Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Blokkade op declaratiecode/CSI code?

  • Afhandelen/Retouren/Te declareren
  • Behandeltraject
  • Declaratie
  • Diagnose/CSI
  • SpotOnMedics FysioOne

Wanneer een traject reeds is gedeclareerd is het in de meeste gevallen niet toegestaan de diagnose- en CSI codes te wijzigen. 

Er zit een blokkade op het wijzigen van de diagnose- en CSI code, nadat de eerste behandeling is gedeclareerd en dus het declaratieproces is gestart bij de zorgverzekeraar.

Wanneer de gebruiker de diagnose- en/of CSI code toch wijzigt verschijnt de volgende melding: ‘Diagnosecode (of CSI) mag niet aangepast worden als er reeds behandelingen zijn gedeclareerd’.

Let op: Wanneer u deze wijziging probeert via ‘details voor traject’ krijgt u ook bovenstaande melding te zien. Het lijkt dan alsof de CSI en/of diagnosecode toch veranderd is. Maar wanneer u de pagina verlaat wordt deze wijziging niet opgeslagen.

Als het toch nodig is om de diagnose- of CSI code te wijzigen dient het gehele traject gecrediteerd te worden bij de zorgverzekeraar om zo de behandelingen weer ‘open’ te zetten. Wijzigingen in de diagnose- en CSI code zijn dan weer mogelijk.

Er is wel de mogelijkheid gekomen om deze blokkade voor gebruikers met de licentie management op te heffen.

Dit kunt u instellen bij configuratie > algemeen > omgevingsinstellingen >Blokkeren aanpassen diagnosecode en indicatie na eerste declaratie (behalve voor praktijkmanager)

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht