Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Blokkade op declaratiecode/CSI code

  • Declareren
  • SpotOnMedics FysioOne

Wanneer een traject reeds is gedeclareerd is het in de meeste gevallen niet toegestaan de diagnose- en CSI codes te wijzigen. 

Er zit een blokkade op het wijzigen van de diagnose- en CSI code, nadat de eerste behandeling is gedeclareerd en dus het declaratieproces is gestart bij de zorgverzekeraar.

Wanneer de gebruiker de diagnose- en/of CSI code toch wijzigt verschijnt de volgende melding: ‘Diagnosecode (of CSI) mag niet aangepast worden als er reeds behandelingen zijn gedeclareerd’.

Let op: Wanneer u deze wijziging probeert via ‘details voor traject’ krijgt u ook bovenstaande melding te zien. Het lijkt dan alsof de CSI en/of diagnosecode toch veranderd is. Maar wanneer u de pagina verlaat wordt deze wijziging niet opgeslagen.

Als het toch nodig is om de diagnose- of CSI code te wijzigen dient het gehele traject gecrediteerd te worden bij de zorgverzekeraar om zo de behandelingen weer ‘open’ te zetten. Wijzigingen in de diagnose- en CSI code zijn dan weer mogelijk.

In de release van april 2018 is er een blokkade gezet op het wijzigen van de csi- en diagnosecode na de eerste keer declareren. Uit de praktijk bleken er een aantal situaties te zijn waarbij het toch wenselijk is dat deze code na declareren gewijzigd konden worden. Er is daarom de mogelijkheid gekomen om deze blokkade voor gebruikers met de licentie management op te heffen.

Dit kunt u instellen bij configuratie > algemeen > omgevingsinstellingen >Blokkeren aanpassen diagnosecode en indicatie na eerste declaratie (behalve voor praktijkmanager)

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Wij ontvangen graag uw feedback over deze pagina. Vult u het formulier in en wij nemen indien nodig contact met u op. Bij voorbaat dank.
Praktijknaam
E-mailadres
Bericht

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor de maandelijkse SpotOnMedics Academy nieuwsbrief.