Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Hoe werkt de pinlijst binnen SpotOnMedics?

  • Declaratie
  • Particulier/Verkoop
  • Financieel
  • SpotOnMedics FysioOne

Tip: kijk hier het webinar terug (februari 2021) waarin Rosanne Vergoossen, financieel implementatie consultant bij SpotOnMedics, de mogelijkheden stap-voor-stap met u doorloopt.


Binnen SpotOnMedics is het mogelijk om gebruik te maken van de pinlijst. Op deze lijst komen alle pintransacties te staan.

U kunt de pinlijst raadplegen via verkopen – pinlijst. U komt hiermee in het overzicht van de pinlijst. Zie onderstaande afbeelding.

Een transactie verschijnt op dit overzicht wanneer de factuur op de betaalwijze ‘pin’ wordt gezet. Wanneer een transactie niet voorzien wordt van deze betaalwijze, dan zal deze ook niet op het overzicht verschijnen. U heeft altijd de mogelijkheid om de ‘factuur’ nog op de betaalwijze ‘pin’ te zetten. Ook als de factuur al reeds geboekt is. Dit kunt u doen door naar verkoop – afgehandeld te gaan – zoek op factuurnummer – achter de status ‘geboekt’. Hier kunt u klikken op het grijze Euroteken.

Indien u bij de aanmaak van de verkoopfactuur direct heeft gekozen voor de betaalwijze ‘pin’, dan komt deze factuur automatisch op dezelfde datum als de factuurdatum op de pinlijst te staan. Blijkt de factuur daadwerkelijk op een andere datum gepind te zijn, dient u de pindatum te wijzigen. Dit kunt u ook doen door op het grijze Euroteken te klikken en de ‘datum’ van betaal door aan te passen.

Balieklant
Wanneer u alleen een product(en) verkoopt zonder dat de persoon geregistreerd staat als patiënt, dan kunt u gebruik maken van de ‘balieverkoop’ knop.

Hierbij wordt een factuur niet gekoppeld aan een patiënt, maar krijgt deze de naam balieklant. Op het moment dat de balieklant gaat pinnen en er blijkt toch niet voldoende saldo op zijn/haar pin te staan, dan kan de factuur altijd achteraf worden omgezet naar bijvoorbeeld contant. U kunt de betaalwijze aanpassen via FysioOne en uw contactpersoon van Financieel past dit voor u aan in uw administratie.

Is de pinlijst compleet?
Om te controleren of uw pinlijst compleet is, dient u onder aan de pinlijst te controleren of er bij het verschil 0,00 euro staat. Is dit het geval dan kunt u de export aanmaken. Is die niet het geval dan dient u nog te controleren welke facturen nog niet op de pinlijst geregistreerd staan.

Let op: Maakt u gebruik van Mollie of Izettle, dan worden de bankkosten ingehouden op de uitbetalingen. Hierdoor blijf je bij het verschil een bedrag zien staan wat overeen moet komen met het totaal van de bankkosten (dit betreft altijd 2,75% van het totaal factuurbedrag).

Export Pinlijst
Via de knop ‘pinlijst’ kunt u het export bestand insturen naar Financieel.

Let op: wanneer u maandelijks de pinlijst aanlevert, dient u bij de ‘periode’ de 1e en de laatste dag van de maand in te vullen. Indien u per week de pinlijst aanlevert, dient u de 1e en laatste dag van die week in te vullen. Wanneer deze is ingevuld dient u op ‘pinlijst te klikken’. Wanneer u gebruik maakt van meerdere bedrijven, dan dient u het juiste bedrijf te selecteren. Zie onderstaande afbeeldingen. De export komt terecht in Yuki waarna de financieel medewerker uw pinlijst verwerkt. De volgende keer dat u de pinlijst gaat insturen, staat automatisch de begindatum correct!

 

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht