In sommige gevallen worden behandelingen onterecht tegengehouden in “afhandelen” met de melding dat het maximale AV is bereikt, terwijl dit in feite niet het geval is. Vaak gebeurt dit om de volgende redenen:
1. Het systeem kijkt bij manuele therapie niet naar de indicatie, maar alleen naar het aantal behandelingen per jaar.
2. Uw patiënt heeft een machtiging ontvangen voor een ongeval.
3. Een patiënt heeft een samen delen polis.
In elk van deze gevallen komt er dan een stopbordje bij het afhandelen, terwijl de behandelingen naar de zorgverzekering kunnen worden gestuurd.
Work-around:
Om deze behandelingen toch van “afhandelen” naar “te declareren” te krijgen, kunt u een work-around gebruiken.
In essentie wilt u eigenlijk het systeem laten denken dat u een patiëntennota aanmaakt. Volg hiervoor de volgende stappen:
Stap 1:
Ga naar de patiëntenkaart van de patiënt en zet in “details van traject” de behandelingen die doorgeboekt moeten worden op “declareren aan: patiënt”
Stap 2:
Ga nu naar “Declareren > Afhandelen”. Als alles goed is verlopen zijn de stopbordjes bij de patiënt in kwestie nu verdwenen en kunt u de behandelingen doorboeken. Boek de behandelingen door naar “te declareren”.
Stap 3:
Nu de behandelingen zijn doorgeboekt, kunt u weer terug naar de patiëntenkaart. Zorg dat u de behandelingen weer terugzet op “declareren aan verzekeraar” en opslaat.
Als alles goed is verlopen staan de behandelingen nu klaar bij “te declareren” om naar de verzekeraar te worden verzonden.
Indien u vragen heeft, kunt u contact opnemen met ons opnemen door het aanmaken van een ticket in het portaal.
Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?