Met de functionaliteit voorraadbeheer kunt u de status van uw voorraadartikelen bijhouden. In één overzicht is te zien:
– de actuele voorraad van het artikel
– het aantal van het bestelde artikel
– het minimun aantal artikelen op voorraad
– het bestelniveau
– het minimale bestelniveau
– levertijd in dagen.
De acties welke uitgevoerd kunnen worden bij het voorraadoverzicht zijn 1) het registreren van de bestelling van nieuwe artikelen en 2) het opgeven van een mutatie.
1) registreren van de bestelling
Door te klikken op de knop ‘bestellen’ komt u in onderstaand scherm. Hier kunt up het aantal van de bestelde artikelen opgeven, samen met de datum van de bestelling. Ook ziet u in de scherm de log van de bestelde artikelen.
2) het opgeven van een mutatie
Bij de knop mutatie kunt een wijziging opgeven in het voorraadaantal. Bij bijvoorbeeld verlies van het product kunt u dit hier opgeven en zal dit in de log van de details zichtbaar zijn.
Details voorraadoverzicht
Wanneer de details-pagina geopend wordt ziet u de:
– voorraad informatie
– uitstaande bestellingen
– de voorraadmutaties (log); alle mutaties welke op dit artikel van toepassing zijn worden getoond. Dit kan zijn, ontvangen bestellingen, handmatige mutatie (via de mutatieknop), verkoop van een artikel aan een patiënt.
– bestelinformatie
Uitstaande bestellingen
Bestellingen die uitstaan komen in het overzicht ‘uitstaande bestellingen’. Wanneer u de bestelling heeft ontvangen kunt u dit hier ook opgeven door op de knop ‘ontvangen’ de klikken.
De bestelling wordt toegevoegd aan het ‘voorraad overzicht’ en is tevens zichtbaar in de voorraadmutaties (log).
Inrichting configuratie
Om een artikel in het voorraadoverzicht op te nemen moet dit bij het artikel in de configuratie aangegeven worden. U gaat hiervoor naar: configuratie > verkopen > verkoopartikelen.
U opent het gewenste verkoopartikel door op het bewerkers-icoon te klikken. U ziet hier als 5e regel: voorraadartikel ja / nee. Zodra u dit artikel op ja zet zal het opgenomen worden in het voorraadoverzicht.
Losse verkoop / gebruikte materialen bij een patiënt
Wanneer bij een patiënt een voorraadartikel wordt verkocht zal dit van de actuele voorraad afgehaald worden in het voorraad overzicht. U dient dan wel gebruik te maken van ‘losse verkoop’ . Vanuit losse verkoop dient u de nota te factureren. Tevens wordt dit geregistreerd door middel van een log bij de details van het voorraadartikel. Dit kunt u zien door naar verkopen – voorraad overzicht te gaan. U klikt daarna op details. Onder voorraadmutaties ziet u dan de log. Wanneer u een directe verkoop aanmaakt, zal de voorraad niet worden aangepast.
Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?