen direct kunnen worden afgehandeld via bijvoorbeeld iDEAL of Paypal. De functie is vanaf nu voor iedereen kosteloos beschikbaar.

In FysioOne hebben we alles al voor je klaargezet. Het enige wat je als praktijk moet doen is een account aanmaken bij Mollie en je kunt meteen aan de slag! In de handleiding op de SpotOnMedics Academy staat alles over het gebruik van de nieuwe Mollie functie.

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht