Dit kan betekenen dat u een verkeerd contract heeft geselecteerd voor het nieuwe jaar of het plafond van uw afspraken heeft bereikt. Hierdoor dient u meer in dan dat u heeft afgesproken met de zorgverzekeraar.
Situatie 1: contract klopt niet
Dit lost u op door de juiste contracten te selecteren:
Het deel wat niet is vergoed door de zorgverzekeraar dient u nog wel voor uw eigen boekhouding te crediteren, anders blijft dit een openstaande post. Dit kun je doen via de status “retour”. Open het bestand met het loepje. Alle behandelingen die retour zijn gekomen, staan al reeds voor u geselecteerd. Druk op de knop ‘crediteren’. FysioOne herkent dat het om een deelcreditering gaat en zal alleen het deel wat niet is uitbetaald crediteren. Deze credit factuur zal ook niet verstuurd worden naar de zorgverzekeraar maar komt meteen bij Declaratie overzicht als ‘boeken’ te staan.
Situatie 2: plafond bereikt
Deze situatie komt vaker voor aan het einde van het jaar. U heeft met de zorgverzekeraar een plafond afgesproken waar u nu overheen bent. De verzekeraar vergoed de ingediende behandelingen deels of niet meer.
Is deze uitleg door u ervaren als nuttig of niet nuttig?