Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Mijn hele batch is afgekeurd, wat nu?

  • Declaratie
  • Retour/Crediteren
  • SpotOnMedics FysioOne

Het kan voorkomen dat het volledige bestand wat u heeft ingediend ook in zijn geheel wordt afgekeurd. Deze komt in dat geval niet door de technische controle van VECOZO. De batch is in dit geval ook nog niet doorgestuurd naar de zorgverzekeraar.

Als u het bestand opent, staat er bijna overal “geen opmerking bij dit recordtype”. Er staan altijd één of meerdere behandelingen waarbij een retourcode staat. Bijvoorbeeld: “Huisnummer (huisadres) ontbreekt of is onjuist (verzekerde).”. Deze behandeling is dan de reden van de afwijzing bij VECOZO waardoor het gehele bestand technisch wordt afgekeurd. De fout zit hem meestal in de basisgegevens van één of meerdere patiënten.

Oplossing:

U dient in dit geval alle behandelingen in het bestand te crediteren en bij de betreffende patiënt de basisinfo te controleren. Wanneer dit is gewijzigd, kunt u het bestand opnieuw indienen.

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht