Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Hoe handel ik mijn behandelingen af, wanneer de zorgverzekeraar gaat nabetalen?

  • Declaratie
  • Retour/Crediteren
  • SpotOnMedics FysioOne

Wanneer de zorgverzekeraar heeft aangegeven dat zij een nabetaling gaan doen dan neemt u onderstaande stappen door:

Situatie 1: bestand staat nog op de status ‘retouren’
U opent via het vergrootglas het bestand. Hier vinkt u de behandelingen ‘uit’ waarvan u weet dat deze nabetaalt gaan worden. Let op: indien in dit bestand nog behandelingen staan die wel gecrediteerd moeten worden dan dient u hier het vinkje te laten staan. Van deze behandelingen wordt een credit bestand gemaakt. De overige behandelingen krijgen de status afgehandeld.

Situatie 2: u heeft de behandelingen al ‘gecrediteerd’. 
De behandelingen die u heeft gecrediteerd staan dan onder verrichtingen – retouren. Hier heeft u de mogelijkheid om de behandeling op ‘niet declareren’ te zetten met als reden ‘nabetaling door zorgverzekeraar. Mocht deze reden er nog niet in staan, dan kunt u deze aanmaken via configuratie – declareren -redenen niet declareren. De behandeling wordt dichtgezet, zodat deze niet mee gaat in de volgende declaratie ronde.

Let op: geef in beide situaties aan dat wanneer u gebruik maakt van Financieel u wel aan uw contactpersoon laat weten dat er een nabetaling gaat plaatsvinden. Dit kan middels het aanmaken van een bericht in Yuki. Graag hierin het declaratienummer vermelden, zodat uw contactpersoon hier rekening mee kan houden! 

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht