Handleiding
terug naar overzicht

Inhoudsopgave

1. Laten we van start gaan

1.1 Inloggen op de mobiele agenda

Laten we aan de slag gaan. Ga naar https://mobile.spotonmedics.nl met uw smartphone. Log in met uw gebruikelijke inloggegevens vanuit uw FysioOne omgeving.

Nadat u heeft ingelogd komt u terecht in uw eigen agenda, dit herkent u doordat uw naam linksboven in het scherm verschijnt. Automatisch wordt de huidige weekweergave geopend.  Door op een specifieke dag te klikken kunt u direct uw afspraken en de beschikbaarheid bekijken.

Onderstaande patiëntgegevens zijn fictief.

 

2. Functionaliteiten

2.1 Specifieke dag van de week bekijken

In de mobiele agenda is het mogelijk om een specifieke dag te bekijken. Dit doet u door op het pijltje naast de maand te klikken.

Er opent zich nu een pop-up waarin u de dag kunt selecteren en klik op pas filter.

2.2 Agenda van een collega raadplegen

Extra handig is het bekijken van de agenda van uw collega. Hiervoor klikt u op uw eigen naam linksboven in het scherm.

Er opent zich nu een pop-up waarin u een collega kunt selecteren zodat u de agenda kunt bekijken.

2.3 Afspraak inplannen

Klik op de gewenste dag waarin u een afspraak wil plannen. Voeg een afspraak toe door in de dagweergave op een beschikbaar blok te klikken.

U komt nu direct in het scherm om een nieuwe afspraak in te plannen.

Hierin kunt u de bestaande patiënten vanuit uw praktijk selecteren. U dient alle onderstaande items zo volledig mogelijk in te vullen;
– beschikbare tijden
– patient
– traject
– prestatiecode
– ruimte
– apparaat
– opmerking

Tevens heeft u de mogelijkheid om een afspraakbevestiging te mailen naar de patiënt. Let op: de afspraakbevestiging wordt alleen gemaild wanneer er een e-mailadres is ingevuld in de basisinfo in FysioOne.

Druk op opslaan om de afspraak in te plannen

2.4 Details afspraak bekijken

Door in de dagweergave op een reeds ingeplande afspraak te klikken, kunt u de details van de afspraak bekijken. 

Onderstaande patiëntgegevens zijn fictief

Vanaf hier kunt u een aantal zaken direct regelen:

– Documenten toevoegen
– Behandeljournaal invullen
– Navigatie starten
– Afspraak verwijderen, doorplannen of verplaatsen

2.5 Profielfoto toevoegen

U kunt een profielfoto van uw patiënt toevoegen in de mobiele agenda. Klik hiervoor op het blauwe profiel icoon. Door op ‘drop your image here’ te klikken kunt u een selectie maken uit één van de bestaande foto’s of u kunt een nieuwe foto toevoegen.

2.6 Documenten uploaden

Wilt u een kopie van het identiteitsbewijs of een verwijsbrief toevoegen aan de afspraak? Deze optie is ook beschikbaar in de mobiele agenda. U heeft de mogelijkheid om via uw mobiele camera de documenten direct te uploaden. Open de afspraak en klik op ‘documenten’.

Er wordt een nieuw scherm geopend waarin u de mogelijkheid heeft om een identificatiebewijs en een verwijzing toe te voegen. Dit kunt u doen door te documenten te uploaden.

2.7 Behandeljournaal

Na afloop van een bezoek of tijdens een aan huis bezoek is het mogelijk een behandeljournaal in te vullen. Net als in FysioOne heeft u de mogelijkheid een behandeljournaal vanuit een vorige afspraak te kopiëren. Hiervoor kiest u onder de agenda details voor behandeljournaal en vult u de SOEP weergave in of u kopieert de vorige gegevens middels de knop ‘kopieer vorige’.

Let op: u dient hiervoor wel een dossier aangemaakt te hebben in FysioOne

2.8 Afspraak verwijden, doorplannen of verplaatsen

Onderaan vindt u de drie knoppen om de afspraak te verwijderen, doorplannen of verplaatsen.

Verwijderen
Middels de knop ‘verwijderen’ wordt de afspraak definitief uit de agenda verwijderd. Er verschijnt een pop-up waarin u de actie kunt bevestigen.

Doorplannen
Middels de knop ‘doorplannen’ heeft u de mogelijk om de afspraak direct voor een andere dag in te plannen.

Verplaatsen
Ook is het mogelijk de afspraak te verplaatsen.Tevens heeft u de mogelijkheid om een afspraakbevestiging te mailen naar de patiënt. Let op: de afspraakbevestiging wordt alleen gemaild wanneer er een e-mailadres is ingevuld in de basisinfo in FysioOne.

2.9 Navigatie

Een leuke tool van de SpotOnMedics Mobiele Agenda is het eenvoudig starten van navigatie naar de klant toe. Open de afspraak vanaf de dagweergave en klik op ‘start navigatie’. De route wordt geopend in een nieuw tabblad middels Google Maps.

3. Kunt u hulp gebruiken?

3.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over het gebruik van de mobiele agenda Neem dan contact op met onze support professionals via Freshdesk. Zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl

FysioOne mobiele agenda

Laatst gewijzigd door: Lindsey Steenman-Tol op 10-03-2023 - 11:32:48
  • Agenda
  • SpotOnMedics FysioOne

Introductie

Gebruik de FysioOne Agenda nu ook op uw smartphone of tablet. Neem uw agenda overal mee naar toe, handig als u buiten de deur bent, of geen toegang heeft tot een PC.

Raadpleeg of regel direct uw praktische zaken. Plan of wijzig patiënt afspraken, vul eenvoudig het behandeljournaal (de SOEP) in, of voeg direct een foto of document aan de patiëntenkaart toe. Vanaf nu heeft u alles letterlijk binnen handbereik.

Mochten er naar aanleiding van het lezen van deze handleiding toch nog vragen zijn dan staat onze supportdesk u graag te woord. Onze contactgegevens kunt u onderaan de website vinden.

Inhoudsopgave

1. Laten we van start gaan

1.1 Inloggen op de mobiele agenda

Laten we aan de slag gaan. Ga naar https://mobile.spotonmedics.nl met uw smartphone. Log in met uw gebruikelijke inloggegevens vanuit uw FysioOne omgeving.

Nadat u heeft ingelogd komt u terecht in uw eigen agenda, dit herkent u doordat uw naam linksboven in het scherm verschijnt. Automatisch wordt de huidige weekweergave geopend.  Door op een specifieke dag te klikken kunt u direct uw afspraken en de beschikbaarheid bekijken.

Onderstaande patiëntgegevens zijn fictief.

 

2. Functionaliteiten

2.1 Specifieke dag van de week bekijken

In de mobiele agenda is het mogelijk om een specifieke dag te bekijken. Dit doet u door op het pijltje naast de maand te klikken.

Er opent zich nu een pop-up waarin u de dag kunt selecteren en klik op pas filter.

2.2 Agenda van een collega raadplegen

Extra handig is het bekijken van de agenda van uw collega. Hiervoor klikt u op uw eigen naam linksboven in het scherm.

Er opent zich nu een pop-up waarin u een collega kunt selecteren zodat u de agenda kunt bekijken.

2.3 Afspraak inplannen

Klik op de gewenste dag waarin u een afspraak wil plannen. Voeg een afspraak toe door in de dagweergave op een beschikbaar blok te klikken.

U komt nu direct in het scherm om een nieuwe afspraak in te plannen.

Hierin kunt u de bestaande patiënten vanuit uw praktijk selecteren. U dient alle onderstaande items zo volledig mogelijk in te vullen;
– beschikbare tijden
– patient
– traject
– prestatiecode
– ruimte
– apparaat
– opmerking

Tevens heeft u de mogelijkheid om een afspraakbevestiging te mailen naar de patiënt. Let op: de afspraakbevestiging wordt alleen gemaild wanneer er een e-mailadres is ingevuld in de basisinfo in FysioOne.

Druk op opslaan om de afspraak in te plannen

2.4 Details afspraak bekijken

Door in de dagweergave op een reeds ingeplande afspraak te klikken, kunt u de details van de afspraak bekijken. 

Onderstaande patiëntgegevens zijn fictief

Vanaf hier kunt u een aantal zaken direct regelen:

– Documenten toevoegen
– Behandeljournaal invullen
– Navigatie starten
– Afspraak verwijderen, doorplannen of verplaatsen

2.5 Profielfoto toevoegen

U kunt een profielfoto van uw patiënt toevoegen in de mobiele agenda. Klik hiervoor op het blauwe profiel icoon. Door op ‘drop your image here’ te klikken kunt u een selectie maken uit één van de bestaande foto’s of u kunt een nieuwe foto toevoegen.

2.6 Documenten uploaden

Wilt u een kopie van het identiteitsbewijs of een verwijsbrief toevoegen aan de afspraak? Deze optie is ook beschikbaar in de mobiele agenda. U heeft de mogelijkheid om via uw mobiele camera de documenten direct te uploaden. Open de afspraak en klik op ‘documenten’.

Er wordt een nieuw scherm geopend waarin u de mogelijkheid heeft om een identificatiebewijs en een verwijzing toe te voegen. Dit kunt u doen door te documenten te uploaden.

2.7 Behandeljournaal

Na afloop van een bezoek of tijdens een aan huis bezoek is het mogelijk een behandeljournaal in te vullen. Net als in FysioOne heeft u de mogelijkheid een behandeljournaal vanuit een vorige afspraak te kopiëren. Hiervoor kiest u onder de agenda details voor behandeljournaal en vult u de SOEP weergave in of u kopieert de vorige gegevens middels de knop ‘kopieer vorige’.

Let op: u dient hiervoor wel een dossier aangemaakt te hebben in FysioOne

2.8 Afspraak verwijden, doorplannen of verplaatsen

Onderaan vindt u de drie knoppen om de afspraak te verwijderen, doorplannen of verplaatsen.

Verwijderen
Middels de knop ‘verwijderen’ wordt de afspraak definitief uit de agenda verwijderd. Er verschijnt een pop-up waarin u de actie kunt bevestigen.

Doorplannen
Middels de knop ‘doorplannen’ heeft u de mogelijk om de afspraak direct voor een andere dag in te plannen.

Verplaatsen
Ook is het mogelijk de afspraak te verplaatsen.Tevens heeft u de mogelijkheid om een afspraakbevestiging te mailen naar de patiënt. Let op: de afspraakbevestiging wordt alleen gemaild wanneer er een e-mailadres is ingevuld in de basisinfo in FysioOne.

2.9 Navigatie

Een leuke tool van de SpotOnMedics Mobiele Agenda is het eenvoudig starten van navigatie naar de klant toe. Open de afspraak vanaf de dagweergave en klik op ‘start navigatie’. De route wordt geopend in een nieuw tabblad middels Google Maps.

3. Kunt u hulp gebruiken?

3.1 Wij wensen u veel succes toe!

Heeft u vragen?
Indien u vragen heeft over het gebruik van de mobiele agenda Neem dan contact op met onze support professionals via Freshdesk. Zij staan u graag te woord.

Contactgegevens:
SpotOnMedics Supportdesk
T: 088 6600 800
E: support@SpotOnMedics.nl