Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

De zorgverzekeraar betaalt niet alles uit, wat nu?

  • Declaratie
  • Retour/Crediteren
  • SpotOnMedics FysioOne

Dit kan betekenen dat u een verkeerd contract heeft geselecteerd voor het nieuwe jaar of het plafond van uw afspraken heeft bereikt. Hierdoor dient u meer in dan dat u heeft afgesproken met de zorgverzekeraar.

Situatie 1: contract klopt niet

Dit lost u op door de juiste contracten te selecteren:

  1. Ga naar configuratie – algemeen – contractposities
  2. Klik op het kladblokje.
  3. Geef het juiste contract op (let op: jaartal!)

Het deel wat niet is vergoed door de zorgverzekeraar dient u nog wel voor uw eigen boekhouding te crediteren, anders blijft dit een openstaande post. Dit kun je doen via de status “retour”. Open het bestand met het loepje. Alle behandelingen die retour zijn gekomen, staan al reeds voor u geselecteerd. Druk op de knop ‘crediteren’. FysioOne herkent dat het om een deelcreditering gaat en zal alleen het deel wat niet is uitbetaald crediteren. Deze credit factuur zal ook niet verstuurd worden naar de zorgverzekeraar maar komt meteen bij Declaratie overzicht als ‘boeken’  te staan.

Situatie 2: plafond bereikt

Deze situatie komt vaker voor aan het einde van het jaar. U heeft met de zorgverzekeraar een plafond afgesproken waar u nu overheen bent. De verzekeraar vergoed de ingediende behandelingen deels of niet meer.

 U kunt de behandeling crediteren en de credit boeken (zie ook situatie 1). Vervolgens kunt u een losse verkoop aanmaken met het restbedrag via de patientkaart (tabblad Verkoop). Let op; vooraf moet er een verkoopartikel zijn met bijv. Restbedrag aan patient.

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht