Veelgestelde vragen
terug naar overzicht

Ik heb een verkeerd contract gebruikt, wat nu?

  • Declaratie
  • Tarieven/Contract
  • SpotOnMedics FysioOne

U kunt uw contract zelf aanpassen. Dat gaat via:

  1. Configuratie – algemeen – contractposities.
  2. Klik op het kladblokje.
  3. Geef het juiste contract op (let op het jaartal!)

Heeft u al behandelingen ingediend dan kunnen er twee scenario’s voorkomen:

Situatie 1: u heeft een contract geselecteerd met een hoger tarief dan waar u recht op heeft.

In dit geval zal de zorgverzekeraar niet het volledige bedrag uitkeren. Het deel wat niet is vergoed door de zorgverzekeraar dient u nog wel voor uw eigen boekhouding te crediteren, anders blijft dit een openstaande post. Dit kun je doen via de status “retour”. Open het bestand met het loepje. Alle behandelingen die retour zijn gekomen, staan al reeds voor u geselecteerd. Druk op de knop ‘crediteren’. FysioOne herkent dat het om een deelcreditering gaat en zal alleen het deel wat niet is uitbetaald crediteren. Deze credit factuur zal ook niet verstuurd worden naar de zorgverzekeraar maar komt meteen bij Declaratie overzicht als ‘boeken’  te staan.

Situatie 2: u heeft een een contract geselecteerd met een lager tarief dan waar u recht op heeft.

Dit betekent dat u een lager bedrag heeft ingediend dan waar u volgens uw contractafspraken eigenlijk recht op had. De zorgverzekeraar betaalt het bedrag uit waar u recht op heeft. Om deze declaratie goed af te handelen dient u het retour gekomen bestand te openen middels het loepje. Vink onder ‘acties’ alle geselecteerde behandelingen uit. Druk daarna op de knop ‘crediteren’. Het declaratie bestand krijgt nu de status ‘afgehandeld’. U dient aan de boekhouding door te geven dat er op dit betreffende declaratienummer meer uitbetaald gaat worden dan ingediend is.

Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?

Nuttig
Niet nuttig
Bevestig
Oops, verkeerde knop. Ga terug.