Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. E-mails versturen vanaf uw eigen e-maildomein

1.1 Stap 1. Domein toevoegen aan FysioOne

Ga naar: configuratie > algemeen > e-mailinstellingen.

Vul het ‘Afzender e-mailadres praktijk’ in en vink ‘Alle e-mails vanuit e-mailadres praktijk verzenden’ aan . 

Ga naar: configuratie > Intranet > SPF en DKIM.  En druk op Toevoegen bij: Verzoek voor het activeren van het bovenstaande domein indienen.

Let op! Het toevoegen van het domein in FysioOne kan 30 minuten duren.

1.2 Stap 2. DNS instellingen in uw eigen domein server aan te passen. 

Log in op het adminpanel/beheerconsole van uw domein via het portaal van de hosting). Mocht u hier zelf niet uitkomen, dan kunt u hiervoor de websitebeheerder of hostingpartij voor inschakelen.

Zoek de pagina waar u de DNS-records kunt bijwerken. Om dit te doen, moet u mogelijk de geavanceerde instellingen activeren.

Stel de DKIM name en DKIM waarde in die in FysioOne aangegeven staat:

Het SPF record hoeft niet te worden aangepast in de DNS instellingen. 

Let op! het kan tot 72 uur duren voordat de instellingen doorgevoerd zijn bij uw domeinprovider.

1.3 Stap 3. Domein activeren in FysioOne.

Na het aanpassen van de domeinnaamserver (DNS) instellingen, dient het domein door FysioOne geactiveerd te worden. Hiervoor dient u contact op te nemen met onze klantenservice, hiervoor kunt u een ticket aanmaken in Freshdesk. Na deze aanvraag zullen wij het domein zo snel mogelijk voor u activeren. 

2. Kunt u hulp gebruiken?

2.1 Wij wensen u veel succes en werkplezier toe!

Heeft u vragen?

Aangezien er veel diverse admin panels zijn kunnen de support professionals op dit vlak lastig ondersteunen. Als u vragen heeft over het instellen over het SPF record dan is de meest efficiënte manier om contact op te nemen uw websitebeheerder, hostingpartij of provider.

Mail versturen vanuit FysioOne

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 10-02-2023 - 10:28:56
  • Algemeen
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

In FysioOne is het mogelijk om het systeem zo in te stellen dat de e-mails die u verstuurd naar uw cliënten, worden verstuurd vanaf uw eigen e-maildomein (bijvoorbeeld info@praktijk.nl). Wanneer u dit niet ingesteld heeft, worden de e-mails standaard met het e-mailadres noreply@spotonmedics.nl verzonden. 

Volg de onderstaande stappen om e-mails vanaf uw eigen praktijk domein te verzenden. Voor het doorlopen van deze stappen is technische kennis vereist.

Inhoudsopgave

1. E-mails versturen vanaf uw eigen e-maildomein

1.1 Stap 1. Domein toevoegen aan FysioOne

Ga naar: configuratie > algemeen > e-mailinstellingen.

Vul het ‘Afzender e-mailadres praktijk’ in en vink ‘Alle e-mails vanuit e-mailadres praktijk verzenden’ aan . 

Ga naar: configuratie > Intranet > SPF en DKIM.  En druk op Toevoegen bij: Verzoek voor het activeren van het bovenstaande domein indienen.

Let op! Het toevoegen van het domein in FysioOne kan 30 minuten duren.

1.2 Stap 2. DNS instellingen in uw eigen domein server aan te passen. 

Log in op het adminpanel/beheerconsole van uw domein via het portaal van de hosting). Mocht u hier zelf niet uitkomen, dan kunt u hiervoor de websitebeheerder of hostingpartij voor inschakelen.

Zoek de pagina waar u de DNS-records kunt bijwerken. Om dit te doen, moet u mogelijk de geavanceerde instellingen activeren.

Stel de DKIM name en DKIM waarde in die in FysioOne aangegeven staat:

Het SPF record hoeft niet te worden aangepast in de DNS instellingen. 

Let op! het kan tot 72 uur duren voordat de instellingen doorgevoerd zijn bij uw domeinprovider.

1.3 Stap 3. Domein activeren in FysioOne.

Na het aanpassen van de domeinnaamserver (DNS) instellingen, dient het domein door FysioOne geactiveerd te worden. Hiervoor dient u contact op te nemen met onze klantenservice, hiervoor kunt u een ticket aanmaken in Freshdesk. Na deze aanvraag zullen wij het domein zo snel mogelijk voor u activeren. 

2. Kunt u hulp gebruiken?

2.1 Wij wensen u veel succes en werkplezier toe!

Heeft u vragen?

Aangezien er veel diverse admin panels zijn kunnen de support professionals op dit vlak lastig ondersteunen. Als u vragen heeft over het instellen over het SPF record dan is de meest efficiënte manier om contact op te nemen uw websitebeheerder, hostingpartij of provider.