Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Hoe verwerk ik retouren waarbij staat reeds eerder gedeclareerd?

  • Declaratie
  • Retour/Crediteren
  • SpotOnMedics FysioOne

Wanneer een behandeling reeds eerder is gedeclareerd, kan dat diverse oorzaken hebben. De patiënt is op dezelfde dag bij een andere praktijk geweest of u bent net overgestapt van software en de behandeling is al gedeclareerd in het vorige systeem.

Wanneer een patiënt elders is geweest, moet u deze behandeling behandelen als gewone retourinformatie. Wanneer u de behandeling al uitbetaald heeft gekregen, dan kunt u het best de behandeling crediteren en vervolgens bij de retouren op niet declareren zetten, waarbij u als reden aangeeft “reeds eerder gedeclareerd”.

Klikt hiervoor op het loepje voor de behandeling, u komt nu in de agenda details terecht, klik hier op niet declareren, selecteer een reden en klik op ja. De behandeling verdwijnt nu in de rij bij retouren. Let op: dit kunt u ook uitvoeren onder verrichtingen – afhandelen.

Wanneer u een reden voor het niet declareren wil toevoegen kan dit onder configuratie – verrichtingen – redenen niet declareren.

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht