Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Informatiebeveiliging en uw wachtwoord

1.1 Elke 90 dagen een ander wachtwoord

Uw wachtwoord is persoonsgebonden en wordt niet opgeslagen in uw gebruikersgegevens. Het is dan ook van belang dat u uw wachtwoord voor uzelf houdt zodat u de enige bent die in uw account kan werken. U dient uw wachtwoord regelmatig te wijzigen.

Na elke 90 dagen zal het systeem u vragen om het wachtwoord te wijzigen. Wanneer de 90 dagen bijna om zijn verschijnt er op de startpagina een melding dat uw wachtwoord bijna verloopt. Let op: u dient hiervoor de optie onder startpagina – persoonlijke instellingen – acties uit verbetercyclus aan te zetten.

In deze handleiding gaan we dieper in op het wijzigen van uw wachtwoord. Klikt u op 2.1?

2. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

2.1 Verschillende opties om het wachtwoord te wijzigen

SpotOnMedics biedt haar gebruikers diverse manieren aan om zijn / haar wachtwoord te wijzigen. In de volgende stappen worden deze mogelijkheden nader aan u toegelicht.

2.2 Vanaf het inlogscherm mijn wachtwoord wijzigen (niet ingelogd)

Wanneer u tijdens het inloggen uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u vanuit het inlogscherm in FysioOne klikken op de tekst wachtwoord vergeten. Er wordt gevraagd om uw e-mailadres in te vullen. Let op: dit is het e-mailadres welke staat ingevuld in uw gebruikersaccount, u kunt uw management vragen welk adres dit is.

Vervolgens komt u op een scherm uit waarop u uw gebruikersnaam dient in te vullen.

Klikt u na het invullen van de benodigde gegevens op de oranje button herstel wachtwoord.

Er wordt vervolgens binnen maximaal 10 minuten een e-mail gestuurd naar het door u opgegeven adres.

 

E-mail ontvangen

Wanneer u deze e-mail ontvangen heeft dan kunt u klikken (of de link kopiëren) op de blauwe link om uw wachtwoord daadwerkelijk te wijzigen. Wanneer u uw wachtwoord heeft gewijzigd wordt u omgeleid naar de inlogpagina en kunt u opnieuw inloggen. U ontvangt een mail waarin wordt bevestiging dat u uw wachtwoord heeft gewijzigd.

2.3 Profiel - Wijzigen wachtwoord (ingelogd)

Een andere manier om uw wachtwoord te wijzigen is uw wachtwoord wijzigen wanneer u al bent ingelogd. Wanneer u klikt op Startpagina – Profiel -Wijzigen wachtwoord dan kunt u klikken op de oranje link.

Wanneer u op de link klikt wordt u omgeleid naar een nieuwe pagina om uw wachtwoord direct te wijzigen. Vervolgens kunt u inloggen met uw nieuwe inloggegevens. U krijgt ter bevestiging een e-mail waarin wordt bevestigd dat u uw wachtwoord heeft gewijzigd.

2.4 Wachtwoord wijzigen door management (ingelogd)

Als laatste kan het praktijkmanagement met de licentie management of de bevoegde rechten uw wachtwoord wijzigen. De gebruiker gaat hiervoor naar Configuratie – Algemeen – Gebruikers – klikt op het gele sleutel.

Er wordt automatisch een mail gestuurd naar het e-mailadres van de medewerker om het wachtwoord te kunnen wijzigen. Wanneer u (de medewerker) op de link in de mail klikt wordt u omgeleid naar een nieuwe pagina om uw wachtwoord direct te wijzigen. Vervolgens kunt u inloggen met uw nieuwe inloggegevens. U krijgt ter bevestiging een e-mail waarin wordt bevestigd dat u uw wachtwoord heeft gewijzigd.

2.5 Wachtwoord wijzigen patiëntenportaal

Wachtwoord wijzigen door therapeut
Het kan ook voorkomen dat een patiënt telefonisch contact met uw praktijk opneemt omdat hij/zij niet kan inloggen. Een therapeut kan het wachtwoord dan opnieuw ingeven voor de patiënt. U kunt gaan naar de desbetreffende patiëntenkaart en kunt klikken op het tabblad portaal.

Onder dit tabje vindt u een knop met wachtwoord resetten, door op deze knop te klikken kunt u het wachtwoord opnieuw voor de patiënt instellen. Het nieuwe wachtwoord wordt vervolgens naar de patiënt gestuurd. Via die mail heeft de patiënt zelf de optie om het wachtwoord weer te wijzigen.

Wachtwoord wijzigen patiënt
Een patiënt heeft ook de mogelijkheid om zelf het wachtwoord te wijzigen. Hiervoor kan hij/zij klikken op de persoonlijke instellingen in het patiëntenportaal. Onder de persoonlijke instellingen staat een tab wachtwoord(en). Onder deze tab heeft de patiënt de mogelijkheid om te klikken op de blauwe link om het wachtwoord te wijzigen.

Vervolgens verschijnt er een nieuw scherm waarin het wachtwoord direct gewijzigd kan worden. Nadat het wachtwoord gewijzigd is, wordt er ter bevestiging een e-mail waarin gezonden waarin wordt bevestigd dat het wachtwoord is gewijzigd.

3. Kunt u hulp gebruiken?

3.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over het wijzigen van uw eigen wachtwoord of van een medewerker / patiënt? Neem dan contact op met onze support professionals en zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

FysioOne wachtwoord wijzigen

Laatst gewijzigd door: Niels Rientjes op 24-06-2019 - 22:46:36
  • FysioOne algemeen
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

Dank voor het raadplegen van deze handleiding. Informatiebeveiliging wordt voor SpotOnMedics als softwareleverancier en uw praktijk steeds belangrijker. In het kader van de NEN7510 en overige certificeringstrajecten is de policy voor het wijzigen van een wachtwoord aangepast (mei 2017). In deze handleiding nemen wij stap voor stap met u door hoe u uw wachtwoord kunt wijzigen.

Mochten er naar aanleiding van het lezen van deze handleiding toch nog vragen zijn dan staat onze supportdesk u graag te woord. Onze contactgegevens kunt u onderaan de website vinden.

Inhoudsopgave

1. Informatiebeveiliging en uw wachtwoord

1.1 Elke 90 dagen een ander wachtwoord

Uw wachtwoord is persoonsgebonden en wordt niet opgeslagen in uw gebruikersgegevens. Het is dan ook van belang dat u uw wachtwoord voor uzelf houdt zodat u de enige bent die in uw account kan werken. U dient uw wachtwoord regelmatig te wijzigen.

Na elke 90 dagen zal het systeem u vragen om het wachtwoord te wijzigen. Wanneer de 90 dagen bijna om zijn verschijnt er op de startpagina een melding dat uw wachtwoord bijna verloopt. Let op: u dient hiervoor de optie onder startpagina – persoonlijke instellingen – acties uit verbetercyclus aan te zetten.

In deze handleiding gaan we dieper in op het wijzigen van uw wachtwoord. Klikt u op 2.1?

2. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

2.1 Verschillende opties om het wachtwoord te wijzigen

SpotOnMedics biedt haar gebruikers diverse manieren aan om zijn / haar wachtwoord te wijzigen. In de volgende stappen worden deze mogelijkheden nader aan u toegelicht.

2.2 Vanaf het inlogscherm mijn wachtwoord wijzigen (niet ingelogd)

Wanneer u tijdens het inloggen uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u vanuit het inlogscherm in FysioOne klikken op de tekst wachtwoord vergeten. Er wordt gevraagd om uw e-mailadres in te vullen. Let op: dit is het e-mailadres welke staat ingevuld in uw gebruikersaccount, u kunt uw management vragen welk adres dit is.

Vervolgens komt u op een scherm uit waarop u uw gebruikersnaam dient in te vullen.

Klikt u na het invullen van de benodigde gegevens op de oranje button herstel wachtwoord.

Er wordt vervolgens binnen maximaal 10 minuten een e-mail gestuurd naar het door u opgegeven adres.

 

E-mail ontvangen

Wanneer u deze e-mail ontvangen heeft dan kunt u klikken (of de link kopiëren) op de blauwe link om uw wachtwoord daadwerkelijk te wijzigen. Wanneer u uw wachtwoord heeft gewijzigd wordt u omgeleid naar de inlogpagina en kunt u opnieuw inloggen. U ontvangt een mail waarin wordt bevestiging dat u uw wachtwoord heeft gewijzigd.

2.3 Profiel - Wijzigen wachtwoord (ingelogd)

Een andere manier om uw wachtwoord te wijzigen is uw wachtwoord wijzigen wanneer u al bent ingelogd. Wanneer u klikt op Startpagina – Profiel -Wijzigen wachtwoord dan kunt u klikken op de oranje link.

Wanneer u op de link klikt wordt u omgeleid naar een nieuwe pagina om uw wachtwoord direct te wijzigen. Vervolgens kunt u inloggen met uw nieuwe inloggegevens. U krijgt ter bevestiging een e-mail waarin wordt bevestigd dat u uw wachtwoord heeft gewijzigd.

2.4 Wachtwoord wijzigen door management (ingelogd)

Als laatste kan het praktijkmanagement met de licentie management of de bevoegde rechten uw wachtwoord wijzigen. De gebruiker gaat hiervoor naar Configuratie – Algemeen – Gebruikers – klikt op het gele sleutel.

Er wordt automatisch een mail gestuurd naar het e-mailadres van de medewerker om het wachtwoord te kunnen wijzigen. Wanneer u (de medewerker) op de link in de mail klikt wordt u omgeleid naar een nieuwe pagina om uw wachtwoord direct te wijzigen. Vervolgens kunt u inloggen met uw nieuwe inloggegevens. U krijgt ter bevestiging een e-mail waarin wordt bevestigd dat u uw wachtwoord heeft gewijzigd.

2.5 Wachtwoord wijzigen patiëntenportaal

Wachtwoord wijzigen door therapeut
Het kan ook voorkomen dat een patiënt telefonisch contact met uw praktijk opneemt omdat hij/zij niet kan inloggen. Een therapeut kan het wachtwoord dan opnieuw ingeven voor de patiënt. U kunt gaan naar de desbetreffende patiëntenkaart en kunt klikken op het tabblad portaal.

Onder dit tabje vindt u een knop met wachtwoord resetten, door op deze knop te klikken kunt u het wachtwoord opnieuw voor de patiënt instellen. Het nieuwe wachtwoord wordt vervolgens naar de patiënt gestuurd. Via die mail heeft de patiënt zelf de optie om het wachtwoord weer te wijzigen.

Wachtwoord wijzigen patiënt
Een patiënt heeft ook de mogelijkheid om zelf het wachtwoord te wijzigen. Hiervoor kan hij/zij klikken op de persoonlijke instellingen in het patiëntenportaal. Onder de persoonlijke instellingen staat een tab wachtwoord(en). Onder deze tab heeft de patiënt de mogelijkheid om te klikken op de blauwe link om het wachtwoord te wijzigen.

Vervolgens verschijnt er een nieuw scherm waarin het wachtwoord direct gewijzigd kan worden. Nadat het wachtwoord gewijzigd is, wordt er ter bevestiging een e-mail waarin gezonden waarin wordt bevestigd dat het wachtwoord is gewijzigd.

3. Kunt u hulp gebruiken?

3.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over het wijzigen van uw eigen wachtwoord of van een medewerker / patiënt? Neem dan contact op met onze support professionals en zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht