Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. We gaan samen aan de slag

1.1 Start uw praktijk in een lege FysioOne omgeving?

Indien u er voor heeft gekozen om leeg te starten met FysioOne dan dient voor de livegang het systeem leeggemaakt te worden door SpotOnMedics. Met het leegmaken van het systeem doelen wij op het verwijderen van alle dummy data die aangemaakt is tijdens en na de training door uw team.

Concreet houdt dit in dat wij zorgen dat alle praktijkspecifieke instellingen behouden blijven maar het systeem volledig leeg is.

1.2 Heeft u praktijk NAW conversie laten uitvoeren?

Indien u ervoor gekozen heeft om met alle basisinformatie van uw cliënten te starten met FysioOne dan dient voor de livegang een conversie uitgevoerd te worden. Dit noemen wij een NAW conversie welke ook zo met u is afgesproken en is vastgelegd in de licentieovereenkomst. U bent reeds door uw contactpersoon geïnformeerd over het aanleveren van het NAW bestand. Zodra SpotOnMedics dit bestand heeft ontvangen wordt dit ingelezen en wordt het systeem met trainingsdata leeggemaakt.

Concreet houdt dit in dat wij zorgen dat alle praktijkspecifieke instellingen behouden blijven en de basisinformatie van uw cliënten ingelezen wordt.

2. Check, check, dubbel check

2.1 VECOZO certificaat geïnstalleerd?

Het is belangrijk om te checken of uw VECOZO certificaat goed geïnstalleerd is. Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op:

  1. Configuratie
  2. Algemeen
  3. VECOZO

Bij het inplannen van een cliënt geeft VECOZO aan de rechterkant van de wachtlijst informatie weer of de cliënt verzekerd is.

2.2 Is de koppeling met Fysiovergoeding actief?

Het is belangrijk om te checken of de koppeling met FysioVergoeding is gemaakt. Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op:

  1. Configuratie
  2. Algemeen
  3. FysioVergoeding

Bij het inplannen van een cliënt geeft FysioVergoeding aan de rechterkant van de wachtlijst (onder VECOZO) informatie weer hoe de cliënt verzekerd is.

2.3 Zijn de roosters van uw therapeuten ingericht?

Tijdens de inrichting zijn er werkroosters aangemaakt voor uw therapeuten. Het is belangrijk dat deze acties juist en volledig zijn uitgevoerd.

Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op: Configuratie – Declareren – Roosters.

Daarnaast is het belangrijk dat de werkroosters gekoppeld zijn aan een gebruiker. Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op: Configuratie – Algemeen – Gebruikers (bewerken / kladblok) – Algemeen (dropdown standaard werkrooster).

3. We gaan de 1e patiënt inplannen

3.1 Start met het inplannen van uw patiënten

Wij adviseren het praktijkmanagement om de therapeut zelf zijn of haar afspraken in de agenda te plaatsen. Op deze manier leren de therapeuten wegwijs te worden in het systeem en uit ervaring blijkt dat hiermee de overstap zo succesvol mogelijk gemaakt wordt.

Tip: Bij het inplannen van uw cliënten is het handig om het ‘oude’ systeem ernaast te hebben. Op deze manier kunt u eenvoudig de informatie van het oude systeem naar FysioOne overzetten.

3.2 Stap 1: Wachtlijst (aanmeldprocedure)

Via het hoofdnavigatie menu ‘Wachtlijst’ kunt u uw cliënten gaan inplannen in de agenda. Op deze manier vult het het systeem op de meest volledige manier. U heeft ook de mogelijkheid om via het linker submenu op de start pagina te klikken op ‘Wachtlijst’.

Invullen van uw cliëntgegevens
Via de wachtlijst kunt u starten met het invoeren van uw cliëntgegevens. U ziet hier een aantal oranje vlakken. Deze oranje vlakken geven aan dat u hier iets moet invullen. Wat vult u hierin? Altijd geboortedatum in combinatie met BSN of in combinatie met postcode/huisnummer). De makkelijkste weg is natuurlijk geboortedatum in combinatie met postcode / huisnummer.

Tip: als uw praktijk een NAW conversie heeft laten uitvoeren kunt u ook uw cliënt selecteren vanuit het cliëntenoverzicht door te klikken op de blauwe playbutton naast de geboortedatum.

Als u de gegevens van uw cliënt heeft ingevoerd dan zal het systeem een aantal checks uitvoeren, namelijk:

  • Is de cliënt al bekend in uw systeem?
  • Is de cliënt verzekerd?
  • Hoe is de cliënt verzekerd?

Als de cliënt al bekend is in het systeem dan zal dit worden aangegeven door middel van de dropdown. De afbeelding hieronder laat u dit zien.

Als u klikt op uw cliëntnaam dan zullen automatisch de beschikbare gegevens worden gevuld in de wachtlijst registratie. Wij adviseren u deze gegevens te controleren en aan te vullen waar nodig. Denk hierbij aan het telefoonnummer, e-mailadres (voor het versturen van afspraakbevestigingen en inlogcodes patiëntenportaal). Als de vergewissing in het oude systeem gedaan is kunt u dit hier ook aangeven.

Als u verder naar beneden scrollt heeft u ook de mogelijkheid om de klacht of opmerkingen van de cliënt voor uzelf of voor een therapeut te plaatsen. In het eerste veld kan het handig zijn om een notitie te plaatsen van de klacht of opmerking van de cliënt. Op deze manier wordt hier ook een opmerking van gemaakt bij de afspraak in de agenda.

Daarnaast is het mogelijk om een categorie en therapiesoort te selecteren aan de hand van een dropdown menu. Hieronder de uitleg over de categorie en therapiesoort.

Categorie: met het selecteren van een categorie activeert u de klinimetrie preset, behandelprofielen (onderzoeksplan en behandelplan) en/of een specialisatiekaart zoals bijvoorbeeld bekkenbodem therapie. Daarnaast wordt in het traject netjes in tekst aangegeven om welke categorie het betreft. De instellingen omtrent de behandelprotocollen dienen wel ingericht te zijn in uw systeem. Met betrekking tot de specialisatiekaarten dient u deze af te nemen bij SpotOnMedics. Desalniettemin adviseren wij u zo volledig mogelijk alles in te vullen zodat uw systeem altijd up to date is.

Therapiesoort: met het selecteren van een therapiesoort activeert u een functionaliteit waarbij de eerst beschikbare plekken van therapeuten die gekoppeld zijn aan die therapiesoort worden gepresenteerd. De instellingen omtrent de therapiesoort dienen wel ingericht te zijn in uw systeem. Desalniettemin adviseren wij u zo volledig mogelijk alles in te vullen zodat uw systeem altijd up to date is.

Als u verder naar beneden scrollt heeft u de mogelijkheid om verzekeringsgegevens aan te vullen. Hier geeft u aan op basis van hoe/wat de cliënt bij u terecht gekomen is. Er zijn hier diverse mogelijkheden. Onderstaand vindt u de verschillende mogelijkheden.

Het is goed om te weten dat, als u kiest voor een verwijzing, het systeem hieraan direct de juiste prestatiecode 1870 meegeeft. Hier hoeft u zelf dus niks meer voor uit te voeren. Dit geldt ook voor de andere mogelijkheden.

Als u een verwijzer wilt selecteren dan kunt u klikken op het dropdown menu – – onbekend – -. Als uw verwijzer er niet tussenstaat dan kunt u deze eenvoudig toevoegen door te klikken op de blauw playbutton.

U klikt hier op het logo van ZorgMail. U kunt dan live in het adresboek van ZorgMail u verwijzer / specialist zoeken door middel van twee filters: zoek / in plaats. Als u de verwijzer wilt selecteren dan klikt u weer op de blauwe playbutton en wordt dit automatisch meegenomen naar de wachtlijst.

Eerder behandeld dit jaar voor fysiotherapie?
Tot slot werkt het systeem zo dat als u een getal invoert bij – eerder behandeld dit jaar voor FT – dat het systeem dit getal meerekent in het de telling van het traject.

3.3 Stap 2: Van wachtlijst naar het inplannen in de agenda

Als u alle gegevens heeft ingevoerd is het tijd geworden om naar het roosters van uzelf of een collega therapeut te gaan. U klikt hier op het 3e tabblad agenda. Let op dat u niet klikt op agenda in het hoofdnavigatiemenu. Anders neemt u de gegevens vanuit de wachtlijst registratie niet mee naar de agenda.

Agenda weergave
Als u geklikt heeft op het 3e tabblad Agenda dan komt u direct in de agenda van de praktijk terecht. Hier heeft u aan de linkerkant diverse weergave mogelijkheden. De weergave van onderstaande afbeelding staat op de therapeut agenda – Niels Voorbeeld.

Kies een plek uit voor uw cliënt
Aan de linkerkant van de agenda vindt u ook de geselecteerde cliënt. Dit zijn de gegevens van de wachtlijst registratie en zo weet u altijd welke cliënt geselecteerd is. Klikt u op het gewenste tijdstip door te klikken op het tijdstip. Op de onderstaande afbeelding vindt u het scherm waarop u de cliënt daadwerkelijk kunt inplannen in de agenda.

Op dit scherm vindt u de gegevens die al mee zijn genomen vanuit de wachtlijst maar ook gegevens die u zelf nog kunt aanpassen zoals bijvoorbeeld de ruimte en het apparaat. Tevens worden er een aantal signalen onderaan het scherm in het ‘rood’ gepresenteerd. De prestatiecode is vanuit de wachtlijst meegenomen (verwijzing / 1870) en dus automatisch geselecteerd. Voor het inplannen van de afspraak kan ik begrijpen dat deze prestatiecode gewijzigd moet worden naar de therapiesoort die u aangeeft. De prestatiecode kunt u wijzigen door te klikken op de dropdown bij het label Prestatiecode.

Nog 1 stap verwijderd van de definitieve afspraak
U bent nu nog maar 1 stap verwijderd van een definitieve afspraak in de agenda. Klikt u op de button ‘opslaan’ om de afspraak te bevestigen in de agenda.

De afspraakbevestiging negeren
Straks is het prettig om uw cliënten een afspraakbevestiging toe te kunnen sturen. Aangezien de afspraak al in uw oude systeem gemaakt is adviseren wij u de afspraakbevestiging die als pop-up / lightbox naar voren komt op uw scherm te negeren.

Let op: komt er geen afspraakbevestiging naar voren dan dient u pop-ups toe te staan. Dit kunt u doen via uw internetbrowser instellingen.

Patiëntenportaal melding negeren
Bij het wegklikken van de pop-up / lightbox van de afspraakbevestiging komt er een volgend scherm naar voren.

Wij adviseren u om op de rode button ‘Nee’ te klikken. Hiermee worden er geen verdere acties uitgevoerd. Als u op de groene button ‘Ja’ klikt worden de volgende acties opgestart:

  1. Cliënt ontvangt een mail met inlogcodes voor het patiëntenportaal;
  2. Cliënt wordt verzocht het intake-formulier in te vullen.

Bij het invoeren van de cliënten in uw agenda zijn dit geen gewenste activiteiten en adviseren wij u dit pas op een later moment te gaan doen.

Op een later moment is het prettig om uw cliënten een afspraakbevestiging toe te kunnen sturen. Aangezien de afspraak al in uw oude systeem gemaakt is adviseren wij u de afspraakbevestiging die als pop-up / lightbox naar voren komt op uw scherm te negeren.

4. Traject details (verwijzing details)

4.1 Beheer van de patiëntenkaart

Ter voorbereiding op de declaratie die later verstuurd zal gaan worden is het belangrijk direct de juiste gegevens in te voeren.

Patiëntenkaart

Om de trajectgegevens van de cliënt te bekijken zijn er verschillende manieren om op deze pagina te komen.

  1. Klikt u op de naam in de agenda, dan komt u bij de agenda details terecht. Als u hier klikt op de op de naam bij het vak bereikbaarheid dan komt u automatisch in de patiëntenkaart bij ‘traject’ terecht.
  2. Via het hoofdnavigatiemenu naar ‘Clienten’. Via dit overzicht plaatst u de naam of geboortedatum van uw cliënt in het zoekfilter en klikt op zoek. Als u uw cliënt ziet staan dan klikt u op zijn of haar naam.

Alle trajecten worden weergegevens in het linker scherm. Het traject dat geselecteerd is krijgt een gele omlijning.

Aan de rechterkant van het scherm vindt u de traject details en de afspraak(en) die ingepland zijn op dit traject.

Het volgende scherm is belangrijk om door te nemen waarbij u of uw therapeuten de volgende informatie dienen in te vullen:

  • Diagnosecode invoeren
  • CSI code invoeren
  • Machtigingsnummer
  • Maximaal aantal behandelingen
  • Overige gegevens

Klikt u op de pijltjes van Details voor traject. Het menu m.b.t. details wordt dan uitgeklapt. Op het onderstaande scherm laten wij u zien hoe dit eruit ziet en waar u op moet letten met het invoeren van de gegevens ter voorbereiding op de declaratie.

Belangrijk
Als een chronische patiënt nog in de CSI 008 telling zit is het belangrijk dat de telling vanuit het oude systeem wordt ingevuld bij maximum aantal behandelingen. Als de patiënt in het oude systeem A 6 behandelingen heeft gehad, vult u bij deze 14 in. Zo weet het systeem dat er uit de reeks van 20 behandelingen uit de aanvullende verzerkering, er nog 14 gebruikt kunnen worden. Het systeem zal dan automatisch bij de 20e afspraak een melding geven in de agenda details dat het maximum aantal behandelingen behaald is en dat er een vervolgtraject aangemaakt dient te worden. Onder trajecten kunt u dan op de blauwe playbutton klikken om een vervolgtraject aan te maken waarop de telling op CSI 001 verder zal gaan.

5. Snelinvoer in agenda

5.1 Snelinvoer -> voor nieuwe intake + enter methode

Als u geen tijd heeft voor de uitgebreide wachtlijstregistratie dan kunt u er ook voor kiezen om de + enter methode te gebruiken.

Snel en eenvoudig in gebruik. Als u navigeert in de agenda en u gaat naar een lege cel op een bepaald tijdstip dan heeft u hier de mogelijkheid om de + te typen en te drukken op enter. Op deze manier plant u een nieuwe intake in op de datum en tijdstip die u heeft geselecteerd.

Voor het inplannen van de intake zijn de verplichte velden in de verkorte wachtlijstregistratie opgenomen.

 

5.2 Snelinvoer -> voor een lopend traject in de agenda

Als u een afspraak van een cliënt voor een lopend traject wilt gaan in / doorplannen dan kunt u dit op verschillende manieren doen.

1. U typt de naam van uw cliënt in een lege cel van de agenda deels of volledig in. U selecteert de naam van uw cliënt door middel van de blauwe playbutton en bevestigt de afspraak. Let op: als u cliënt meerdere trajecten heeft lopen selecteert u dan het juiste traject.

2. U ziet de laatste afspraak van uw cliënt in de agenda staan. U klikt op de + voor het dossiermapje en de naam. Op deze manier selecteert u de gegevens van uw cliënt. Dit kunt u ook zien in de weergave van de agenda (linksboven). Nu kiest u een nieuwe datum en het gewenste tijdstip uit. Als u klikt op het tijdstip komt u op het scherm agenda item toevoegen en klikt u op opslaan.

6. Liever een video van 12 minuten kijken?

6.1 Instructievideo van deze handleiding

In deze video presenteren wij u de werkwijze voor als u start met het inplannen van patiënten in uw FysioOne omgeving als u leeg of enkel met een NAW conversie start.

Mocht u naar aanleiding van het bekijken van deze video vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om direct contact op te nemen met uw praktijkadviseur / implementatie consultant. Indien uw contactpersoon niet beschikbaar is dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze support professionals.

7. Kunt u hulp gebruiken?

7.1 Wij wensen u veel succes en werkplezier toe!

Namens ons gehele team willen wij u nogmaals bedanken voor uw keuze voor SpotOnMedics en het voor het lezen van deze handleiding. Wij wensen u veel succes toe met de ingebruikname van SpotOnMedics FysioOne.

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over het inplannen van uw cliënten dan verzoeken wij u om contact op te nemen met uw praktijkadviseur / implementatie consultant. Als hij of zij niet bereikbaar is en uw dringende vragen heeft dan kunt u contact opnemen met onze supportdesk.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

Starten met FysioOne

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 31-03-2023 - 11:23:38
  • Opstarten
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

Deze handleiding is voor nieuwe SpotOnMedics praktijken. Wij heten uw praktijk namens ons gehele team van harte welkom. Deze handleiding is raadzaam voor praktijken die ervoor gekozen hebben om in een lege FysioOne omgeving te starten. Dit betreft ook de praktijken die enkel een NAW conversie hebben laten uitvoeren door de SpotOnMedics converteurs.

Met deze handleiding nemen wij u stap voor stap mee voor het inplannen van de patiënt afspraken in de nieuwe agenda.

Mochten er naar aanleiding van het lezen van deze handleiding toch nog vragen zijn dan staat uw praktijkadviseur / implementatie consultant u graag te woord. Mocht hij / zij niet bereikbaar zijn dan kunt u contact opnemen met de supportdesk van SpotOnMedics.nl

 

Inhoudsopgave

1. We gaan samen aan de slag

1.1 Start uw praktijk in een lege FysioOne omgeving?

Indien u er voor heeft gekozen om leeg te starten met FysioOne dan dient voor de livegang het systeem leeggemaakt te worden door SpotOnMedics. Met het leegmaken van het systeem doelen wij op het verwijderen van alle dummy data die aangemaakt is tijdens en na de training door uw team.

Concreet houdt dit in dat wij zorgen dat alle praktijkspecifieke instellingen behouden blijven maar het systeem volledig leeg is.

1.2 Heeft u praktijk NAW conversie laten uitvoeren?

Indien u ervoor gekozen heeft om met alle basisinformatie van uw cliënten te starten met FysioOne dan dient voor de livegang een conversie uitgevoerd te worden. Dit noemen wij een NAW conversie welke ook zo met u is afgesproken en is vastgelegd in de licentieovereenkomst. U bent reeds door uw contactpersoon geïnformeerd over het aanleveren van het NAW bestand. Zodra SpotOnMedics dit bestand heeft ontvangen wordt dit ingelezen en wordt het systeem met trainingsdata leeggemaakt.

Concreet houdt dit in dat wij zorgen dat alle praktijkspecifieke instellingen behouden blijven en de basisinformatie van uw cliënten ingelezen wordt.

2. Check, check, dubbel check

2.1 VECOZO certificaat geïnstalleerd?

Het is belangrijk om te checken of uw VECOZO certificaat goed geïnstalleerd is. Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op:

  1. Configuratie
  2. Algemeen
  3. VECOZO

Bij het inplannen van een cliënt geeft VECOZO aan de rechterkant van de wachtlijst informatie weer of de cliënt verzekerd is.

2.2 Is de koppeling met Fysiovergoeding actief?

Het is belangrijk om te checken of de koppeling met FysioVergoeding is gemaakt. Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op:

  1. Configuratie
  2. Algemeen
  3. FysioVergoeding

Bij het inplannen van een cliënt geeft FysioVergoeding aan de rechterkant van de wachtlijst (onder VECOZO) informatie weer hoe de cliënt verzekerd is.

2.3 Zijn de roosters van uw therapeuten ingericht?

Tijdens de inrichting zijn er werkroosters aangemaakt voor uw therapeuten. Het is belangrijk dat deze acties juist en volledig zijn uitgevoerd.

Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op: Configuratie – Declareren – Roosters.

Daarnaast is het belangrijk dat de werkroosters gekoppeld zijn aan een gebruiker. Deze check kunt u uitvoeren door te klikken op: Configuratie – Algemeen – Gebruikers (bewerken / kladblok) – Algemeen (dropdown standaard werkrooster).

3. We gaan de 1e patiënt inplannen

3.1 Start met het inplannen van uw patiënten

Wij adviseren het praktijkmanagement om de therapeut zelf zijn of haar afspraken in de agenda te plaatsen. Op deze manier leren de therapeuten wegwijs te worden in het systeem en uit ervaring blijkt dat hiermee de overstap zo succesvol mogelijk gemaakt wordt.

Tip: Bij het inplannen van uw cliënten is het handig om het ‘oude’ systeem ernaast te hebben. Op deze manier kunt u eenvoudig de informatie van het oude systeem naar FysioOne overzetten.

3.2 Stap 1: Wachtlijst (aanmeldprocedure)

Via het hoofdnavigatie menu ‘Wachtlijst’ kunt u uw cliënten gaan inplannen in de agenda. Op deze manier vult het het systeem op de meest volledige manier. U heeft ook de mogelijkheid om via het linker submenu op de start pagina te klikken op ‘Wachtlijst’.

Invullen van uw cliëntgegevens
Via de wachtlijst kunt u starten met het invoeren van uw cliëntgegevens. U ziet hier een aantal oranje vlakken. Deze oranje vlakken geven aan dat u hier iets moet invullen. Wat vult u hierin? Altijd geboortedatum in combinatie met BSN of in combinatie met postcode/huisnummer). De makkelijkste weg is natuurlijk geboortedatum in combinatie met postcode / huisnummer.

Tip: als uw praktijk een NAW conversie heeft laten uitvoeren kunt u ook uw cliënt selecteren vanuit het cliëntenoverzicht door te klikken op de blauwe playbutton naast de geboortedatum.

Als u de gegevens van uw cliënt heeft ingevoerd dan zal het systeem een aantal checks uitvoeren, namelijk:

  • Is de cliënt al bekend in uw systeem?
  • Is de cliënt verzekerd?
  • Hoe is de cliënt verzekerd?

Als de cliënt al bekend is in het systeem dan zal dit worden aangegeven door middel van de dropdown. De afbeelding hieronder laat u dit zien.

Als u klikt op uw cliëntnaam dan zullen automatisch de beschikbare gegevens worden gevuld in de wachtlijst registratie. Wij adviseren u deze gegevens te controleren en aan te vullen waar nodig. Denk hierbij aan het telefoonnummer, e-mailadres (voor het versturen van afspraakbevestigingen en inlogcodes patiëntenportaal). Als de vergewissing in het oude systeem gedaan is kunt u dit hier ook aangeven.

Als u verder naar beneden scrollt heeft u ook de mogelijkheid om de klacht of opmerkingen van de cliënt voor uzelf of voor een therapeut te plaatsen. In het eerste veld kan het handig zijn om een notitie te plaatsen van de klacht of opmerking van de cliënt. Op deze manier wordt hier ook een opmerking van gemaakt bij de afspraak in de agenda.

Daarnaast is het mogelijk om een categorie en therapiesoort te selecteren aan de hand van een dropdown menu. Hieronder de uitleg over de categorie en therapiesoort.

Categorie: met het selecteren van een categorie activeert u de klinimetrie preset, behandelprofielen (onderzoeksplan en behandelplan) en/of een specialisatiekaart zoals bijvoorbeeld bekkenbodem therapie. Daarnaast wordt in het traject netjes in tekst aangegeven om welke categorie het betreft. De instellingen omtrent de behandelprotocollen dienen wel ingericht te zijn in uw systeem. Met betrekking tot de specialisatiekaarten dient u deze af te nemen bij SpotOnMedics. Desalniettemin adviseren wij u zo volledig mogelijk alles in te vullen zodat uw systeem altijd up to date is.

Therapiesoort: met het selecteren van een therapiesoort activeert u een functionaliteit waarbij de eerst beschikbare plekken van therapeuten die gekoppeld zijn aan die therapiesoort worden gepresenteerd. De instellingen omtrent de therapiesoort dienen wel ingericht te zijn in uw systeem. Desalniettemin adviseren wij u zo volledig mogelijk alles in te vullen zodat uw systeem altijd up to date is.

Als u verder naar beneden scrollt heeft u de mogelijkheid om verzekeringsgegevens aan te vullen. Hier geeft u aan op basis van hoe/wat de cliënt bij u terecht gekomen is. Er zijn hier diverse mogelijkheden. Onderstaand vindt u de verschillende mogelijkheden.

Het is goed om te weten dat, als u kiest voor een verwijzing, het systeem hieraan direct de juiste prestatiecode 1870 meegeeft. Hier hoeft u zelf dus niks meer voor uit te voeren. Dit geldt ook voor de andere mogelijkheden.

Als u een verwijzer wilt selecteren dan kunt u klikken op het dropdown menu – – onbekend – -. Als uw verwijzer er niet tussenstaat dan kunt u deze eenvoudig toevoegen door te klikken op de blauw playbutton.

U klikt hier op het logo van ZorgMail. U kunt dan live in het adresboek van ZorgMail u verwijzer / specialist zoeken door middel van twee filters: zoek / in plaats. Als u de verwijzer wilt selecteren dan klikt u weer op de blauwe playbutton en wordt dit automatisch meegenomen naar de wachtlijst.

Eerder behandeld dit jaar voor fysiotherapie?
Tot slot werkt het systeem zo dat als u een getal invoert bij – eerder behandeld dit jaar voor FT – dat het systeem dit getal meerekent in het de telling van het traject.

3.3 Stap 2: Van wachtlijst naar het inplannen in de agenda

Als u alle gegevens heeft ingevoerd is het tijd geworden om naar het roosters van uzelf of een collega therapeut te gaan. U klikt hier op het 3e tabblad agenda. Let op dat u niet klikt op agenda in het hoofdnavigatiemenu. Anders neemt u de gegevens vanuit de wachtlijst registratie niet mee naar de agenda.

Agenda weergave
Als u geklikt heeft op het 3e tabblad Agenda dan komt u direct in de agenda van de praktijk terecht. Hier heeft u aan de linkerkant diverse weergave mogelijkheden. De weergave van onderstaande afbeelding staat op de therapeut agenda – Niels Voorbeeld.

Kies een plek uit voor uw cliënt
Aan de linkerkant van de agenda vindt u ook de geselecteerde cliënt. Dit zijn de gegevens van de wachtlijst registratie en zo weet u altijd welke cliënt geselecteerd is. Klikt u op het gewenste tijdstip door te klikken op het tijdstip. Op de onderstaande afbeelding vindt u het scherm waarop u de cliënt daadwerkelijk kunt inplannen in de agenda.

Op dit scherm vindt u de gegevens die al mee zijn genomen vanuit de wachtlijst maar ook gegevens die u zelf nog kunt aanpassen zoals bijvoorbeeld de ruimte en het apparaat. Tevens worden er een aantal signalen onderaan het scherm in het ‘rood’ gepresenteerd. De prestatiecode is vanuit de wachtlijst meegenomen (verwijzing / 1870) en dus automatisch geselecteerd. Voor het inplannen van de afspraak kan ik begrijpen dat deze prestatiecode gewijzigd moet worden naar de therapiesoort die u aangeeft. De prestatiecode kunt u wijzigen door te klikken op de dropdown bij het label Prestatiecode.

Nog 1 stap verwijderd van de definitieve afspraak
U bent nu nog maar 1 stap verwijderd van een definitieve afspraak in de agenda. Klikt u op de button ‘opslaan’ om de afspraak te bevestigen in de agenda.

De afspraakbevestiging negeren
Straks is het prettig om uw cliënten een afspraakbevestiging toe te kunnen sturen. Aangezien de afspraak al in uw oude systeem gemaakt is adviseren wij u de afspraakbevestiging die als pop-up / lightbox naar voren komt op uw scherm te negeren.

Let op: komt er geen afspraakbevestiging naar voren dan dient u pop-ups toe te staan. Dit kunt u doen via uw internetbrowser instellingen.

Patiëntenportaal melding negeren
Bij het wegklikken van de pop-up / lightbox van de afspraakbevestiging komt er een volgend scherm naar voren.

Wij adviseren u om op de rode button ‘Nee’ te klikken. Hiermee worden er geen verdere acties uitgevoerd. Als u op de groene button ‘Ja’ klikt worden de volgende acties opgestart:

  1. Cliënt ontvangt een mail met inlogcodes voor het patiëntenportaal;
  2. Cliënt wordt verzocht het intake-formulier in te vullen.

Bij het invoeren van de cliënten in uw agenda zijn dit geen gewenste activiteiten en adviseren wij u dit pas op een later moment te gaan doen.

Op een later moment is het prettig om uw cliënten een afspraakbevestiging toe te kunnen sturen. Aangezien de afspraak al in uw oude systeem gemaakt is adviseren wij u de afspraakbevestiging die als pop-up / lightbox naar voren komt op uw scherm te negeren.

4. Traject details (verwijzing details)

4.1 Beheer van de patiëntenkaart

Ter voorbereiding op de declaratie die later verstuurd zal gaan worden is het belangrijk direct de juiste gegevens in te voeren.

Patiëntenkaart

Om de trajectgegevens van de cliënt te bekijken zijn er verschillende manieren om op deze pagina te komen.

  1. Klikt u op de naam in de agenda, dan komt u bij de agenda details terecht. Als u hier klikt op de op de naam bij het vak bereikbaarheid dan komt u automatisch in de patiëntenkaart bij ‘traject’ terecht.
  2. Via het hoofdnavigatiemenu naar ‘Clienten’. Via dit overzicht plaatst u de naam of geboortedatum van uw cliënt in het zoekfilter en klikt op zoek. Als u uw cliënt ziet staan dan klikt u op zijn of haar naam.

Alle trajecten worden weergegevens in het linker scherm. Het traject dat geselecteerd is krijgt een gele omlijning.

Aan de rechterkant van het scherm vindt u de traject details en de afspraak(en) die ingepland zijn op dit traject.

Het volgende scherm is belangrijk om door te nemen waarbij u of uw therapeuten de volgende informatie dienen in te vullen:

  • Diagnosecode invoeren
  • CSI code invoeren
  • Machtigingsnummer
  • Maximaal aantal behandelingen
  • Overige gegevens

Klikt u op de pijltjes van Details voor traject. Het menu m.b.t. details wordt dan uitgeklapt. Op het onderstaande scherm laten wij u zien hoe dit eruit ziet en waar u op moet letten met het invoeren van de gegevens ter voorbereiding op de declaratie.

Belangrijk
Als een chronische patiënt nog in de CSI 008 telling zit is het belangrijk dat de telling vanuit het oude systeem wordt ingevuld bij maximum aantal behandelingen. Als de patiënt in het oude systeem A 6 behandelingen heeft gehad, vult u bij deze 14 in. Zo weet het systeem dat er uit de reeks van 20 behandelingen uit de aanvullende verzerkering, er nog 14 gebruikt kunnen worden. Het systeem zal dan automatisch bij de 20e afspraak een melding geven in de agenda details dat het maximum aantal behandelingen behaald is en dat er een vervolgtraject aangemaakt dient te worden. Onder trajecten kunt u dan op de blauwe playbutton klikken om een vervolgtraject aan te maken waarop de telling op CSI 001 verder zal gaan.

5. Snelinvoer in agenda

5.1 Snelinvoer -> voor nieuwe intake + enter methode

Als u geen tijd heeft voor de uitgebreide wachtlijstregistratie dan kunt u er ook voor kiezen om de + enter methode te gebruiken.

Snel en eenvoudig in gebruik. Als u navigeert in de agenda en u gaat naar een lege cel op een bepaald tijdstip dan heeft u hier de mogelijkheid om de + te typen en te drukken op enter. Op deze manier plant u een nieuwe intake in op de datum en tijdstip die u heeft geselecteerd.

Voor het inplannen van de intake zijn de verplichte velden in de verkorte wachtlijstregistratie opgenomen.

 

5.2 Snelinvoer -> voor een lopend traject in de agenda

Als u een afspraak van een cliënt voor een lopend traject wilt gaan in / doorplannen dan kunt u dit op verschillende manieren doen.

1. U typt de naam van uw cliënt in een lege cel van de agenda deels of volledig in. U selecteert de naam van uw cliënt door middel van de blauwe playbutton en bevestigt de afspraak. Let op: als u cliënt meerdere trajecten heeft lopen selecteert u dan het juiste traject.

2. U ziet de laatste afspraak van uw cliënt in de agenda staan. U klikt op de + voor het dossiermapje en de naam. Op deze manier selecteert u de gegevens van uw cliënt. Dit kunt u ook zien in de weergave van de agenda (linksboven). Nu kiest u een nieuwe datum en het gewenste tijdstip uit. Als u klikt op het tijdstip komt u op het scherm agenda item toevoegen en klikt u op opslaan.

6. Liever een video van 12 minuten kijken?

6.1 Instructievideo van deze handleiding

In deze video presenteren wij u de werkwijze voor als u start met het inplannen van patiënten in uw FysioOne omgeving als u leeg of enkel met een NAW conversie start.

Mocht u naar aanleiding van het bekijken van deze video vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om direct contact op te nemen met uw praktijkadviseur / implementatie consultant. Indien uw contactpersoon niet beschikbaar is dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze support professionals.

7. Kunt u hulp gebruiken?

7.1 Wij wensen u veel succes en werkplezier toe!

Namens ons gehele team willen wij u nogmaals bedanken voor uw keuze voor SpotOnMedics en het voor het lezen van deze handleiding. Wij wensen u veel succes toe met de ingebruikname van SpotOnMedics FysioOne.

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over het inplannen van uw cliënten dan verzoeken wij u om contact op te nemen met uw praktijkadviseur / implementatie consultant. Als hij of zij niet bereikbaar is en uw dringende vragen heeft dan kunt u contact opnemen met onze supportdesk.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht