Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Wat zijn de meldingen bij ongeldig?

  • Nieuwe declaratiemodule
  • SpotOnMedics FysioOne
De GDS module voert een aantal controles uit, voordat deze worden verzonden naar Vecozo. Dit voorkomt retouren van de zorgverzekeraars en is een aanvulling op het scherm Controleren in FysioOne
Terminologie:
AanspraakStartdatum, de datum waarop de zorg voor deze Aanspraakcode met diagnose is gestart voor de patiënt.
Vul binnen de trajectdetails de ‘Aanpraak startdatum’ in, als de patient eerder is behandeld bij een andere praktijk voor dezelfde aandoening.
De zorgverzekeraar hanteert is sommige gevallen een andere startdatum, dan dat in details van traject als startdatum staat aangegeven. Vul dan op basis van de retourinformatie de gehanteerde startdatum in van de zorgverzekeraar in de Aanspraakstartdatum. Zorgtrajectstartdatum, de startdatum in details voor het traject bij een nieuwe diagnose . Deze wordt automatisch door het systeem aangemaakt en verzonden naar de zorgverzekeraar als u het dossier en bijbehorende traject aanmaakt startdatum, de startdatum in details voor het traject. Verwijsdatum, de datum waarop de verwijzing is geregistreerd bij de (eerste) behandelaar.

Meldingen:

  1. Aanspraakdatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan de Zorgtraject Startdatum”
    Oplossing: Controleer de startdatum van het traject. op basis van de extra informatie in de details
  2. Verwijsdatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan Begindatum Debetprestatie
    Oplossing: Controleer de verwijsdatum
  3. Zorgtraject Startdatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan begindatum Debet/prestatie.
    Oplossing: Controleer de startdatum van het traject
  4. APK code ligt Debetprestatie/begindatum op of na expiratiedatum apk code in aanspraakcodelijst
    Oplossing: Controleer of de APKcode moet worden aangepast in het huidige traject, het aantal toegestane behandelingen is overschreden op deze APKcode
  5. Trajectoryfield is required Het zorgtrajectnummer kan niet ingevuld worden door het systeem.
    Oplossing: Maak een dossier aan voor dit traject
  6. VecozoClaims.VecozoTreatments.DebitTreatment.HealthcareProviders.AgbCode. De agbcode van de verwijzer ontbreekt.
    Oplossing: Ga naar Relaties en vul de AGBcode en specialistatie in bij de Verwijzer
  7. Insurercode field is required RestitutieNotaClaims.InsurerCode De COV is niet uitgevoerd, e is geen verzekeraar gevonden
    Oplossing; Voer COV uit
  8. VecozoClaims.Referrals.Date De verwijsdatum ontbreekt. OF het traject staat op DTF maar de verwijzer is wel ingevuld.
    Oplossing: vul de verwijsdatum in in het traject. Of verwijder de gegevens van de verwijzer in het geval van een DTF
  9. VecozoClaims.VecozoTreatments.DebitTreatment.AtcBodyLocation de locatie ontbreekt in details van traject of is helemaal leeg.
    Oplossing; Vul de locatie in in details van traject of bij een diagnose waar geen locatie verplicht is. Open de details voor traject en sla deze met de diskette opnieuw op. Op de achtergrond wordt de locatie gevuld met een 0, waarna de behandeling opnieuw verzonden kan worden
  10. Rateincludingvat must have 1-6 digits before the seprator and 0-2 after the seperator Het bedrag van de Praktijktarieven voor Ergotherapie kan niet door 4 worden gedeeld.
    Oplossing: Pas het bedrag aan
  11. AuthorizationNumber should match pattern of numeric, minimum amount of characters =1, maximum amount of chracters is 15 Het machtigingsnummer voldoet niet aan de voorwaarden
    Oplossing: Voer een machtigingsnummer in bestaande uit alleen cijfers met een minimum van 1 en een maximum van 15 karakters. Zorgverzekeraars hebben aangegeven geen machtigingsnummers af te geven met een speciaal leesteken zoals een / .
  12. The resubmitcode is required. VecozoTreatments.DebitTreatment.ResubmitCode De behandeling heeft eerder op particulier gestaan en is daarna ingediend op verzekeraar.
    Oplossing: Pas de betaler aan in het traject
  13. RestitutieNotaClaims.RestitutieNotaReferrals. Name is The name field is required, Dan mist bij de Verwijzer de naam van de relatie in het Menu Relatie
    Oplossing: Vul de volledige gegevens in bij de Relatie
Telefoonnummer
in de nieuwe GDS mogen geen vreemde leestekens voorkomen in velden die daarvoor niet zijn ingericht. Het veld voor telefoonnummer is daar 1 van. Zorg ervoor dat er geen tussenstreepje staat tussen de 06-122224 wordt dus 06 1222244

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.